Lapsiperhepaikkojen väärinkäyttö

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä en oo koskaan tainnu ajaa lapsiperhepaikalle. Mies joskus sano et voihan tohon ajaa, ni mä sanoin ettei koske meitä koska voidaan lapsen kanssa kävellä muualtakin :D Jotenkin en oo kokenu että ne koskis meitä ;) Ja juu, on vaan yksi lapsi, mutta olen kaupassa asionut myös useamman lapsen kanssa ja silti suosiolla mennyt muualle parkkiin. Hyvin on pärjätty ilmankin!

jos täällä olis sellainen mieluusti sitä käyttäisin, siinä tuskin on siitä matka pituudesta parkkipaikalta kauppaan kyse, vaan siitä, että ne on leveämpiä ne parkkiruudut. lapset kun tahtoo paiskoa noita auton ovia miten sattuu, niin ei niin helposti osuisi viereiseen autoon ja onhan muutenki turvallisempi liikenteen seassa kun olis vähän enemmän tilaa. ja mun mielestä kun sellainen on niin se pitää sitten jättää lapsiperheille, ei siihen tarvii kaiken maailman muorien ja vaarien tai lapsettomien tunkea itseensä

Miri
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
jos täällä olis sellainen mieluusti sitä käyttäisin, siinä tuskin on siitä matka pituudesta parkkipaikalta kauppaan kyse, vaan siitä, että ne on leveämpiä ne parkkiruudut. lapset kun tahtoo paiskoa noita auton ovia miten sattuu, niin ei niin helposti osuisi viereiseen autoon ja onhan muutenki turvallisempi liikenteen seassa kun olis vähän enemmän tilaa. ja mun mielestä kun sellainen on niin se pitää sitten jättää lapsiperheille, ei siihen tarvii kaiken maailman muorien ja vaarien tai lapsettomien tunkea itseensä
No sehän onkin täysin mahdoton ajatus opettaa ne lapset olemaan paiskomatta niitä ovia....

kyllä karpolla olis asiaa!
Joo kyllä mä käytän niitä silloin kun oon lapsen kanssa kauppaan menossa. Ja nimenomaan sen takia, etten pääse kolhimaan naapuriautoja kun laitan lasta autoon. Yleensä normipaikoilla ajetaan niin lähelle naapuria, ettei lasta mahdu laittamaan turvaistuimeen. Täälläkin näkee niitä röyhkeitä ihmisiä, jotka surutta ajaa leveämpiin ruutuihin ja kauppaan ei ole menossa kuin 1-2 aikuista ihmistä. Tekis mieli joskus käydä haastattelemassa noita ihmisiä, että mikä on heidän motiivi ja peruste käyttää lapsiperhepaikkoja...sekö, että heillä on 29v lapsi, mutta ei valitettavasti mukana :|

vieras
Ei se että parkkipaikalle ajaa, mutta minä haukuin yhden vähemmistöedustajamiehen pystyyn kun tytön kanssa aikani odottelin lastenhoitohuoneeseen ja sieltä tuli mannemies ja ilman lasta. Sai sitten kuulla muutaman valitun lauseen.

No minusta pointti tässä ei ole se, että onko moiset paikat tarpeen vai ei, vaan se, että jos kerran sellaisia on, niin niihin ei sitten mene muut kuin lapsiperheet. Ihan niinkuin invapaikallekaan ei aja muut kuin invalidit. Aika simppeliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
No sehän onkin täysin mahdoton ajatus opettaa ne lapset olemaan paiskomatta niitä ovia....
opetettu on, mutta lapsille voi tulla vahinkoja kuten aikuisillekin, sehän on kiva jos sun lapsesi on niin täydellisiä, että ei tarvii pelätä vahinkojakaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En oo edes tienny, että lapsiperheille on omat paikat.
Ootteko te vammasia vai miksi pitää olla jotenkin speciaali-paikka??
Kyllä lapsiperhe-elämä useamman lapsen kanssa on kovaa työtä. Parkkipaikat ovat vaarallisia paikkoja lasten kävellä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se että parkkipaikalle ajaa, mutta minä haukuin yhden vähemmistöedustajamiehen pystyyn kun tytön kanssa aikani odottelin lastenhoitohuoneeseen ja sieltä tuli mannemies ja ilman lasta. Sai sitten kuulla muutaman valitun lauseen.
Miten uskalsit? Ovat kiihkeää porukkaa. Näin kerran kun yksi lähes tappoi kassaneidin marketissa. Huusi ja haukkui lähes puoli tuntia kassaneitiä eikä kukaan tehnyt mitään auttaakseen tyttöä, ei kai uskaltanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En oo edes tienny, että lapsiperheille on omat paikat.
Ootteko te vammasia vai miksi pitää olla jotenkin speciaali-paikka??[/qu sinulta tollaista kommenttia kyllä osaa odottaakin, ja sullahan on kovasti asiasta kokemusta, peräti yhdestä lapsesta =)
pitäiskös ymmärtää, että kun on vain yksi lapsi niin sinne perheparkkikselle on turha tarjotakkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja OssiOmenankukka:
Minä olen aina miettinyt, että jos invaliidit jaksavat asioida superhypermarketeissa, niin mitenkä he eivät sitten jaksa kauempaa sieltä parkkipaikalta kulkea kauppaan?

