Lapsiperhe ja pyykin määrä *ihmettelyä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tai miten kolmen ihmisen vaatteet menevät siihen koneelliseen joka toinen viikko. Pidetään aina kaksi viikkoa samoja vaatteita jotka sattuvat vielä sopimaan samaan pesuohjelmaan?

*täytyykin mennä laittamaan päivän toinen koneellinen pyörimään* : D

No keskimäärin varmaan paitoja pidetään noin 2 päivää, ja kyllä meillä kaikilla on 7 sopivaa paitaa käytössä, sekä ainakin 10 alusvaatteet. Farkkuja yms pestään harvemmin. Lasten vaatteet on niin pieniä ettei ne paljon tilaa koneessa vie.

Mä en sen kummemmin pesuohjelmia vaihda, lähes kaikki aikuisten ja esikoisen vaatteet menee 40 ja vauvan 60 asteessa. Joskus harvoin voi tulla jotain hienopesuun.

KAHDESTA miehen liikuntakerrasta saa, jos esim. pyöräilee; alusvaatteet + housut + pusakka.
Meillä on pieni kone. Talvisin alukerrasto + hiihtoasu.

Meillä harrastetaan hikiliikuntaa keskimäärin 4kertaa viikossa. Pari kertaa pidetään samoja. Ja meitä kaksi harrastajaa. Elikkäs pyykkiä tulee yhteensä NOIN 4xhousut, 4xpaita, 2xliivit.. kesällä housut shortseja ja talvisin kerrastoja, (juoksupukuja/hiihtopukuja ei tarvi pestä joka kerran jälkeen). Ei siltikään ole kone täynnä!
Aika pieni kone teillä täytyy olla :O

[QUOTE="vieras";26768808]Meillä harrastetaan hikiliikuntaa keskimäärin 4kertaa viikossa. Pari kertaa pidetään samoja. Ja meitä kaksi harrastajaa. Elikkäs pyykkiä tulee yhteensä NOIN 4xhousut, 4xpaita, 2xliivit.. kesällä housut shortseja ja talvisin kerrastoja, (juoksupukuja/hiihtopukuja ei tarvi pestä joka kerran jälkeen). Ei siltikään ole kone täynnä!
Aika pieni kone teillä täytyy olla :O[/QUOTE]

No me ei pidetä hikisiä treenikamppeita kahteen kertaan...yök. Mun miehen hiihtopukukin
haisee ihan kauhealle jo yhden reissun jälkeen.
Ihan sama.

[QUOTE="aapee";26768802]No keskimäärin varmaan paitoja pidetään noin 2 päivää, ja kyllä meillä kaikilla on 7 sopivaa paitaa käytössä, sekä ainakin 10 alusvaatteet. Farkkuja yms pestään harvemmin. Lasten vaatteet on niin pieniä ettei ne paljon tilaa koneessa vie.

Mä en sen kummemmin pesuohjelmia vaihda, lähes kaikki aikuisten ja esikoisen vaatteet menee 40 ja vauvan 60 asteessa. Joskus harvoin voi tulla jotain hienopesuun.[/QUOTE]

Meillä tosissaan vaatteet likaantuu ihan eri tahtia ja tykkään pestä pyykit oikeissa lämpötiloissa ja sopivan väristen kanssa, kestävät noin siisteinä pidempään.

Siltikään en osaa kuvitella että koneeseen mahtuisi yhtäaikaa esim 14 aikuisen pitkähihaista, 14 lyhythihaista, vaikka kymmenet aikuisten housut, 7 lapsen pitkähihaista, 7 lyhythihaista/aluspaitaa, 5 housut sekä kolmen ihmisen parin viikon sukat ja alusvaatteet sekä yöasut. Ja tuokin edellyttäisi kaikilta likaisissa vaatteissa kulkemista.

Mutta tosissaan, meillä molemmilla lienee yhtä ja toista mitä ei aina ymmärretä.

No me ei pidetä hikisiä treenikamppeita kahteen kertaan...yök. Mun miehen hiihtopukukin
haisee ihan kauhealle jo yhden reissun jälkeen.
Ihan sama.

Jos mä lähen juoksemaan yksinäni, niin eipä mua hirveesti haittaa haiseeko vaatteet jo lähtiessä vai vasta parin kilsan jälkeen. Ja ulkovaatteet mulla harvoin hikoontuu, enkä mä kyllä niitä viittis joka kerta pestä (on sen verran kalliita et ei kyllä olis varaa ostaa kerta vuoteen uusia jos pesemällä kuluttaa loppuun)

Meillä on vanha ja pieni kone. Kaks aikuista ja yksi vuotias tekee sillle koneelle järkyttävän kasan pyykkiä. Pyykkikorillinen on neljä koneellista. Minun ja miehen sängyn ja pinnansängyn petivaatteet ei mahdu siihen kerralla tai kone hyppii seinästä läpi.

