Lapsilisän vois suosiolla poistaa hyvätuloisilta...

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
niin,mutta mikä on hyvätulo. Kyllä meilä tarvitaan lapsilisät. ja varmaan kun töihin meen tarvitaan kun tarhamaksuihin menee niin iso osa.
Se onkin että jos ne otta myös "keskiluokalta" pois. Tai ollaanko me muka köyhiä. musta ei

Minusta on hyvät tulot silloin ku ei oikeasti oottele lapsilisäpäivää vaan rahat riittää helpostikkin koko ajan.Esim.poliitikot jotka tienaa käsittämättömiä summia niin ne on hyvä tuloisia!Eiköhän tuokin asia oo jo ihan päivän selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Toisin sanottuna lapsilisät vois poistaa niiltä jotka ryyppäävät ne? Mä tiedän myös köyhiä jotka juo kaikki rahansa, oli ne sitten lapslisiä tai ei.

Nih, ja kyl ne rikaatkin sitä viinaa kuluttaa, ei oo pelkästään köyhien etuoikeus ;)

Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mun mielestä sen vois poistaa niiltä ketkä ostaa sillä lapsilisällä viinaksia |O
peesi tähän. meillä menee suurin osa pojan tilille säästöön, saa sen sietä käyttöönsä jokus vanhempana. :)

Eräs tuttu sanoi aikoinaan, että hänen mielestään semmoset, jotka laittaa lapsilisän säästöön, ei lapsilisää tarvitsekaan. Eli te ette tarvitse lapsilisää, olette hyvätuloisia / osaisia, koska voitte laittaa ne säästöön ettekä käytä elämiseen.

Ja sitten lapsilisä pois niiltä jotka vetää sen kurkusta alas viinaksiin tai tupakkaan vaikkapa? JOO, hyvä ajatus: ne lapset, jotka muutenkin saavat vähemmän, saavat vielä vähemmän, lapsia rangaistaan heidän vanhemmistaan. Mitäs valitsivat semmoset vanhemmat, olisivat ottaneet paremmat, vai mitä?!

Alkuperäinen kirjoittaja mami86:
Täällä me aikuiset kinastellan lapsilisästä, kun tätä ei makseta joka maassa edes, mitens ne pärjää sitten :/

Niinpä, täällä mammat tappelee asiasta. kun jollakin lapsella voi olla vielä huonommin ja tarvisi tota lapsilisää enemmän kuin me!!!! Eli köyhät lapset joilla ei edes ole kattoa pään päällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
niin,mutta mikä on hyvätulo. Kyllä meilä tarvitaan lapsilisät. ja varmaan kun töihin meen tarvitaan kun tarhamaksuihin menee niin iso osa.
Se onkin että jos ne otta myös "keskiluokalta" pois. Tai ollaanko me muka köyhiä. musta ei

Minusta on hyvät tulot silloin ku ei oikeasti oottele lapsilisäpäivää vaan rahat riittää helpostikkin koko ajan.Esim.poliitikot jotka tienaa käsittämättömiä summia niin ne on hyvä tuloisia!Eiköhän tuokin asia oo jo ihan päivän selvä.

No eiköhän kaikki sanois odottelevansa lapsilisiä jos se olis se ratkaiseva tekijä! Pitäis olla joku selvä tuloraja. Ja vaikuttaako lapsimäärä? Yhdessä on selkeesti vähemmän kuluja ku vaikka meidän neljässä.

niin kertokaa nyt joku mikä olisi se tuloraja koska ei ole oikeutettu enää lapsilisään? minä tiedän kyllä koska lapsilisä tulee en odota sitä kun kuuta nousevaa eikä mene juhannus tai joulu lapsilisän takia pilalle(siis jos ei tule ennen)...

mutta kyllä se joka kuukausi johonkin menee niinkuin muukin raha...asumiseen, elämiseen, säästöön milloin mitenkin...

en kai minäkään sitten olisi oikeutettu saamaan lapsilisää

B)

Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Toisin sanottuna lapsilisät vois poistaa niiltä jotka ryyppäävät ne? Mä tiedän myös köyhiä jotka juo kaikki rahansa, oli ne sitten lapslisiä tai ei.