Ei se oo välttämättä jaksamisesta, vaan siitä esteettömyydestä. Ne invapaikat on yleensä senverta isoja, et siellä mahtuu esim. pyörätuolin kanssa kahen auton väliin. samoin niistä on esteetön kulku kaupan oville.

Sanna
Lapsiperhepaikat on olemassa jotta lasten kanssa ei tarvitsisi kävellä vilkkaan parkkialueen läpi kauppaan ja takaisin. Siis puhtaasti turvallisuussyistä. Lisäksi leveämmässä parkkiruudussa on helpompi saada lapset autoon ja takaisin kolhimatta viereisiä autoja. Se turvakaukalon ulos tai sisään laittaminen ja lapsen asettaminen istuimeen kunnolla kun vaatii sen, että ovi on kunnolla auki.

Mitä invapaikkoihin tulee, invakortilla varustettu autohan saa vaikka pysäköidä kaupan oven eteen, vaikkei siinä ruutua olekaan, jos ei aiheuta kohtuutonta haittaa muulle liikenteelle.

Onpa täällä taas täydellisiä äitejä jotka ei tarvitse lapsiperheparkkipaikkoja tai muutakaan elämää helpottavaa..

Ap:lle, mua ärsyttää sama asia, kun kolmen lapsen kanssa yrittää selvitä parkkipaikan perukoilta kauppaan niin, ettei kukaan jää auton alle. Tai ettei kukaan avaa auton ovea niin et viereisessä autossa on lommo. (Ja kyllä, lapsia on opetettu mut välillä viereinen auto on niin lähellä et ovi osuu siihen väistämättä jos lapsi itse avaa oven. Nyt meillä onkin linja, ettei lapset (8 v mukaanlukien) avaa itse auton ovia kauppojen parkkipaikoilla)

Vieras
Juuri eilen taas todistin, kun Turkulainen asianajaja ajoi Jaguarinsa lapsiperheparkkiin, ja kipaisi Prisman alkoon ja apteekiin maireasti hymyillen. Onneksi saimme auton viereiseen tyhjään ruutuun. Kipaisin hakemaan ostoskärryt, irroitin 1-vuotiaan istuimestaan ja nostin kärryihin, avasin nelivuotiaalle oven ja pyysin odottamaan kärryjen vieressä, kun avustin 2-vuotiaan penkistään kärryjen toiselle puoleelle. Siitä sitten käpyttelimme kauppaan ostoksille.

Ongelmani ei ole ruutuun mahtuminen tai lapsen kanssa parkkipaikan läpi kulkeminen. Ongelmani on työntää kärryjä, seurata ympäröivää liikennettä sekä 2-vuotiasta ja 4-vuotiasta, jotka voivat sännätä yht'äkkiä jonkin kiinnostavan asian perään. En siis pysty pitämään molempia kädestä kiinni kärryjä työntäessäni. Asianajajalla ei varmastikaan ollut ongelmia Jaguaarinsa parkkeeramisessa ja hän pääsee turvallisesti kävelemään parkkipaikan läpi vähän kauempaakin.

Lillan, äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja Anna-Emiilia:
Onpa täällä taas täydellisiä äitejä jotka ei tarvitse lapsiperheparkkipaikkoja tai muutakaan elämää helpottavaa..

Ap:lle, mua ärsyttää sama asia, kun kolmen lapsen kanssa yrittää selvitä parkkipaikan perukoilta kauppaan niin, ettei kukaan jää auton alle. Tai ettei kukaan avaa auton ovea niin et viereisessä autossa on lommo. (Ja kyllä, lapsia on opetettu mut välillä viereinen auto on niin lähellä et ovi osuu siihen väistämättä jos lapsi itse avaa oven. Nyt meillä onkin linja, ettei lapset (8 v mukaanlukien) avaa itse auton ovia kauppojen parkkipaikoilla)
Heihou! Sekös se tekee täydelliseksi kun ei tarvitse lapsiperhepaikkaa? Jihuu, minä olen täydellinen! Ihanaa, kerrankin!!!

Oi voi
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
.. olen raskaana ja koen oikeudekseni parkkeerata perhepaikalle (ja siis myös näin toimin). :)
Hei mutta invapaikallehan sulla pitäisi olla oikeus, oi sinä maailman kaikkeuden napa ja ainoa raskaana oleva! Ja vielä joku kaupan henkilökunnasta kantamaan autosta kauppaan ja takaisin!

Yhteistyössä