Lapsillani ei ole yhtään tätiä/setää/serkkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiko auttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiko auttaa

Vieras
Mulla ja miehellä ei ole sisaruksia. Eikä mulla ole ystäviä. Miehen suku asuu kaukana eikä ole miehen kanssa läheinen. Mulla on äiti, joka kuolee pian. Oma suku ei ole ollut läheinen. Olen huolissani lapsieni tulevaisuudesta. Aika yksinäistä tulee olemaan. :´( Kadun että olen lapsia koskaan hankkinut. Tänne kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja voiko auttaa:
Mulla ja miehellä ei ole sisaruksia. Eikä mulla ole ystäviä. Miehen suku asuu kaukana eikä ole miehen kanssa läheinen. Mulla on äiti, joka kuolee pian. Oma suku ei ole ollut läheinen. Olen huolissani lapsieni tulevaisuudesta. Aika yksinäistä tulee olemaan. :´( Kadun että olen lapsia koskaan hankkinut. Tänne kärsimään.

Voi sentään... Ei kai ne nyt niin kärsi... Onhan niillä sisaruksia ja vanhemmat

Mulla on tätejä, setiä ja serkkuja vaikka muille jakaa, mutta en mä heidän kanssaan ole yhtään missään tekemisissä. Valtaosaa en osaa nimetä ja ainoastaan muutaman tunnistaisin. En kuitenkaan ole yksinäinen.

onhan heillä toisensa ja kyllä he varmaan saavat kavereita, vaikkei sulla oo. ei mullakaan oo kavereita ja yks lapseton sisko. serkkuja pari, muttei olla tekemisissä. miehellä yks veli, jonka aknssa ei olla tekemisissä. silti lapset viihtyy hyvin, kun meillä on omalla perheellä melkein aina niin mukavaa.

pistä lehteen ilmoitus "haetaan tätiä tai setää tositarkoituksella", saattaapa joku lapseton ihminen ilahtua tilaisuudesta olla jonku lapsen elämässä. kokeile. kato onhan niitä "vuokramummoja ja aviomiespalveluitakin."

Kuule, mulla ei ole vanhempia, siskoja tai yhtään mitään muutakaan sukua. Miehen puolelta on sisko, veli ja äitinsä, mutta heistä vain anoppi pitää minuun yhteyttä. Kavereita ei ole nimeksikään ja asun ulkomailla. En edes puhu omaa kieltäni. Silti lapset ovat sosiaalisia kuin mitkä, aina menossa ja kavereita ravaa meillä. Ei tämä elämä ole herkkua kaikille, mutta päivä kerrallaan sitä eletään...

Eipä ole meilläkään sukua eikä montaa ystävääkään, ainakaan sellaisia, jotka vaikuttaisivat lapsiemme elämään. Ei se varmaan monellakaan oo "niin kuin leffoissa". Kyllä te olette lapset ansainneet, ootte lapsillenne superläsnä, niin se ehkä kompensoi??

Toisilla on sukulaisia ym. mutta he ovat ikäviä, ja joista kärsii. Ei sekään niin kivaa ole, eihän?

Sun tulee ap itse kans olla aktiivinen lasten suhteen. Viet heitä kerhoihin, harrastuksiin, tapaamaan kavereita ja näkemään ihmisiä. Kyllä niitä ystäviä lapselle löytyy, päiväkodista ja koulusta viimeistään.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Sun tulee ap itse kans olla aktiivinen lasten suhteen. Viet heitä kerhoihin, harrastuksiin, tapaamaan kavereita ja näkemään ihmisiä. Kyllä niitä ystäviä lapselle löytyy, päiväkodista ja koulusta viimeistään.

Miksi se mun vastuulla on? Mä oon erakkomainen, epäsosiaalinenkin välillä. Miks ei isä joudu tekemään asian vuoksi sit mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Miksi se mun vastuulla on? Mä oon erakkomainen, epäsosiaalinenkin välillä. Miks ei isä joudu tekemään asian vuoksi sit mitään?

