lapsiperheeseen koira?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puppy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos hoito jää mulle, miten mä voin sen nyt kertoa muulle perheelle??? TIEDÄN että se hoito jää mulle vaikka kaikki väittävät vastaan, mä vaan tiedän sen :(

jos 4 haluaa koiraa ja 1 ei halua, mennäänkö sitä sen yhden mielipiteen mukaan vai enemmistön?

Alkuperäinen kirjoittaja -*-:
Alkuperäinen kirjoittaja puppy:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Älä hyvä ihminen ota koiraa ! Jos kerta tiedät nyt jo ,ettet itse koiraa halua , ja sun hoidollesi jää.

asia onkin niin että minä en ole koiraa ottamassakaan vaan isäntä
miten pystyn sen estämään?

Sanot ukolles että jos koiran ottaa niin myös hoitaa sen. Ja jos ei hoida niin koira myydään pois ja isäntä saa sen selittää lapsille.

Hyviä neuvoja. Koira tosta kärsii, eikä kukaan muu. Kannattais vähän miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja -*-*:
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Helppohoitoinen koira? Pentu? MISSÄ, kerro minullekin!!?

Meille on tulossa viikonkulutua Viron tuontina mix-pentu. Jää pieneksi koska kokoa nyt 8viikkosena(tänään <3 ) on reilun kämmenen verran.
Koira tulee perheenjäseneksi ja seurakoiraksi, seropinäyttelyissä saatetaan piipahtaa ja jälkeä lähimetsässä harrastaa.
Helppoa koiraa ei ole ja se koko ei kerro kaikkea. Koira vaatii aikaa ja koulutusta. Ruokaa ja rokotuksia. Koira tulee lähinnä minun vastuulleni, mutta koko antaa periksi, että 1.luokkalainen ja eskarilainen voivat sitä käyttää pissalla. Koira on myös tarkotus ottaa jokapaikkaan mukaan(myös mun töihin, kun sinne palaan)
Lainaa kirjastosta paksu opus: Koirat For Dummies. Aika tyhjentävä teos.

ööö... jos koira kulkee joka paikassa mukana,miten ajattelit että se osaa sitten joskus tarvittaessa olla yksin?Esim kun käyt kaupassa tms?

Perheemme tilanteen takia koiran ei tarvitse olla yksin, kätevää. Lähipiirissä on myös muutama turre joka liikkuu kaikkialla perheen mukana. Ei se ole ongelma jos ei siitä tee ongelmaa. Tokihan pentuna jo harjotellaan pieniä hetkiä kotona yksinoloa, mutta meillä se ei vaan ole välttämätöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja jooko:
Alkuperäinen kirjoittaja -*-:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Älä hyvä ihminen ota koiraa ! Jos kerta tiedät nyt jo ,ettet itse koiraa halua , ja sun hoidollesi jää.

asia onkin niin että minä en ole koiraa ottamassakaan vaan isäntä
miten pystyn sen estämään?

Sanot ukolles että jos koiran ottaa niin myös hoitaa sen. Ja jos ei hoida niin koira myydään pois ja isäntä saa sen selittää lapsille.

Hyviä neuvoja. Koira tosta kärsii, eikä kukaan muu. Kannattais vähän miettiä.

kannattais sunkin vähän miettiä että se koira kärsii siitäkin jos otetaan se vaan kokeiluksi ja sitten myydään pois
mä olen sitten ottamassa sitä ihan pysyvästi meille asumaan, en vaan koe käyttöön, siksi mä haluan vinkkejä täältä!

jos hoito jää mulle, miten mä voin sen nyt kertoa muulle perheelle??? TIEDÄN että se hoito jää mulle vaikka kaikki väittävät vastaan, mä vaan tiedän sen :(

jos 4 haluaa koiraa ja 1 ei halua, mennäänkö sitä sen yhden mielipiteen mukaan vai enemmistön?

