lapsiperheeseen koira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puppy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puppy

Vieras
Mitä koiraa suosittelet lapsiperheeseen, jossa nuorin lapsi on 3-vuotias?

Pieni koira olisi hakusessa ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun on hankkimassa koiran?

Kiitollinen vastauksista ja vinkeistä

No riippuu mitä haluat koiran olevan.

Haluatko koiran olevan rauhallinen vai vilkas? Haluatko tehdä koiran kanssa jotain? Haluatko opettaa koiralle jotain?

Haluatko hoitaa turkkia, haluatko ison/pienen koiran...

Hieman kun kerrot mitä haluat niin on helpompaa miettiä.

esim bichon havanais, corgi tms on kiva pikkukoira.
kannattaa muistaa että pienikin koira vaatii koulutusta ja pienestäkin koirasta tulee vihainen tai arka jos lapset saavat sitä kiusata. koiralla pitää olla paikka jossa se saa olla rauhassa ja johon lapsilla ei ole asiaa. Usein lapsi perheissä vanhemmat eivät jaksa olla koko aikaa kieltämässä lapsia jos ne kiusaa koiraa ja kkoirasta tulee vihainen...

Alkuperäinen kirjoittaja puppy:
lunteesta sen verran että lapsien kanssa HYVIN toimeen tuleva, ettei tarvitse pelätä koska purasee tai alkaa näykkimään lapsia

tuommoista koiraa ei olekkaan... kaikki koirat rupeaa näykkimään jos ei kouluteta oikein.

Haluan koiran olevan PIENI, OSA PERHETTÄ (en mikään lelu )

ja jos ihan totta puhutaan minä en halua koiraa vaan koko muu perhe, elisiksi toivonkin että olisi mahdollisimmaan helppohoitoinen koska tiedän että loppujen lopuksi sen hoito jää minulle vaikka en sitä edes haluaisi, <KOSKA minä hoidan täällä kaiken muun yksin niin se koiran hoito olisi jo liikaa tämänä kaiken päälle

lunteesta sen verran että lapsien kanssa HYVIN toimeen tuleva, ettei tarvitse pelätä koska purasee tai alkaa näykkimään lapsia

Lapsiystävällisenkin koiran saa vihaamaan lapsia, jos lapset eivät osaa olla koiran kanssa. Ja väitän, että oikealla suhtautumisella joka koiran saa tottumaan lapsiin, ei ehkä ole ylintä kaveria, mutta tulee toimeen. Kannattaa kysellä esimerkiksi Kennelliitosta erilaisista koirista ja katsella netistä. Joka sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Ja aika paljon on kiinni siitä, kuinka koira koulutetaan.

Äläkä vaan rakenna sille mitään ulkohäkkiä. Muuten käy niin, että ensin niin suloinen ja pieni sisäkoira laitetaan ulkohäkkiin loppuelämäksi, kun sille ei ole aikaa.

ja jos ihan totta puhutaan minä en halua koiraa vaan koko muu perhe, elisiksi toivonkin että olisi mahdollisimmaan helppohoitoinen koska tiedän että loppujen lopuksi sen hoito jää minulle vaikka en sitä edes haluaisi, <KOSKA minä hoidan täällä kaiken muun yksin niin se koiran hoito olisi jo liikaa tämänä kaiken päälle

joo, no jos et jaksa hoitaa niin älä ota

millaisia koiria ovat tiibetinspanieli yms.? eivätkö ne ole sellaisia räköttäjiä?

riippuu opettaako sen siihen räköttämiseen. meillä on 3 tipsua ja ketään heistä ei räksytä yksi niistä on tyttären oma koira. meillä kaikki ovat erittäin luotettavia olleet, ei ole koskaan tarvinnut pelätä että purisi. jokainen noista meidän tipsuista on ns. lahoavaa sortia kun niihin koskee eli heittää selälleen ja kerjää lisää krapsutuksia ja tykkäävät maata kaikkien sylissä ketä vaan ehtii pitämään. eikä ole kyllä koulutettu oikeastaan millään tavalla, paljon on vaan saaneet rakkautta ja samalla oppineet perheemme päivärytmin ja tavat joten ei ole tarvinnut koulutella niitä yhtään.

Helppohoitoinen koira? Pentu? MISSÄ, kerro minullekin!!?

