Eikun jokainen elattamaan lapsensa ihan itse, ilman mitaan veroetuuksia.
Se olisi tasapuolista sentaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:niin,mutta mikä on hyvätulo. Kyllä meilä tarvitaan lapsilisät. ja varmaan kun töihin meen tarvitaan kun tarhamaksuihin menee niin iso osa.
Se onkin että jos ne otta myös "keskiluokalta" pois. Tai ollaanko me muka köyhiä. musta ei
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:Toisin sanottuna lapsilisät vois poistaa niiltä jotka ryyppäävät ne? Mä tiedän myös köyhiä jotka juo kaikki rahansa, oli ne sitten lapslisiä tai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:peesi tähän. meillä menee suurin osa pojan tilille säästöön, saa sen sietä käyttöönsä jokus vanhempana.Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:Mun mielestä sen vois poistaa niiltä ketkä ostaa sillä lapsilisällä viinaksia |O![]()
Alkuperäinen kirjoittaja mami86:Täällä me aikuiset kinastellan lapsilisästä, kun tätä ei makseta joka maassa edes, mitens ne pärjää sitten :/
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:niin,mutta mikä on hyvätulo. Kyllä meilä tarvitaan lapsilisät. ja varmaan kun töihin meen tarvitaan kun tarhamaksuihin menee niin iso osa.
Se onkin että jos ne otta myös "keskiluokalta" pois. Tai ollaanko me muka köyhiä. musta ei
Minusta on hyvät tulot silloin ku ei oikeasti oottele lapsilisäpäivää vaan rahat riittää helpostikkin koko ajan.Esim.poliitikot jotka tienaa käsittämättömiä summia niin ne on hyvä tuloisia!Eiköhän tuokin asia oo jo ihan päivän selvä.
Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:Toisin sanottuna lapsilisät vois poistaa niiltä jotka ryyppäävät ne? Mä tiedän myös köyhiä jotka juo kaikki rahansa, oli ne sitten lapslisiä tai ei.
Nih, ja kyl ne rikaatkin sitä viinaa kuluttaa, ei oo pelkästään köyhien etuoikeus![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras pihvi:Alkuperäinen kirjoittaja mami86:Täällä me aikuiset kinastellan lapsilisästä, kun tätä ei makseta joka maassa edes, mitens ne pärjää sitten :/
Niinpä, täällä mammat tappelee asiasta. kun jollakin lapsella voi olla vielä huonommin ja tarvisi tota lapsilisää enemmän kuin me!!!! Eli köyhät lapset joilla ei edes ole kattoa pään päällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Eikun jokainen elattamaan lapsensa ihan itse, ilman mitaan veroetuuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:Mun mielestä on hyvä, että lapsilisän saa kaikki, tuloista riippumatta.
Jos tuloista ruvetaan katsomaan kaikki mitä yhteiskunnalta saa, niin kohta on rikkaammilla korkeammat lääkärimaksut, lapsilisä pois ym niin mitäs iloa siitä sitten on töitä tehdä ja tienata paremmin ja myös maksaa enempi veroa, kun samalla nousee muutkin menot, eli sitä rahaa ei sitten jäisi pitemmän päälle yhtään enempi käteen kun vähemmän tienaavilla.
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Eikun jokainen elattamaan lapsensa ihan itse, ilman mitaan veroetuuksia.
Ei kukaan sitten innostunut tasta ideasta?
Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:Eikun jokainen elattamaan lapsensa ihan itse, ilman mitaan veroetuuksia.
Ei kukaan sitten innostunut tasta ideasta?
No ainakin lapsettomien mielstä olis reilua varmaan...
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:jos lapsilisä poistettaisiin joltakin ryhmältä, niin sit pitää poistaa myös kodinhoidontuki, jokainen menköön töihin ansaitsemaan elantoa, samoin valtion lahjoittama äitiyspakkaus tai raha kaikki pois silloin
Alkuperäinen kirjoittaja puutarhatonttu:Se kuuluu kaikille! Poistetaan samalla sitten äitiysavustuskin. Olisihan se TOSI kivaa kun kaikki tietäisivät, että tuo on huonotuloinen kun pitää äitiyspakkauksen vaatteita!
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:niin,mutta mikä on hyvätulo. Kyllä meilä tarvitaan lapsilisät. ja varmaan kun töihin meen tarvitaan kun tarhamaksuihin menee niin iso osa.
Minusta on hyvät tulot silloin ku ei oikeasti oottele lapsilisäpäivää vaan rahat riittää helpostikkin koko ajan.Esim.poliitikot jotka tienaa käsittämättömiä summia niin ne on hyvä tuloisia!Eiköhän tuokin asia oo jo ihan päivän selvä.
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:Järjen köyhyys : mä ekassa viestissäni viittasin tuohon toiseen ketjuun :wave:
Mun mielestä jokainen lapsi on lisänsä ansainnut, ei voi kun toivoa että ne käytetään oikein. Mekin laitellaan lapsilisiä tilille myöhempää tarvetta varten, en voi luvata että niillä aina ostetaan vaippoja. Tärkeää on minusta se että tarvittaessa lapsi saa mitä tarvitsee![]()
Alkuperäinen kirjoittaja järjen köyhyys:Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:niin,mutta mikä on hyvätulo. Kyllä meilä tarvitaan lapsilisät. ja varmaan kun töihin meen tarvitaan kun tarhamaksuihin menee niin iso osa.
Niinpä joo.
Esimerkki:
Mulla ja kaverillani oli periaatteessa sama palkka, teimme samantyyppistä työtä kuntasektorilla eli palkkatasomme oli samanlainen.
Olimme yksinhuoltajia, minulla 2 lasta, kaverilla 1 lapsi.
Minulla oli vähän isompi asunto, kolmio. KAverilla oli kaksio.
Saimme molemmat asumistukea, ja lapsilistä ja yh-korotukset, ja elatusmaksut sossun kautta miniminä.
Hänellä siis kuluja ja tuloja yhdestä lapsesta , minulla kahdesta. Ikäeroa oli; minun lapset teini-ikäisiä ja toinen opiskeli ja hän tarvitsi mm. matkalipun yms. juttuja, vaikka opintorahan saikin. Lisäksi molemmat harrasti, tosin ei mitään kallista.
Hänen lapsi alakouluikäinen, koulu tien toisella puolen.
Kuluissa oli eroja, kun minulla meni mm. työmatkaan (seutulippu) ja kaveri veti fillarilla töihinparin kilometrin päähän.
Kaveri sai jonkin verran apua vanhemmiltaan, minä en mistään.
Silti:
kuun lopussa kaveri laski rahojaan: lapsilisään oli muutama päivä aikaa ja rahat oli aika lopussa. HÄn mietti, ostaako tupakka-askin vai ruokaa.
Hän katsoi kaapin ja pakasteen ja totesi, että joka päivälle on lapselle ruokaa, ostaa tupakkaa.
Minulla ei ollut samanlaista hätäpäivää enkä kytännyt enkä odottanut sitä lapsilisää.
Kuitenkin meillä oli tuloja yhtä paljon / henkilö.
Minäkö siis olisin ollut se, joka sitä lapsilisää ei tarvitse. ??
Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:peesi tähän. meillä menee suurin osa pojan tilille säästöön, saa sen sietä käyttöönsä jokus vanhempana.Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:Mun mielestä sen vois poistaa niiltä ketkä ostaa sillä lapsilisällä viinaksia |O![]()