Tässä asiassa kyllä mun mielestäni ratkaisee vain sun ja miehesi mielipiteet. Te olette ne aikuiset ja lapset tyytyvät siihen mitä te päätätte.
Meillä olisi kissoja, hiiriä pupuja yms... jos enemmistö sais päättää.
Mutta aikuisen sana ratkaisee !
Eli keskustelkaa miehenne kanssa kahdestaan !

mää ymmärrän, jos kaikki lapset haluaa koiraa ja siksi hoito jää sulle, mutta en sitä, että mieskin haluaa ja se lasketaan samanlaiseksi kakaraksi, joka ei osaa ottaa vastuuta siitä mitä ottaa... Jos jätät koiran huolehtimatta, niin jäisikö koira ilman ruokaa/juomaa, koska mies ei sitä tajua/viitsi/välitä ruokkia...

Alkuperäinen kirjoittaja Boogy:
Koira on elävä olento ei lelu tai koriste-esine. Onko hyvä vaihtoehto koiralle joutua perheen kyllästyttyä kiertoon tai piikille? Jos yksi ei sitä koiraa halua niin silloin sitä ei oteta. Sen hoitoon pitää jokaisen sitoutua.

luepa tarkemmin mitä olen kirjoittanut ennenkun avaat sen "kaikkitietävän suusi"

mahdoinko kirjotittaa että
en halua ottaa koiraa vain koekäyttöön vaan pysyvästi perheeseen, jos me sellainen otetaan!

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
mää ymmärrän, jos kaikki lapset haluaa koiraa ja siksi hoito jää sulle, mutta en sitä, että mieskin haluaa ja se lasketaan samanlaiseksi kakaraksi, joka ei osaa ottaa vastuuta siitä mitä ottaa... Jos jätät koiran huolehtimatta, niin jäisikö koira ilman ruokaa/juomaa, koska mies ei sitä tajua/viitsi/välitä ruokkia...

lähinnä olisikin miehen vuorotyö kyseessä, ettei pysty koiraa hoitamaan niin kuin koira tarvitsee, joten ulkoilut yms. jäisivät minulle

Koira on elävä olento ei lelu tai koriste-esine. Onko hyvä vaihtoehto koiralle joutua perheen kyllästyttyä kiertoon tai piikille? Jos yksi ei sitä koiraa halua niin silloin sitä ei oteta. Sen hoitoon pitää jokaisen sitoutua.

luepa tarkemmin mitä olen kirjoittanut ennenkun avaat sen "kaikkitietävän suusi"

en halua ottaa koiraa vain koekäyttöön vaan pysyvästi perheeseen, jos me sellainen otetaan!

koekäytössähän se on jos hoito jää vain sinulle ja sinä et sitä halua....

KOEKÄYTTÖ tarkoittaa KOKEILUA, eli on hetken koekäytössä ja sen jälkeen palautetaan, jos meille tulee koira se tulee tosiaankin pysyvästi meille asumaan ja elämään, eivain KOEKÄYTTÖÖN eli KÄYMÄÄN!

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

lähinnä olisikin miehen vuorotyö kyseessä, ettei pysty koiraa hoitamaan niin kuin koira tarvitsee, joten ulkoilut yms. jäisivät minulle

Vuorotyö ei tosiaankaan estä koiran hoitoa!!! Koiralle riittää kerta/kaksi päivässä ruoka eli ei tarvi 24h päivässä koiraa kytätä. Ulkoilutus myös silloin, kun on kotona. Jos taas miehesi tekee pitkää reissuviikkoja, niin sitten ymmärrän hyvin, että hoito jää sulle ja ihmettelen totisesti miksi mies vaatii koiraa, jos ei ees pysty oleen sen kanssa...

ahaa, eli vuorotyö ei haittaa koiran ulkoilutuksia yms?

olen aina kuvitellut että koirakin tarvitsee normaalin päivärytmin, eikä ulkoiluja milloin sattuu ja ruokaa milloin sattuu?

koekäytössähän se on jos hoito jää vain sinulle ja sinä et sitä halua....