Meille on tulossa viikonkulutua Viron tuontina mix-pentu. Jää pieneksi koska kokoa nyt 8viikkosena(tänään <3 ) on reilun kämmenen verran.
Koira tulee perheenjäseneksi ja seurakoiraksi, seropinäyttelyissä saatetaan piipahtaa ja jälkeä lähimetsässä harrastaa.
Helppoa koiraa ei ole ja se koko ei kerro kaikkea. Koira vaatii aikaa ja koulutusta. Ruokaa ja rokotuksia. Koira tulee lähinnä minun vastuulleni, mutta koko antaa periksi, että 1.luokkalainen ja eskarilainen voivat sitä käyttää pissalla. Koira on myös tarkotus ottaa jokapaikkaan mukaan(myös mun töihin, kun sinne palaan)
Lainaa kirjastosta paksu opus: Koirat For Dummies. Aika tyhjentävä teos.

Alkuperäinen kirjoittaja *-*-:

joo, no jos et jaksa hoitaa niin älä ota

Olen samaa mieltä.
Kannattaa muistaa, että koira saattaa elää jopa 15v ja sitä pitää joka päivä ulkoiluttaa. Vaikka koira olisi pieni, niin se ei tarkoita, että se ei olisi aktiivinen. Pieni koirakin tarvitsee paljon liikuntaa ja aktiviteettejä...

Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Älä hyvä ihminen ota koiraa ! Jos kerta tiedät nyt jo ,ettet itse koiraa halua , ja sun hoidollesi jää.

asia onkin niin että minä en ole koiraa ottamassakaan vaan isäntä
miten pystyn sen estämään?

Siinä menee taas yksi koira kiertolaiseksi... jos ei ole ees halua hoitaa koiraa eikä oo kokemusta. Voi elämä!

Älä hyvä ihminen ota koiraa ! Jos kerta tiedät nyt jo ,ettet itse koiraa halua , ja sun hoidollesi jää.

Et kai sää isäntä paapo, että isäntä ottaa koiran ja sitten kaikki hoito jää sulle?

Kai se isäntä myös koiraa voi hoitaakin? Toki ymmärrän, että säkin joudut varmaan sitä hoitamaan siinä sivulla, mutta eikös kannata keskustella miehesi kanssa, mitä HÄN haluaa koirasta, koska sen myös haluaakin?

Vaikea kysymys mutta ehkäpä sitten vaan paljon keskustelua. Helppo tietty neuvoa näin vierestä kun ei itseä kosketa.
Meillä on neljä kohta tosin viisi lasta. Ja kaksi koiraa. Parhaimmillaan ollu kolme. Yhteispäätäksellä otettu ja yhdessä hoidettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Helppohoitoinen koira? Pentu? MISSÄ, kerro minullekin!!?

Meille on tulossa viikonkulutua Viron tuontina mix-pentu. Jää pieneksi koska kokoa nyt 8viikkosena(tänään <3 ) on reilun kämmenen verran.
Koira tulee perheenjäseneksi ja seurakoiraksi, seropinäyttelyissä saatetaan piipahtaa ja jälkeä lähimetsässä harrastaa.
Helppoa koiraa ei ole ja se koko ei kerro kaikkea. Koira vaatii aikaa ja koulutusta. Ruokaa ja rokotuksia. Koira tulee lähinnä minun vastuulleni, mutta koko antaa periksi, että 1.luokkalainen ja eskarilainen voivat sitä käyttää pissalla. Koira on myös tarkotus ottaa jokapaikkaan mukaan(myös mun töihin, kun sinne palaan)
Lainaa kirjastosta paksu opus: Koirat For Dummies. Aika tyhjentävä teos.

ööö... jos koira kulkee joka paikassa mukana,miten ajattelit että se osaa sitten joskus tarvittaessa olla yksin?Esim kun käyt kaupassa tms?

Jos hoito jää sulle, etkä halua hoitaa, niin älä ota.

Iske sille faktoja pöytään. Ja sano, että et laita sille yhtä ainuttakaan kupillista ruokaa. Ja että imurivuorot siirtyvät kokonaisuudessaan miehelle, koska koirasta irtoaa karvaa. Ja että mies saa luvan lenkittää koiransa yksin.
Päälle voit vielä näyttää muutaman videon reppanoista koirista, jotka on hylätty koira-aitaukseen.

Sanot ukolles että jos koiran ottaa niin myös hoitaa sen. Ja jos ei hoida niin koira myydään pois ja isäntä saa sen selittää lapsille.

Yhteistyössä