Lapsiperheen kauhes!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuulkaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuulkaas

Vieras
Nyt kertokaa mulle kaikki kauheudet, mitä lasten saamisesta ja niitten kans elämisestä vaan keksitte. Mulla on meinaan niin järjetön lisääntymiskuume että ei tottakaan. Ja ainakin puoli vuotta pitäis vielä sinnitellä, ihan oman elämäntilanteen takia. Apua!

Lapsi puree nännit verille naskaleillaan. Ei kuitenkaan suostu syömään kunnolla kiinteitä. Herättelee yöllä vähän väliä, alkaa pitää bileitä. Teeskentelee nukkuvansa, mutta kun itse vähän sammahdat, niin taas on jammaus ja tartsanhuuto päällä.

Muoks. Niin ja rauhassa ei tietenkään vessaan pääse.

Eeeeeiii nyt lähti heti väärille linjoille! Tää on nyt vakava tapaus. Mun tekis mieli vaan heittää kaikki muu menemään ja alkaa toivomaan että tärppäis. Mut nyt ei voi. Kaiken lisäksi tapasin juuri yhtä raskaana olevaa kaveria ja oih ja voih, haluaisinpa itsekin olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Lapsi puree nännit verille naskaleillaan. Ei kuitenkaan suostu syömään kunnolla kiinteitä. Herättelee yöllä vähän väliä, alkaa pitää bileitä. Teeskentelee nukkuvansa, mutta kun itse vähän sammahdat, niin taas on jammaus ja tartsanhuuto päällä.

Muoks. Niin ja rauhassa ei tietenkään vessaan pääse.

No niin, tää on enemmän jo sitä!
Lisää!

no voit ainakin synnytyksen jälkeen ja vauva.ajaksi heittää hyvästit aivotoiminnalle. Mitään et muista, olet herkillä ja väsyttää koko ajan. Vauva imee nännisi kipeäksi. Menetät viimeisetkin muotosi!
Mihkään ei voi enään lähteä ilman valtavaa kassia, johon pakkaat vaihtovaatteet lapsellesi ja itsellesi. Ruoat, maidot, vaipat, pyllypyyhkeet jne.
Jos lapsesi on huono nukkumaan, et pääse edes saunaan kehden miehesi kanssa.
Kun lapsi oppii liikkumaan, jää valtava määrä legopalikoita tai pikkuautoja kantapäittesi alle. Sattuu....Lapsettomat ystäväsi ei enään ymmärrä sinua ja ajankäyttöäsi. Elämäsi arvot menevät uusiksi. Niin ja joudut vaihtaa auton isompaan ja muutenkin ostaa kaikkea vauvatavaraa. Nyt näin kaksi vuotiaan äitinä, olen käynyt jopa kolme kertaa parturissa..Kun ei raatsi tuhlata itseensä, ajattelee vain lastaan. Vaikka siis järjellä ajateltuna se kampaaja olis tarpeellisempi kuin jotkut tosi kivannäköiset collegehousut. Kuten sanottu, järki menetetty...Olisko tossa nyt alkuun :whistle:

Lapsi kiukkua ja kiljuu, heittäytyy pukiessa, ei syö, mutta on hirveä nälkä, sairastelee ja hoitojärjestelyjä on tehtävä, parisuhde kärsii (karrikoitua tekstiä, mutta se kielteinen osa totuudesta silti). Itsepä pyysit... ;)

Sillon harvoin kun sun tai miehesi mieleen edes pälkähtäisi joku seksintapainen asia jompaakumpaa ei kiinosta, tai vauva on valveilla ja huutaa.

Mihinkään ei pääse lähtemään ex-tempore, lähteminen vaatii vähintään puoli tuntia pakkaamista, laittamista pukemista jne. Mukana pitää aina olla pieni muuttokuormallinen tavaraa.

Kun satut pääsemään jonnekin, muksu kiljuu kuin syötävä, ja joudut lähtemään kotiin.

Elokuviin tai ravintolaan lähtö vaatii huolellisen suunnittelun, aikataulutuksen ja lapsenvahdin hankkimisen.