KOEKÄYTTÖ tarkoittaa KOKEILUA, eli on hetken koekäytössä ja sen jälkeen palautetaan, jos meille tulee koira se tulee tosiaankin pysyvästi meille asumaan ja elämään, eivain KOEKÄYTTÖÖN eli KÄYMÄÄN!

nimenomaan ja kiertoon se joutuu kun itse sanoit ettet halua sitä ja hoitovastuu jää sulle :D

miten voit sanoa MINUSTA tuollaista??? ethän sä tunne mua???
olet tosi ärsyttävä ihminen

ahaa, eli vuorotyö ei haittaa koiran ulkoilutuksia yms?

olen aina kuvitellut että koirakin tarvitsee normaalin päivärytmin, eikä ulkoiluja milloin sattuu ja ruokaa milloin sattuu?

Koira oppii ihan hyvin vuorotyön elämänrytmin!

Jos miehesi menee aamulla klo 6 töihin, lenkittää ennen töihin menoa ja sitten kun tulee about klo 15. Illalla ruoka

Jos miehesi menee iltaan esim. klo 14 niin sitten lenkittää aamulla ja ennen töihin menoa ja sitten kun tulee about klo 22 ja antaa samalla ruuan.

Jos miehesi menee yöksi töihin. Ruokkii ja koiran ennen kuin menee töihin (eli illalla) ja vie ulos taas ennen töitä ja töiden jälkeen.

Ruoka olisi hyvä antaa samoihin aikoihin ja sekin tarkoittaa ihan vaan, joko aamu/päivä tai ilta. Se, että heittää vaikka 3h ruoka-aika, ei haittaa yhtään koiralle.

Mä en kanssa ihan ymmärstänyt tuota 1 ääni vastaan 4 ääntä??? Siis onko teidän perheessä oikeesti lapsillakin äänioikeus tälläisiin asioihin? Mä ymmärrän että 3-veeltä kysytään haluaako sinisen vai vihreän paidan tänään mutta että koiran hankintaan. Tässä on kuule (tai ainakin pitäisi olla ) ainoastaan sinun äänesi vastaan miehesi ääni eli 1-1 ja kyllä jos sinä et halua niin koira ei silloin tule! samalla periaatteella niitä lapsiakin pitäisi tehdä. Sanopa ukko kullalle että sinä et sitä koiraa halua ja piste, sama asia olisi hommata lapsia mieheltä salassa.

Valmista ja osaavaa ja helppoa koirarotua ei ole olemassakaan ja jos joku niin väittää niin se valehtelee. Kyllähän nyt aikuinen ihminen ymmärtää että ei se pentu ( tai lapsi ) mitään osaa kun se syntyy ja sitä koulutetaan ja kasvatetaan ihan niin kuin muitakin perheeseen kuuluvia huollettavia. Ihan samalailla johdonmukaisesti, rakastavasti mutta määrätietoisesti.

Koiraroduista en nyt lähtisi enempää selittämään ennen kuin tämä asia on käsitelty kotona ja saatu yhteis ymmärrys, ja ennen kuin se on saatu niin koiran osti saa odottaa. Yleispätevänä säätönä viosta sanottanee että pikkukoirilla vikaa löytyy enemän päästä ja isoomilta rakenteesta.

Toivon mukaan ei lapsia asialla "kiusata" vaan jätetään asian ulkopuolelle siksi aikaa kun vanhemmat ovat asiasta päättäneet. Julmaa on jos iskä lupaa turrea ja äiti tulee sen kieltämään.

nimenomaan ja kiertoon se joutuu kun itse sanoit ettet halua sitä ja hoitovastuu jää sulle :D

[/quote]

Monestihan ne kiertoon sit menevät tai joutavat sinne ulkoaitaukseen kun hoito jää perheessä henkilölle, joka ei sitä eläintä ole koskaan halunnutkaan.

