Lapsilla kauheen paljon vaatetta päällä, vaikka lämpötila yli 10 astetta.

  • Viestiketjun aloittaja kolmen lapsen kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Päähine pitää olla, ja mikä sitten ellei haalari? Hanskat käteen jos kädet on kylmät. Ihme aloitus taas, syksyllä pitää pukeutua kun keho ei ole tottunut viileään, talvella se on jo tottunut eikä vaadi enää niin paljon mukavuuslämmintä kuin syksyllä kesän jälkeen!

Tän on pakko olla provo, on niin tyhmä aloitus.
 
Mistäs sinä tiedät mitä siellä haalarin alla on?
Ja kyllä meillä pipot on päässä, viima on kuitenkin aika kolea. Vedenpitävät syyshanskatki löytyy, ei kastu (ja näin ollen kylmety!) pienet kätöset.
 
Pipot, kintaat, haalarit...
Meillä on ohut syyspipo, ohuet lapaset ja haalarikin on ohkainen välikausihaalari jonka alla ihan tavan vaatetus.

Pakkasilla laitetaan kypärämyssy, lakki, rukkaset ja toppahaalari. Iso ero.

Koululaisetkin halusi jo kaivella esiin pipoja ja sormikkaita kun on kuulema kylmä :)
 
"mamma"
Ootko koskaan kuullut kerrospukeutumisesta? Nyt sielä haalarin alla ei vielä ole niin paljon vaatetta... Sinnehän voi lisätä sitten villahaalari, pipon vaihtaa paksumpaan jne. Ihme alotus! Mitä sä sitte pukisit näillä keleillä?
 
No musta pipo ja hanskat on melkolailla tarpeellinen varustus näillä keleillä..Toppahaalareihin en kuitenkaan vielä ole kellään törmännyt..(paitsi omallani kerran kun toiset ulkovaatteet oli märkänä narulla.. :D)
 
Syyshaalaritkin yleensä on vaan pelkkä kuori. pelkkä tuulta ja kosteutta pitävä kuorivaate, joten miksi sitä ei voisi laittaa, juuri näitä ominaisuuksia vaativana säänä? Kauhistellaan vaan, että taas oli naapurin nico-petterillä haalari päällä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24726557:
äideiltä on todellisuuden taju kadonnut jonnekin tässä haalari viidakossa. ei osata ajatella, että se lapsi pitää pukea sen mukaan onko ulkona lämmin vai kylmä, eikä sen mukaan, että almanakka näyttää, että nyt on syksy
Mun todellisuuden taju kehittyi pari viikkoa sitten siihen, kun istuin maassa lapsen kanssa ja totesin että persehän siinä jäätyy ja kastuu. En ihan välttämättä halua, että muksulla on sama fiilis.
 
Nooon
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24726557:
äideiltä on todellisuuden taju kadonnut jonnekin tässä haalari viidakossa. ei osata ajatella, että se lapsi pitää pukea sen mukaan onko ulkona lämmin vai kylmä, eikä sen mukaan, että almanakka näyttää, että nyt on syksy
Mä en tiedä minkälainen keli teillä päin on, mutta meillä on ainakin useana aamuna ollut noin + 6 c lämmintä ja silloin kyllä hanskat, pipo, yms on mielestäni perusteötua tuolle 2-vuotiaalle. Onhan mulla itsellänikin lämpimästi päällä. Eiköhän ihmiset osaa katsoa ihan lämpömittareita, ylilyöntejä varmasti sattuu myös uuntaan tai toiseen. Ärsyttää tuollainen naljailu, ei sillä mitään hyvää tähän maailmaan tuoda.
 
"vieras"
Kyllä mullakin pisti silmään leikkipuistossa lapsi jolla oli päällä haalari joka ainakin näytti toppahaalarilta, putkivarsikuomat, aluslakki ja paksu pipo. Lämpötila oli 13 astetta ja aurinko paistoi. Lapsen vanhemmilla ei kuitenkaan ollut edes takkeja, äidillä joku villatakki ja isällä fleecepusakka. Omalla lapsellani oli syystakki, farkut, nahkakengät ja ohut froteepipo sekä kynsikkäät kun itse ehdottomasti halusi ne laittaa. Itse olisin jättänyt ne vielä kotiin.

Niin ja mulla on kyllä kerros enemmän vaatteita kuin lapsella, minä kun seison vieressä katselemassa ja vahtimassa vauvanvaunuja kun lapsi leikkii, juoksee ja kiipeilee.
 
Meil oli eilen pojilla puuvillahanskat kädessä, pipot päässä ja välikausikamppeet+alla normaalit sisävaatteet... Hyvin tarkenivat, mutta maa oli kyllä niin kylmä, että hanskat oli ihan jees...

Kaverin muksulla oli ^^Noiden^^ lisäksi fleece-väilkerrasto ja kunnon rukkaset ja pipon alla kypärämyssy.. Voin sanoo, lapsi oli ihan hiessä kun sisälle päästiin :D
 
"Hanna"
Meillä on lapsilla välikausihaalarit tai -puvut tai vaihtoehtoisesti sadevaatteet jos sataa. Voipi olla jo fleeceäkin alla jos tuntuu tosi kolealta ja pilviseltä sää. Vedenpitävät hanskat ja ohuet kypärähatut, joihin saa huput vielä päähän jos tuulee kovin. Yksikään lapsi ei ole ollut hikinen, vaikka touhuavat paljon, ja yksivuotiasta lukuunottamatta jokainen osaa jo sanoakin jollei ole sopiva. Mulla on itsellänikin ulkoilupuvun alla fleecetakki, paksut leggingsit ja sormikkaat sormissa, tosin palelen helposti:)
 
Toppahaalareita on jo näkynyt lähipuistossamme pari päivää sitten. Varmaan siksi, että ne on ihka uudet ja niitä pitää päästä näyttämään.

Oli tosiaan 15 c lämmintä ja aurinko paistoi, ja muut lapset ulkoili välikausiasuissa tai tyyliin collegehuppareissa. Ja tosiaan ulkoili; leikkivät, juoksivat. Toppahaalarilapset eivät jaksaneet, eikä ihmekään.
 
"vieras"
Toppahaalareita on jo näkynyt lähipuistossamme pari päivää sitten. Varmaan siksi, että ne on ihka uudet ja niitä pitää päästä näyttämään.

Oli tosiaan 15 c lämmintä ja aurinko paistoi, ja muut lapset ulkoili välikausiasuissa tai tyyliin collegehuppareissa. Ja tosiaan ulkoili; leikkivät, juoksivat. Toppahaalarilapset eivät jaksaneet, eikä ihmekään.
Mahtaa olla kivassa kunnossa haalarit sitten kun pakkaset ja lumi oikeasti saapuvat, kun ne jo nyt kulutetaan puhki hiekassa ja kallioilla :)

Täällä +11, vettä tihuttaa, synkkää, märkää, itellä ihan kylmät sormet kun ilman käsineitä ulkoilin.
 

Yhteistyössä