Lapsilisät pois suurituloisilta?

Mitä mieltä olette? Jos jostain on säästettävä?? http://www.hs.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=225228&messageID=4398177&#4398177

ja mikä on suurituloisen "raja"? Mielestäni suurituloiset perheet ei mitään tukia tarvitse. Jos jos jostain karsittava yhteiskunnan menoja niin siitä! Ei ainakaan terveydenhuollosta, kouluista tms.

vieras
Samaa mieltä, että jos lapsilisät poistetaan suurituloisilta, verotusta täytyisi keventää. Jo nyt on se tilanne, että suurituloiset joutuvat maksamaan kohtuuttoman paljon palveluista, joita eivät edes käytä/joihin eivät ole oikeutettuja, mikä mielestäni ei ole kovin reilua. Ei ihmisiltä pitäisi kuitenkaan viedä motivaatiota tehdä työtä ja edetä työssään.

Minustakin voisi lähteä ennemmin tuosta subjektiivisen päivähoito-oikeuden rajoittamisesta.

Terveydenhuoltosysteemin remontoimiseksi mulla on ihan omat ideani, mutta ne eivät kuulu tähän ketjuun...

Lipton^
Jospa kysymys olisi toisinpäin. Ykslapsisille ei mitään lisää. Mihin ne voi tarvita sitä? Eikait kukaan köyhä/työtön/kouluttamaton ala lapsia tehtaileen tilanteeseen, missä se vajaa satku on tärkeä. Viikkoa ennen odotellaan maha kurisevana, että pääsis kauppaa. Pitääkö yhteiskunnan elättää nämä(kin ), jotka ei ole kykeneviä vielä saamaan lapsia?

Itse en siis ole tuota mieltä, mutta tuollaisesta 'kritiikistä' olen kuullut

hyvä mimoska
Tossa olis kyllä tavallaan ideaa, että veroprosentti määräytyy lapsiluvun mukaan, eli työssäkäynnistä ja tienaamisesta palkittaisiin ja eniten niitä joilla on suurimmat kulut, lasten tehtailusta elinkeinona taas ei.

Sensijaan kahden aikuisen perheitä ei mun mielestä pitäisi tukea mitenkään erityisesti, koska tälläkin hetkellä köyhimpiä suomalaisia ovat yksinhuoltajat ja yksineläjät enkä pidä mitenkään tarkoituksenmukaisena kasvattaa tätä eroa. Yksineläjille muutenkin elämä on suhteellisesti paljon kalliimpaa kuin parisuhteessa eläville.

Yhteistyössä