Nih, ja kyl ne rikaatkin sitä viinaa kuluttaa, ei oo pelkästään köyhien etuoikeus ;)

:laugh: Ihanasti sanottu,köyhien etuoikeus! :laugh: :laugh: Joo,kyllä ne rikkaatkin ryyppää,mistäpä sitä tietää ettei ryyppäis peräti enempi ku köyhät(on kaiken näkösiä illan istujaisia ja edustus hommia joilloin saa luvan kans vetästä p.erseet) :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras pihvi:
Alkuperäinen kirjoittaja mami86:
Täällä me aikuiset kinastellan lapsilisästä, kun tätä ei makseta joka maassa edes, mitens ne pärjää sitten :/

Niinpä, täällä mammat tappelee asiasta. kun jollakin lapsella voi olla vielä huonommin ja tarvisi tota lapsilisää enemmän kuin me!!!! Eli köyhät lapset joilla ei edes ole kattoa pään päällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niinpä :|

Mun mielestä on hyvä, että lapsilisän saa kaikki, tuloista riippumatta.

Jos tuloista ruvetaan katsomaan kaikki mitä yhteiskunnalta saa, niin kohta on rikkaammilla korkeammat lääkärimaksut, lapsilisä pois ym niin mitäs iloa siitä sitten on töitä tehdä ja tienata paremmin ja myös maksaa enempi veroa, kun samalla nousee muutkin menot, eli sitä rahaa ei sitten jäisi pitemmän päälle yhtään enempi käteen kun vähemmän tienaavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mun mielestä on hyvä, että lapsilisän saa kaikki, tuloista riippumatta.

Jos tuloista ruvetaan katsomaan kaikki mitä yhteiskunnalta saa, niin kohta on rikkaammilla korkeammat lääkärimaksut, lapsilisä pois ym niin mitäs iloa siitä sitten on töitä tehdä ja tienata paremmin ja myös maksaa enempi veroa, kun samalla nousee muutkin menot, eli sitä rahaa ei sitten jäisi pitemmän päälle yhtään enempi käteen kun vähemmän tienaavilla.

Aivan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaktus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Eikun jokainen elattamaan lapsensa ihan itse, ilman mitaan veroetuuksia.

Se olisi tasapuolista sentaan.

Ei kukaan sitten innostunut tasta ideasta?

No ainakin lapsettomien mielstä olis reilua varmaan...

Juu, ihan hyvä sitten ei työssäkäyvien tarvi toisten kotihoidontukia ja työttömyysrahoja maksella tai mitään muutakaan - eipä ois sitten enää kaksplussallakaan ruuhkaa kun kaikki mammat ois duunissa =)

Alkuperäinen kirjoittaja puutarhatonttu:
Se kuuluu kaikille! Poistetaan samalla sitten äitiysavustuskin. Olisihan se TOSI kivaa kun kaikki tietäisivät, että tuo on huonotuloinen kun pitää äitiyspakkauksen vaatteita!

Joo tämä onkin hyvä ehdotus. Vois sit kadulla ihmiset katsella nenänvarttaan, et ai jaa teil on ÄITIYSPAKKAUKSEN vaatteet.

=)

Niinpä joo.

Esimerkki:
Mulla ja kaverillani oli periaatteessa sama palkka, teimme samantyyppistä työtä kuntasektorilla eli palkkatasomme oli samanlainen.
Olimme yksinhuoltajia, minulla 2 lasta, kaverilla 1 lapsi.
Minulla oli vähän isompi asunto, kolmio. KAverilla oli kaksio.
Saimme molemmat asumistukea, ja lapsilistä ja yh-korotukset, ja elatusmaksut sossun kautta miniminä.

Hänellä siis kuluja ja tuloja yhdestä lapsesta , minulla kahdesta. Ikäeroa oli; minun lapset teini-ikäisiä ja toinen opiskeli ja hän tarvitsi mm. matkalipun yms. juttuja, vaikka opintorahan saikin. Lisäksi molemmat harrasti, tosin ei mitään kallista.
Hänen lapsi alakouluikäinen, koulu tien toisella puolen.
Kuluissa oli eroja, kun minulla meni mm. työmatkaan (seutulippu) ja kaveri veti fillarilla töihinparin kilometrin päähän.

Kaveri sai jonkin verran apua vanhemmiltaan, minä en mistään.

Silti:
kuun lopussa kaveri laski rahojaan: lapsilisään oli muutama päivä aikaa ja rahat oli aika lopussa. HÄn mietti, ostaako tupakka-askin vai ruokaa.

Hän katsoi kaapin ja pakasteen ja totesi, että joka päivälle on lapselle ruokaa, ostaa tupakkaa.

Minulla ei ollut samanlaista hätäpäivää enkä kytännyt enkä odottanut sitä lapsilisää.
Kuitenkin meillä oli tuloja yhtä paljon / henkilö.
Minäkö siis olisin ollut se, joka sitä lapsilisää ei tarvitse. ??