Kannataa kertoa teidän perheen tilanne myös sille kasvattajalle jolta sit joskus päädytte koiraa ostamaan

Meillä ei mun vuorotyö ole haitannut koiran hoitoa. Mä oon vastuussa koirasta, hoidan sen yksin. Alunperin sovittiin, että kun koira otetaan ni se on mun vastuulla. Teen 3 -vuorotyötä ja hoidan kodinkin pääsääntöisesti yksin. Välillä tietysti väsyttää, mutta on aivan ihanaa kun saa tehdä lenkkejä yksin koiran kanssa.
Ymmärrän, ettei kaikki nauti koiran hoidosta, mutta mulle se on päivän "oma hetki" :)

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
tälle palstalle ei kannata tulla jos haluaa asiallisia vastauksia:)

voitko kertoa mistä palstalta kannattaa kysellä vinkkejä :)

Lemmikki palstoilta saatat saada huomattavasti rajumpaakin krittiikkiä jos samoin kirjoitat asiasta.

Hylättyjä koiria kun vaan on pilvinpimein ja valitettavan monissa tapauksissa kyse on just tilanteesta et ei vaan kiinnosta hoitaa ku ei sitä oo koskaan halunnu jne....

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Monestihan ne kiertoon sit menevät tai joutavat sinne ulkoaitaukseen kun hoito jää perheessä henkilölle, joka ei sitä eläintä ole koskaan halunnutkaan.

Kannataa kertoa teidän perheen tilanne myös sille kasvattajalle jolta sit joskus päädytte koiraa ostamaan
[/quote]

meiltä ei todellakaan ketään perheenjäsenistä ole lähdössä kiertoon, se on aivan varma, jos me hommaamme koiran tähän perheeseen se on tässä perheessä loppuun asti!
ärsyttää kun tuntemattomat tulevat kertomaan mitä minä teen vaikka ei edes tunneta!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

meiltä ei todellakaan ketään perheenjäsenistä ole lähdössä kiertoon, se on aivan varma, jos me hommaamme koiran tähän perheeseen se on tässä perheessä loppuun asti!
ärsyttää kun tuntemattomat tulevat kertomaan mitä minä teen vaikka ei edes tunneta![/quote]

Missä kohtaa olen sanonut sanaakaan siitä mitä sinä teet?

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Helppohoitoinen koira? Pentu? MISSÄ, kerro minullekin!!?

Meille on tulossa viikonkulutua Viron tuontina mix-pentu. Jää pieneksi koska kokoa nyt 8viikkosena(tänään <3 ) on reilun kämmenen verran.
Koira tulee perheenjäseneksi ja seurakoiraksi, seropinäyttelyissä saatetaan piipahtaa ja jälkeä lähimetsässä harrastaa.
Helppoa koiraa ei ole ja se koko ei kerro kaikkea. Koira vaatii aikaa ja koulutusta. Ruokaa ja rokotuksia. Koira tulee lähinnä minun vastuulleni, mutta koko antaa periksi, että 1.luokkalainen ja eskarilainen voivat sitä käyttää pissalla. Koira on myös tarkotus ottaa jokapaikkaan mukaan(myös mun töihin, kun sinne palaan)
Lainaa kirjastosta paksu opus: Koirat For Dummies. Aika tyhjentävä teos.

ja taas yks io joka tuo pennun virosta ja taudit senkun suomessa lisääntyy.muista sit et vaikka kuinka olisi paperit tarkastuksista niin tarkastuta heti pentu suomessa ja sit toinen asia. vaikka kuinka olisi alle 8 vko pentu rokoitettu tai väitettäisiin että on rokoitettu niin sillä ei ole merkitystä vaan se pitää rokottaa uudelleen koska alle 8 vko ikäiselle pennulle ei ainakaan suomessa edes anneta rokotusta koska siitä ei ole mitään hyötyä....... suurin osa myös väittää virossa että on rokotettu ja kaikki paperit näyttää myös hyviltä mutta todellisuudessa voi sitten olla että pentu ei ole koskaan edes nähnyt eläinlääkäriä.

Kyllä täältä suomestakin ois teille seropi löytynyt ihan varmasti ettei virosta tarviis raahata ja sit tulla tänne kehuun sitä mahdollista tauti pesää minkä tuotte ja vaarannatte suomessa muiden koirien terveyden. mää nään kyllä niin punasta täs vaihees et ei o tosikaan.

Yhteistyössä