Mies vaihtaa sukat, alushousut ja t-paidan päivittäin, lapsi sottaa yhden vaatekerran päivässä ja joskus puklukin vielä yllättää. Käyn itse monesti viikossa lenkillä. Pyykkiä on paljon, shit happens.

Jos perheessä yhtään harrastetaan liikuntaa tai muuta vapaa-ajan työtä (remontteja, rakentamista, nurmikonajoa), kuten meillä, hikipyykkiä kertyy vaihtelevasti.

Viikonlopun jäljiltä pestään pari koneellista normisti ja viikolla liikkumisen mukaan. Miehen kahdesta hikiliikuntakerrasta viikossa tulee koneellinen yksinään haisevia teknisiä vaatteita :-)

Petivaatteetkin pyritään vaihtamaan kahden vkon välein kolmelta ihmiseltä.

Siis vaihdat lakanat KAHDEN VIIKON VÄLEIN??Meillä ainakin vaihdetaan vähintään kerran viikossa, 2 aikuista ja lapsi. Oksettavaa....

Meillä 2 aikuista ja 3 lasta. Lapset 7v, 6v ja 1v + kaksi koiraa. Mies harrastaa paljon. Punttisalia, moottoripyöräilyä, lenkkeilyä ym. Joka päivä tulee isot kasat salikamppeita ym. Itse touhuan lasten ja koirien kanssa koko päivän, joten vaatteet likaantuu minullakin tosi herkästi. Ainakin kahdet vaatteet päivässä vaihdan. Kuopus harjoittelee syömistä ja välillä ruoka lentää ja on oppinut kävelemään, joten ulkona kaatuilee, konttailee, möyrii hiekkalaatikolla ja nurmikolla. Ainakin kolmet-neljät vaatteet päivässä. Isommilta tulee yhdet, koska joka päivä laitetaan illalal vaatteet pesukoppaan. En voi sietää likaisissa/ tahraisissa vaatteissa olemista. En edes kotioloissa. Lisäksi koirien peittoja, lakanoita ym. tulee vaihdettua viikottain, samoin pyyhkeitä monta kertaa viikossa jne jne. Meillä pestään ainakin 2 koneellista päivässä.

Samaa olen miettinyt :D

Meillä ei ole kuin yksi lapsi ja en tosiaankaan ala vajaita koneellisia pesemään. Enkä pese väreittäin vaan kaikki samaan syssyyn. Lapsen 1,5v vaatteet pesen erikseen. Hänen vaatteet pestään noin 2 kertaa viikossa. Omat vaatteemme maks 2kertaa viikossa. Pyyhkeet kerran viikossa. Lakanat kolmen viikon välein.

[QUOTE="jenni";26768959]Samaa olen miettinyt :D

Meillä ei ole kuin yksi lapsi ja en tosiaankaan ala vajaita koneellisia pesemään. Enkä pese väreittäin vaan kaikki samaan syssyyn. Lapsen 1,5v vaatteet pesen erikseen. Hänen vaatteet pestään noin 2 kertaa viikossa. Omat vaatteemme maks 2kertaa viikossa. Pyyhkeet kerran viikossa. Lakanat kolmen viikon välein.[/QUOTE]

Lapsen lakanat vaihdan kerran viikossa ja pesen lakanat samassa hänen vaatteiden kans.

Meillä tosissaan vaatteet likaantuu ihan eri tahtia ja tykkään pestä pyykit oikeissa lämpötiloissa ja sopivan väristen kanssa, kestävät noin siisteinä pidempään.

Siltikään en osaa kuvitella että koneeseen mahtuisi yhtäaikaa esim 14 aikuisen pitkähihaista, 14 lyhythihaista, vaikka kymmenet aikuisten housut, 7 lapsen pitkähihaista, 7 lyhythihaista/aluspaitaa, 5 housut sekä kolmen ihmisen parin viikon sukat ja alusvaatteet sekä yöasut. Ja tuokin edellyttäisi kaikilta likaisissa vaatteissa kulkemista.

Mutta tosissaan, meillä molemmilla lienee yhtä ja toista mitä ei aina ymmärretä.
mä mietin meidän keskimääräistä pyykkisatsia, kyllä siellä yleensä on ainakin 10-15 aikuisten paitaa (mieheltä t-paitoja, mulla t-paitoja tai pitkähihaisia tai aluspaitaa), noin 5 lapsen paitaa ja muutamat housut, 20 pikkaria, sukkia muutama kymmenen. Farkkuja ja päällyspaitoja (huppareita tms) pestään harvemmin, kun ne ei yleensä oo likaisia, mutta niitä usein joukossa 2-3 kpl. Yöasuja käyttää vain lapsi, aikuisilla yleensä t-paita tai pelkät alushousut näin kesäisin.

ja 2 viikkoa on siis maksimiväli, keskimäärin varmaan 10 päivän välein tuo koneellinen. hyvin mahtuu pyykit.

Yhteistyössä