Järjen köyhyys : mä ekassa viestissäni viittasin tuohon toiseen ketjuun :wave:
Mun mielestä jokainen lapsi on lisänsä ansainnut, ei voi kun toivoa että ne käytetään oikein. Mekin laitellaan lapsilisiä tilille myöhempää tarvetta varten, en voi luvata että niillä aina ostetaan vaippoja. Tärkeää on minusta se että tarvittaessa lapsi saa mitä tarvitsee :)

Järjen köyhyys : mä ekassa viestissäni viittasin tuohon toiseen ketjuun :wave:
Mun mielestä jokainen lapsi on lisänsä ansainnut, ei voi kun toivoa että ne käytetään oikein. Mekin laitellaan lapsilisiä tilille myöhempää tarvetta varten, en voi luvata että niillä aina ostetaan vaippoja. Tärkeää on minusta se että tarvittaessa lapsi saa mitä tarvitsee :)

Just näin.Sitä tarvetta on vuosiksi eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja järjen köyhyys:

Niinpä joo.

Esimerkki:
Mulla ja kaverillani oli periaatteessa sama palkka, teimme samantyyppistä työtä kuntasektorilla eli palkkatasomme oli samanlainen.
Olimme yksinhuoltajia, minulla 2 lasta, kaverilla 1 lapsi.
Minulla oli vähän isompi asunto, kolmio. KAverilla oli kaksio.
Saimme molemmat asumistukea, ja lapsilistä ja yh-korotukset, ja elatusmaksut sossun kautta miniminä.

Hänellä siis kuluja ja tuloja yhdestä lapsesta , minulla kahdesta. Ikäeroa oli; minun lapset teini-ikäisiä ja toinen opiskeli ja hän tarvitsi mm. matkalipun yms. juttuja, vaikka opintorahan saikin. Lisäksi molemmat harrasti, tosin ei mitään kallista.
Hänen lapsi alakouluikäinen, koulu tien toisella puolen.
Kuluissa oli eroja, kun minulla meni mm. työmatkaan (seutulippu) ja kaveri veti fillarilla töihinparin kilometrin päähän.

Kaveri sai jonkin verran apua vanhemmiltaan, minä en mistään.

Silti:
kuun lopussa kaveri laski rahojaan: lapsilisään oli muutama päivä aikaa ja rahat oli aika lopussa. HÄn mietti, ostaako tupakka-askin vai ruokaa.

Hän katsoi kaapin ja pakasteen ja totesi, että joka päivälle on lapselle ruokaa, ostaa tupakkaa.

Minulla ei ollut samanlaista hätäpäivää enkä kytännyt enkä odottanut sitä lapsilisää.
Kuitenkin meillä oli tuloja yhtä paljon / henkilö.
Minäkö siis olisin ollut se, joka sitä lapsilisää ei tarvitse. ??

Sosku kattoo tulot niin että saat sen minkä laskelmien mukaan pitääkin saada ja siinä katotaan montako lasta on jne.Elatustukikin otetaan huomioon tuossa.Minkä verran ootte sitten saanut hän yhdeltä ja sinä niiltä kahdelta.Asuntokin kannattaa tossa vaiheessa kattoa ettei tuu vuokralle liian suurta neliö hintaa.Ite asuin joskus riihisäätiön asunnossa 2h+k+s ja neliöitä tais olla 49 neliöä.Oli mulla autopaikkakin ja vuokra oli reilu 500e.Eli suht.kallis neliö hinta tuli,ja silloin jäi vuokraa maksettavaksi enempi mitä esim.sivakan asunnossa jossa asuin sitä ennen ja niillä on halvempi vuokra ja vesi kuuluu vuokraan.Olin silloin yh,mutta hyvin minä pärjäsin vaikka elatustukea sain sen minimin(118.15e)asumistuen sain ja sosku maksoi lääkärikulut ja sähkölaskun ja sain myös toimeentulotukea.Mutta jotenkin minusta tuntui että sitä rahaa jäi silloin paljon enempi mitä sitten kun miehen kans muutin yhteen.Pitää osata käyttää rahat oikein niin ne riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
Mun mielestä sen vois poistaa niiltä ketkä ostaa sillä lapsilisällä viinaksia |O
peesi tähän. meillä menee suurin osa pojan tilille säästöön, saa sen sietä käyttöönsä jokus vanhempana. :)

otattehan sitten huomioon että kun keräätte niitä lapsilisiä tilille niin lapsenne joutuu maksaan niistä verot jos nostettava summa 3 vuoden sisällä ylittää 3 999 euroa?