Lapsille vaatteet hautajaisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Ahdistaa jo muutenkin ja on niin surumieli. Pitäis vielä näitä vaateasioita miettiä... huoh..
Minkälaisia vaatteita teillä on lapset hautajaisissa käyttäneet?
Pojille siistit farkut, paita ja esim. neuletakki?
Tytölle käykö valkoinen paita ja tummanvioletti hame?
Ei kai lapsella tarvitse ihan mustaa olla?

Ja anteeksi, jos asiasta on jo ketjuja, mutta en oikein saa tuota hakua toimimaan.

No en ehkä ihan farkkuja laittaisi, vaikka samettihousut tai muut puuvillahousut (tummat) pojalle. Eikä tarvii olla kokomustaa, mutta hillityt värit kuitenkin.
Otan osaa.

Otan osaa. Me oltiin viime viikonloppuna hautajaisissa ja meidän pojalla oli tummat siistit housut, raidallinen paita ja sen päällä semmonen slipoveri.

Turhaan niitä vaatteita murehdit. Omaiset ovat kuitenkin onnellisia, kun saavat teidät paikalle - ei niillä teidän vaatteilla niin väliä ole. Eikä tartte olla lapsella mustaa päällä.

Me saatiin paljon kiitosta, kun otettiin lapsi mukaan. Se toi vähän lohtua sinne surun keskelle. Että elämä jatkuu, vaikka jonkun toisen päättyykin.

No se täytyy lähteä niitä tummia housuja ostamaan.
Raskas päivä varmasti lapsillekin, mutta just sen takia halutaan lapset mukaan, että se tuo omanlaistaan lohtua.

Samaa mieltä, että mielellään jotkut siistimmät housut. Ei ne mitkään suorat housut tarvii olla kunhan on siistit. Tytöllä tuo valko-violetti yhdistelmä on tosi kaunis ja oikein sopiva.

No meillä lauantaina edessä isoäitini hautajaiset.

Pojalle laitan mustat suorat housut sekä mustan kauluspaidan jossa harmaita, kiiltäviä raitoja.
Ulkona normi kengät, sisällä siistit mustat kävelykengät.

Näin meillä.

Meillä viikonloppuna lasten enon hautajaiset.

2v pojalle olen ostanut suorat mustat housut (löysin kirppikseltä 2e), valkoisen kauluspaidan sekä siisti tummanharmaan puuvillaneuleen (olin sattumalta ostanut alesta 6e), jossa vaalenharmaita raitoja. Ulkona tietysti normaalit talvikengät (tai ehkä saappaat jos hautausmaalla on oikein märkää), sisällä mustat nahkakengät.

5v tytöllä tummansiniset sukkikset, tummansininen sileä samettihame, tummansininen neuletakki (löysin oikein siistin ja hyväkuntoisen kirppikseltä 3e) ja alle valkoinen t-paita. Ulkona säänmukaiset ulkokengät, sisällä mustat juhlakengät.

8v tytöllä mustat sukkikset, musta hihaton mekko jonka helmassa pieniä hopeanharmaita palloja, alla ohut musta pitkähihainen paita. Ulkona säänmukaiset ulkokengät, sisällä mustat juhlakengät.

tytölle valkoinen paita ja violetti hame on aivan täydellinen. Mä en laittais lapselle mustia sukkahousuja, valkeat on ok. Lapsilla ei tosiaankaan tarvii olla mustaa.

Farkuista olen samaa mieltä, etät mieluummin samettifarkut tai suorat housut. Mutta kenenkään sen takia tarvii konkurssiin mennä, jos muuta ei ole eikä ehdi ostaa, niin sitten farkut.

Lapsille kannattaa ottaa mukaan kuvakirjoja, värityskirjoja, kynät ja ehkä paperia, niin voivat touhuta hiljaa. Iso karkkipussikin jälkkäriksi voi olla paikallaan (me lahjottiin lapset hiljaisiksi...)

Yhteistyössä