Sä olet se joka on huolissaan lasten tulevaisuudesta. Ainakin näin väitit. Tottakai isäkin on lapsistaan vastuussa, mutta oletko sä kotona lasten kanssa? Mikäli olet, sillon sun tehtävä on myös tarjota virikkeitä lapsillesi. Jos se taas on isä joka lapsia hoitaa, on se hänen tehtävänsä.

Muutenkin turha parkua kunnet kerran oo valmis asialle mitään tekeen. Vai luuletko että joku tulee sua kiskoon kotoo johonkin, jollei ystäviä tai sukulaisia ole. Tuli mieleen että ootko masentunut tai jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja So simple:
Sä olet se joka on huolissaan lasten tulevaisuudesta. Ainakin näin väitit. Tottakai isäkin on lapsistaan vastuussa, mutta oletko sä kotona lasten kanssa? Mikäli olet, sillon sun tehtävä on myös tarjota virikkeitä lapsillesi. Jos se taas on isä joka lapsia hoitaa, on se hänen tehtävänsä.

Muutenkin turha parkua kunnet kerran oo valmis asialle mitään tekeen. Vai luuletko että joku tulee sua kiskoon kotoo johonkin, jollei ystäviä tai sukulaisia ole. Tuli mieleen että ootko masentunut tai jotain?

Joo mä olen se joka on huolissani kun mies ei osaa olla huolissaan. Sillä kun on kivat työkaverit ja se riittää sille. Mistä mä saan lapsille rakastavia sukulaisia, kun väitit etten oo valmis mitään tekeen?

Muutenkin turha parkua kunnet kerran oo valmis asialle mitään tekeen. Vai luuletko että joku tulee sua kiskoon kotoo johonkin, jollei ystäviä tai sukulaisia ole.

Puistoissa käydään, ei siel mitään kavereit oo saatu. Eikä joku tuntematon nyt mitenkä korvaa lapsille tätiä ja setiä/enoja, serkkuja jne. nehän on sukuu ja veri on vettä sakeampaa.

Mulla on serkkuja, joita oon nähnyt noin kaksi kertaa viimeisen viidentoista vuoden aikana. asuvat alle sadan kilsan päässä. Miehen serkut asuvat Lapissa (me etelässä ) eikä hänkään ole niihin yhteydessä. Miehellä ei ole sisaruksia, minulla yksi, hän asuu lapsineen 300 km päässä. Kuten huomaat, ei ole lähistöllä muista sukulaisia kuin mun vanhemmat ja miehen äiti. Silti meillä on ystäviä, jotka muuten tulevat ihan lapsuudesta. Ei olla jouduttu kärsimään. No joo, olishan se kiva jos mun isovanhemmat olisi edes joskus soittaneet ja kysyneet mitä kuuluu, tai tulleet synttäreille, mutta ei sellasta vahinkoa ole päässyt tapahtumaan.

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä tota vinkumista nimenomaan sukulaisista. Miten ne eroaa hyvistä ystävistä? Ei mitenkään. Sukulaisia et voi edes valita. Ja kun sun asenne on noin hölmö "Kuitenkin jotain pedofiileja" "Munko se pitäis tehdä" "ei sieltä mitään kavereita saa" niin ei mikään ihme ettei sulla kavereita ole!

Kun teillä kerran ei sukulaisia ole, niin niitä ei myöskään tule! Sukulaiset ei muutenkaan välttämättä ole rakastavia. Siksi sun pitää murtautua ulos tosta typerästä pakkomielteestä juuri sukuun, ja hankkia lapsellesi (ja itsellesi) ystäviä. Kuten huomaat ei kaikilla muillakaan ole suurta sukua tai rakastavia sukulaisia lähellä, ja silti voi olla tyytyväinen.