Ensimmäiset kuukaudet haiset kroonisesti puklulta.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
no voit ainakin synnytyksen jälkeen ja vauva.ajaksi heittää hyvästit aivotoiminnalle. Mitään et muista, olet herkillä ja väsyttää koko ajan. Vauva imee nännisi kipeäksi. Menetät viimeisetkin muotosi!
Mihkään ei voi enään lähteä ilman valtavaa kassia, johon pakkaat vaihtovaatteet lapsellesi ja itsellesi. Ruoat, maidot, vaipat, pyllypyyhkeet jne.
Jos lapsesi on huono nukkumaan, et pääse edes saunaan kehden miehesi kanssa.
Kun lapsi oppii liikkumaan, jää valtava määrä legopalikoita tai pikkuautoja kantapäittesi alle. Sattuu....Lapsettomat ystäväsi ei enään ymmärrä sinua ja ajankäyttöäsi. Elämäsi arvot menevät uusiksi. Niin ja joudut vaihtaa auton isompaan ja muutenkin ostaa kaikkea vauvatavaraa. Nyt näin kaksi vuotiaan äitinä, olen käynyt jopa kolme kertaa parturissa..Kun ei raatsi tuhlata itseensä, ajattelee vain lastaan. Vaikka siis järjellä ajateltuna se kampaaja olis tarpeellisempi kuin jotkut tosi kivannäköiset collegehousut. Kuten sanottu, järki menetetty...Olisko tossa nyt alkuun :whistle:

Hyviä aineksia oli, mutta kaikki ei ihan kolahda. Meinaan ei mulla mitää muotoja ole, mulla on runsaasti lapsellisia ja lapsettomia kavereita, autoa ei ole eikä tule ja kampaajalla oon ite viimesen kahden vuoden aikana käynyt kerran... :D

Aihh, ehkä mä vaan oon jo menetetty tapaus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsi kiukkua ja kiljuu, heittäytyy pukiessa, ei syö, mutta on hirveä nälkä, sairastelee ja hoitojärjestelyjä on tehtävä, parisuhde kärsii (karrikoitua tekstiä, mutta se kielteinen osa totuudesta silti). Itsepä pyysit... ;)

no niin, jes lisää vaan, ehkä tää jossain kohti alkaa tehoomaan!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Omaa aikaa ei ole enää ollenkaan. Ainut harrastus on plussalle jumiutuminen... mutta koko ajan toisella silmällä joutuu vahtimaan mitä lapsi puuhailee!

Tää on kyl aika paha, ehkä mä mietiskelen tätä omaa aikaani vähän. (Mut kun sekin tuntuu just nyt niin merkityksettömältä...!)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Noita lapsia ei kuulemma saa jättää esim. viikoksi keskenään, eikä niillä ole vaihto- tai palautusoikeutta...

:D Niin joo, vaihto- ja palautusoikeuden puute on kyl kans paras pitää mielessä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja kuulkaas:

Hoitopaikassa puuttuu aina jotain, sinulla on kiire ja laahaat kiukkuavaa lasta perässäsi ja saat paheksuvia katseita, maanittelet ja tiedät tekeväsi siinäkin karhunpalveluksen, ainainen väsymys. Aamut ovat ihan kamalia, jatkuva sotku, vaikka kuinka rakastat siisteyttä, mitähän vielä... Pahinta sitten tuleva murrosikä, josta et edes kestä kuulla totuuksia ellei ole sinulle tuttua, tympeä ja ilkeä olet aina silloin tällöin ellei raha kasva taskuistasi, juokset etsimässä lastasi kaupungilta sydän kurkussa ja kun palaat hän on kotona ja kiljuu sinulle, ettet luota häneen tippaakaan, suret särkyneitä sydämiä lastesi seurassa ja omasikin särkyy, kun oma rakkaasi suree...

Alkuperäinen kirjoittaja jatkoa sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja kuulkaas:

Hoitopaikassa puuttuu aina jotain, sinulla on kiire ja laahaat kiukkuavaa lasta perässäsi ja saat paheksuvia katseita, maanittelet ja tiedät tekeväsi siinäkin karhunpalveluksen, ainainen väsymys. Aamut ovat ihan kamalia, jatkuva sotku, vaikka kuinka rakastat siisteyttä, mitähän vielä... Pahinta sitten tuleva murrosikä, josta et edes kestä kuulla totuuksia ellei ole sinulle tuttua, tympeä ja ilkeä olet aina silloin tällöin ellei raha kasva taskuistasi, juokset etsimässä lastasi kaupungilta sydän kurkussa ja kun palaat hän on kotona ja kiljuu sinulle, ettet luota häneen tippaakaan, suret särkyneitä sydämiä lastesi seurassa ja omasikin särkyy, kun oma rakkaasi suree...

Joo, ehkä mä ajattelen tota murrosikää, niin jospa tää kuumeilu helpottas sen verran, että se puol vuotta vielä selvittäis. Kiitti!