Lapsilisät tuli näköjään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tarja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tarja"

Vieras
kun alkoholistimutsit taas viettää pikkujoulua, siihenhän ne rahat on tarkoitettukin.. joillakin näyttää olevan ikuinen pikkujoulu! Säälittävyyden huippu tollaset ämmät.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27585670:
mä en ole vielä keksinyt mistä namikasta automaatilla voi erotella tililtä nostettavaks tilin tai lapslisien rahat, ja kun nostaa rahaa niin väheneekö ne rahat uudemmista vai vanhemmista rahoista päin :ashamed: joten on hyvinkin mahdollista et ryyppään lapslisät tänään, mut kerrankos sitä ihminen täyttää 40v

Onnea ja kippis lapsilisille!
:D

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27585670:
mä en ole vielä keksinyt mistä namikasta automaatilla voi erotella tililtä nostettavaks tilin tai lapslisien rahat, ja kun nostaa rahaa niin väheneekö ne rahat uudemmista vai vanhemmista rahoista päin :ashamed: joten on hyvinkin mahdollista et ryyppään lapslisät tänään, mut kerrankos sitä ihminen täyttää 40v

Mua kanssa kiinnostaa että miksi aina näiden aloitusten mukaan juuri ne lapsilisät juodaan? Miksei khh-tukea, työttömyyskorvausta, eläkettä, palkkaa, tai vaikka elareita.?

Näin on. Meikäkin nosti ne lapsilisät ja osti niillä pullon viiniä perjantain kunniaksi. Jee, kohta korkkaan!

n055.gif

Katoppa vain , sulla ne on ankat jarjesyksessa, saat viela toisen lasin viinia ensviikolla.

Minä ostin tänään 9 pulloa viiniä (kolme unkarilaista, kolme australialaista ja kolme ranskalaista) ja kun latasin niitä hyllyyn, jonka kuvittelin "tyhjyyttään ammottavaksi" (on ollut tavallista enemmän päivällisieriat viime aikoina), löysin kuusi piilotellutta pulloa. Lähinnä olivat tuliaisia vierailta.
Eli aika monta lasia saan (tai puoliso tai vieraat)... ihan janon mukaan.

:D

Sovelletaanko siis rahoihin LIFO-periaatetta? Vai onko tämä periaate voimassa vaan lapsilisäpäivänä?

Näköjään. Mä sitten tuon perusteella näköjään ostin lapsilisillä ruokaa. Ehkä se on sallitumpi kohde kuin alkoholi? Vai pitääkö lapsilisäpäivinä ostaa vain vaippoja ja lastenvaatteita? Muut ostokset pitää suorittaa vasta seuraavana päivänä. Tai vasta sitten kun kaikki lapsilisät on käytetty lasten tarpeisiin, eli tuhlattu kokonaan.

Näköjään. Mä sitten tuon perusteella näköjään ostin lapsilisillä ruokaa. Ehkä se on sallitumpi kohde kuin alkoholi? Vai pitääkö lapsilisäpäivinä ostaa vain vaippoja ja lastenvaatteita? Muut ostokset pitää suorittaa vasta seuraavana päivänä. Tai vasta sitten kun kaikki lapsilisät on käytetty lasten tarpeisiin, eli tuhlattu kokonaan.

Siis ei saisi mennä lapsilisäpäivänä kauppaan ollenkaan että muut ei luule että te ootte joutuneet odottamaan lapsilisien tuloa että pääsette kauppaan!!

• Tykkää
Reactions: Minskii ja Sanna80
Siis ei saisi mennä lapsilisäpäivänä kauppaan ollenkaan että muut ei luule että te ootte joutuneet odottamaan lapsilisien tuloa että pääsette kauppaan!!

Voi ei! En tajunnut että lapsilisäpäivänä kauppaan voi mennä vain lapset ja mummot. Lapsettomillekin on riski, koska ulkopuolinen ei voi tietää onko hänellä lapsia vai ei.

Tästä tuli muuten mieleen, että yks päivä tällä viikolla olin kaupassa, ja jo tiskille kamat ladattua huomasin että se mitä tulin hakemaan puuttui. Sanoin kassamyyjälle, että mun on pakko vielä hakea kahvi. Kun sain ostokset maksettua, myyjä siinä huikkasi viereiselle kassalle, että en tajunnut että kahvi on tänäänkin vielä tarjouksessa :D.

Sitä varmaan jotenkin ärsytti kun lampsin sitä kahvia hakemaan tukka putkella, kun luuli että jonkun tarjouksen perässä juoksin. Mä taas en edes tiennyt että se oli tarjouksessa, ähelsin vaan siinä 3 vk vanhan vauvan kanssa, kun kotiinkin piti taas päästä vauvaa ruokkimaan.

Me käytiin ostaa vauvalle sukkia, mies maksoi omalta tilitään..nyt kaikki varmaan luulee, et meidän lapsilisät menee miehen tilille :snotty:

Mutta on tuossa perääkin.
Esim. noilla naamakirjan lastenvaatekirppis-sivuilla on usempikin ostaja kirjoittanut viime ja tällä vkolla, että alustava varaus, jos voi maksaa 23.pvä :(
Kyllä mä ainakin tuon ymmärrän siten, että rahat on aikas finito :(
Vai meinaako ne, että jos ostaa lapselle, niin maksetaan lapsilisistä ;)

Voi hitto, kävin tänään kaupassa ja maksoin kortilla, nyt kaikki luulee et ne meni lapsilisistä, vaikka oon siirtänyt ne jo puolilta öin pois mun tililtä!!! Mun maine kaupassa on mennyt iäksi :'(

Yhteistyössä