Mä ja mies ollaan ainoita lapsia, eikä meidän tytöllä ole sisaruksia. Hänellä ei siis tule koskaan olemaan sisaruksia/serkkuja/tätejä/setiä/enoja. Onneksi meillä kuitenkin on paljon ystäviä, joilla on lapsia. Ollaan sovittu, että nämä ystävien lapset ovat sitten meidän tytön "serkkuja" :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MINÄ:
seurakunnalla voi myös olla tarjota ns.varatätejä tai setiä tai mummoja yms.

Tonko pitäis lohduttaa? Kuiteki jotain pedofiileja.

Hei täällä yritetään nyt auttaa sua. Jos sulla ja miehelläs ei ole sukua niin luuletko että me niitä teille jostaa aletaan pierasta? Onko se sun/meidän/jonkun muun syy ettei ole sukua? Ja kavereiden saaminen/hankkiminen on lähinnä itsestä kiinni. Kyllä mä ymmärrän suvun ja serkkujen kaipuun. Mun lapsilla vain 2 serkkua. Tykkäisin siitä että samanikästä porukkaa olisi suvussa ja juhlissa nähtäisiin ja saisivat yhdessä puuhata. Mutta kun ei niin ei.

No kuinka moni tässä on tarjonnut ystävyyttään ts. yrittänyt auttaa siten? Ei kukaan. Alkupään viesteissä oli kivasti sanottu, että ei ne nyt välttämättä niin kärsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Laita s-postiosoitteesi niin mä meilaan sulle:
No kuinka moni tässä on tarjonnut ystävyyttään ts. yrittänyt auttaa siten? Ei kukaan. Alkupään viesteissä oli kivasti sanottu, että ei ne nyt välttämättä niin kärsi.

Ei kannata. Kun ne on kuitenkin jotain pedofiileja, täällä varsinkin. Eikä palstailijat oo SUKUA...

Ei kannata. Kun ne on kuitenkin jotain pedofiileja, täällä varsinkin. Eikä palstailijat oo SUKUA...

Ootko katkera? Masentunut?

Alkuperäinen kirjoittaja inhottava sävy sinulla:

Ootko katkera? Masentunut?

Mua risoo se että ap valittelee ettei ole sukulaisia eikä ystäviä. Kun yritetään sanoo mistä vois löytyä varasukulaisia ja kavereita, tulee vinkunaa että ne on pedofiilejä, ei nappaa eikä kiinnosta, miksi mun velvollisuus on huolehtia lapselle kavereita, mä oon erakko ja epäsosiaalinen. Ruikutiruikutiruikuti. Olis sanonu että ahaa, enpä tiennytkään tollasesta, mietin asiaa! Muutkin on sanonee että ilman sukulaisia voi olla asiat ihan hyvin. Mutta ei. Seurakunnan työntekijätkin on pedofiilejä. :headwall: SE mua risoo. Ja ei, en ole katkera, mutta ap:n asenne v***ttaa.

Mua risoo se että ap valittelee ettei ole sukulaisia eikä ystäviä. Kun yritetään sanoo mistä vois löytyä varasukulaisia ja kavereita, tulee vinkunaa että ne on pedofiilejä, ei nappaa eikä kiinnosta, miksi mun velvollisuus on huolehtia lapselle kavereita, mä oon erakko ja epäsosiaalinen. Ruikutiruikutiruikuti. Olis sanonu että ahaa, enpä tiennytkään tollasesta, mietin asiaa! Muutkin on sanonee että ilman sukulaisia voi olla asiat ihan hyvin. Mutta ei. Seurakunnan työntekijätkin on pedofiilejä. :headwall: SE mua risoo. Ja ei, en ole katkera, mutta ap:n asenne v***ttaa.

Etpä auttanut sinäkään mitenkään ap:ta. Harmi että risoo noin paljon. Taitaa liipata läheltä, kun tulit tähän ketjuun vastailemaan. Tsemppiä sulle!

Yhteistyössä