"Lapsiluku täynnä"-päätöksen jälkeen lapsen saaneet!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
Kertokaa kokemuksianne.
Erityisesti te joissa itse ette ole enää lapsia halunneet. Oliko lapsi vahinko vai saiko mies mielen muuttumaan?
itselläni hyvin vankka päätös ollut jo vuosia etten enää halua lapsia, olisi kiva tietää miten muilla on tämä pitänyt :)

\o.
Reaktio oli vittusaatanaperkele etc etc.. Ukon mieleen oli (sonni kun on ;) ) Olin päättänyt 5v aiemmin, ettei enempää, kun VAHINKO kävi. Noh, nyt tuo on 3vuotias ipana ja omat tunteet alkaa myös tasantuun

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
\o.
Reaktio oli vittusaatanaperkele etc etc.. Ukon mieleen oli (sonni kun on ;) ) Olin päättänyt 5v aiemmin, ettei enempää, kun VAHINKO kävi. Noh, nyt tuo on 3vuotias ipana ja omat tunteet alkaa myös tasantuun

kävikö abortti missään vaiheessa mielessä? ite oon huudellu pitkin kyliä jo näin ennalta et meen heti aborttiin jos kolmas tekee yllätyshyökkäyksen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
\o.

kävikö abortti missään vaiheessa mielessä? ite oon huudellu pitkin kyliä jo näin ennalta et meen heti aborttiin jos kolmas tekee yllätyshyökkäyksen :whistle:

Kävi mielessä ja oli pitkään mielessä. Miehen kans juteltiin monet keskustelut. Päätös oli, että mies ottaa hoitaakseen vauva-ajan ja minä hoidan isommat. Ja niinhän se meni sit. Ei mies uskaltanut laittaa missään vaiheessa hanttiin. Ystävät mulla suhtautui tosi hyvin, vaikka tiesivät että kuin vaikeaa mulla oli silloin. Osa myös muistutteli miestä, että muistaa lupauksensa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
onkos fjonga raskaana? ;)

EI MISSÄÄN NIMESSÄ!!! :kieh:

Jaa jaa. :xmas:

naama peruslukemille siellä :laugh:
en oikeasti ole raskaana enkä edes suunnittele sellaista, päätin joskus 3 vuotta sitten etten halua lapsia enää. nyt kävikin mielessä kuinka moni muu saman päätöksen tehnyt on sittemmin saanut lapsen syystä tai toisesta :)
mullahan on ollu kuopuksen syntymästä lähtien nimet seuraavalle valmiina... joko tytölle tai pojalle :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Siinä tapauksessa suosittelen selibaattia, mikäli vauvan tulo olisi tuollainen katastrofi.
Koska mikään ehkäisy, edes sterilisaatio, ei ole 100% varma.

lässynlässyn mussunmussun :xmas: :flower:

Juu hymy pyllyyn. :xmas:

Meille tuli vähän salaa tuo nelonen :xmas: päätimme kuitenkin hänet vielä 'tehdä' ja kertaakaan en ole katunut. Pojat ovat jo sen verran isoja, että osaan ja voin nauttia tytön vauva-ajasta täysillä. :heart:

Kävi mielessä ja oli pitkään mielessä. Miehen kans juteltiin monet keskustelut. Päätös oli, että mies ottaa hoitaakseen vauva-ajan ja minä hoidan isommat. Ja niinhän se meni sit. Ei mies uskaltanut laittaa missään vaiheessa hanttiin. Ystävät mulla suhtautui tosi hyvin, vaikka tiesivät että kuin vaikeaa mulla oli silloin. Osa myös muistutteli miestä, että muistaa lupauksensa :D

Aika hyvin on kyl mies osannut ylipuhua sut :D :heart:

Meille tuli vähän salaa tuo nelonen :xmas: päätimme kuitenkin hänet vielä 'tehdä' ja kertaakaan en ole katunut. Pojat ovat jo sen verran isoja, että osaan ja voin nauttia tytön vauva-ajasta täysillä. :heart:

miten paljon teillä käytiin keskusteluja aiheesta? ja mikä eka ajatus oli kun vauva ilmoitti tulostaan? :)

meillä on 4 lasta ja emme enempää tahdo. mutta sekä minä että mieheni olemme sitä mieltä, että jos kaikesta ehkäisystä huolimatta joku on niin änkyrä, että tänne tahtoo, ja meille tahtoo, niin tulkoon sitten. mutta siis, syön pillereitä loppuikäni, emmekä tarkoituksella lasta tahdo.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sähän fjonga olet viissiin aika nuori? alle 30?
ei kannata niin kovia päätöksiä tehdä nuorena, koska kun se oikea mies tulee kohdalle niin.... ;)

mä ajattelen asian hyvinkin paljon niin, että mitä se vauva siinä suhteessa oikein vaikuttaa jos se oikea mies tulee kohdalle? miksen voisi olla onnellinen sen oikean kanssa ihan ilman lapsiakin. lapsi kuitenkin on iso asia ja muuttaakin jonkun verran parisuhdetta, ennenkaikkea se koettelee sitä!

Siinä tapauksessa suosittelen selibaattia, mikäli vauvan tulo olisi tuollainen katastrofi.
Koska mikään ehkäisy, edes sterilisaatio, ei ole 100% varma.

lässynlässyn mussunmussun :xmas: :flower:

Ajattelepas nyt kerrankin ihan aikuismaisesti, myös sitä mahdollista vauvaa äläkä vain itseäsi.

mä ajattelen asian hyvinkin paljon niin, että mitä se vauva siinä suhteessa oikein vaikuttaa jos se oikea mies tulee kohdalle? miksen voisi olla onnellinen sen oikean kanssa ihan ilman lapsiakin. lapsi kuitenkin on iso asia ja muuttaakin jonkun verran parisuhdetta, ennenkaikkea se koettelee sitä!

Jos parisuhde on muuten kunnossa, ja oikeilla raiteilla, ei vauvantulo sitä koettele sen kummemmin.

miten paljon teillä käytiin keskusteluja aiheesta? ja mikä eka ajatus oli kun vauva ilmoitti tulostaan? :)

Muutamana iltana/yönä juteltiin ja tietysti punnittiin tarkkaan jaksetaanko enää vauva-arkea ja mites pärjätään jne jne,, en kyllä ihan muista mitä itse ajattelin silloin, tosin taisin olla juuri pöntöllä ykäämässä kun se lävähti tajuntaan. :xmas:

Ajattelepas nyt kerrankin ihan aikuismaisesti, myös sitä mahdollista vauvaa äläkä vain itseäsi.

missä mä kirjoitan sen olevan katastrofi? mitähän mä oikein kysyinkään aloituksessani...? pyysinkö sinulta erittäin päteviä ratkaisuja siihen vauvantulon ennaltaehkäisyyn? luulisin sen olevan ihan jokaisen oma asia miten lopulta asiaan suhtautuu ja ajatteleeko asiaa nimenomaan itsensä kannalta. toisille järkytyksestä huolimatta vauva saa tulla, toiset päätyvät kenties aborttiin. niin se vain elämä heittelee.

Meille kolmonen tuli vaivihkaa, vaikka söin minipillereitä. Kakkonen oli vähän runsas puolivuotias ja esikko hiukan alle kaksi, kun huomasin taas tuttuja oireita... Pieni paniikkihan siitä tuli, raskausaika raskas ja synnytys varsinkin, mutta nyt kun nuorinkin on jo kohta 1,5v homma on jo lähes hallussa.
Kun silloin huomasin olevani raskaana taas, laitoin melkein miehen heti sterilisaatiojonoon, mutta totesin, ettei se auta mun kuukautiskipuihin ja päädyin hormonikierukkaan, joka asennettiin noin 6vko nuorimmaisen syntymästä. Vielä se ei ole pettänyt...

Yhteistyössä