Lapsilisä pois suurituloisilta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsellinen

Vieras
Minua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt jotkut vanhemmat, jotka laittavat lapsilisän lapsen omalle tilille kasvamaan korkoa. Mielestäni tuo lapsilisä on tarkoitettu lapsen kuluihin ja meillä se niihin meneekin joka kuukausi viimeistä senttiä myöten... Lapsia meillä on neljä.

Jos tuon lisän pystyy säästämään, niin sitä ei oikeasti tarvitse! Tätä mieltä minä olen. Laitettakoon vaikka joku suurehko tuloraja jonka jälkeen lisää ei makseta. Nämä rahat valtio voisi käyttää vaikka kotihoidontuoen perusosan nostamiseen...

Niin tai ihmiset voisivat käydä kouluja ja mennä töihin, ettei tarvis lapsilisillä lapsiansa kasvattaa...tai miettiä lapsimääriään.

Mua ärsyttää ihmiset, jotka ei tee asioita ite vaan odottavat valmista.

Mun mielestä kaikki valtion maksamat tuet vois lopettaa kaikilta kokonaan ja jokaisen pitäis itse hankkia se raha jolla aikoo elää... :saint: :whistle: Jotkut tulosidonnaiset tuet ehkä vois jättää kuten ansiosidonnainenpäiväraha ja -äitiyspäiväraha. Mutta nekin pitäis siis ensin itse ansaita... :saint:

no voi herranen aika. Me ollaan just niitä jotka laittaa sen rahan lapsen tilille sitten kun alotan minäkin duunin ja tulot normalisoituu. Eikä olla edes suurituloisia vaan oma palkkani on yhteiskunnan pienimpiä. Ja ihan tasan yksi lapsi on meillä. Voi jeesus että voi olla pienet aivot jollakin kun pitää tuollaisia miettiä.....

oletko lapsellinen koskaan miettinyt sitä verojen määrää minkä ns suurituloiset maksavat joista sitten osa menee lapsilisien maksuun muutaman mutkan kautta?
yleensä asiat eivät ole ihan noin yksinkertaisia ja musta-valkoisia. Me pistetään lapsilisät syrjään, mutta maksetaan joka vuosi myös kymmeniä tuhansia veroja, käytetään yksityisten tuottamia palveluita jnejne ja juuri nämä rahat ovat niitä millä valtio ja kunnat palveluitaan tuottavat.

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen:
Minua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt jotkut vanhemmat, jotka laittavat lapsilisän lapsen omalle tilille kasvamaan korkoa. Mielestäni tuo lapsilisä on tarkoitettu lapsen kuluihin ja meillä se niihin meneekin joka kuukausi viimeistä senttiä myöten... Lapsia meillä on neljä.

Jos tuon lisän pystyy säästämään, niin sitä ei oikeasti tarvitse! Tätä mieltä minä olen. Laitettakoon vaikka joku suurehko tuloraja jonka jälkeen lisää ei makseta. Nämä rahat valtio voisi käyttää vaikka kotihoidontuoen perusosan nostamiseen...

täysin samaa mieltä!!

Säästäkää sitten se raha muista tuloista ja muistakaa aina kertoa mihin se lapsilisä on mennyt, ostakaa sillä vaikka hattuja. Ei o kellään valittamista, palkoistaan saa kuka vaan säästää... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Samaa mieltä. Esim sellanen perhe missä molemmat tienaa yht 5000 ? hanskaan ja yks mukala, niin sellasilta sais kyllä lapslisät saada pois

Juu, valtavat tulot, jos yhteensä tienaa 5000? ;) Salli mun nauraa. Tässä se taas nähdään, mitä ihmiset ajattelee isoiksi tuloiksi, jos itse elävät tukien varassa :) Tokihan se niihin verrattuna voi isoilta tuntue, mutta hei oikeesti..

Alkuperäinen kirjoittaja HYVÄ AP:
Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen:
Minua on jo pidemmän aikaa ärsyttänyt jotkut vanhemmat, jotka käyttävät lapsilisän viimeistä senttiä myöten eivätkä laita sitä lapsen tilille kasvamaan korkoa.Mielestäni tuo lapsilisä on tarkoitettu lapsen kuluihin ja isompiin hankintoihin.

Jos tuon lisän käyttää viimeistä senttiä myöten, niin kannattaa miettiä oliko lapsen hankkiminen tarpeellista. Tätä mieltä minä olen.

täysin samaa mieltä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa mieltä. Esim sellanen perhe missä molemmat tienaa yht 5000 ? hanskaan ja yks mukala, niin sellasilta sais kyllä lapslisät saada pois

Juu, valtavat tulot, jos yhteensä tienaa 5000? ;) Salli mun nauraa. Tässä se taas nähdään, mitä ihmiset ajattelee isoiksi tuloiksi, jos itse elävät tukien varassa :) Tokihan se niihin verrattuna voi isoilta tuntue, mutta hei oikeesti..

Ei olla pienituloisia, mut ei ihan 5000 ? yllätä kuukaudessa. Kyllä 5000 ? hanskaan kk on aikas hyvin ja edelleen samaa mieltä että sellasilta sais lapslisät vetää pois.

voishan ne lapsilisät laittaa verollisiksi. Silloin "suurituloisilla" suuri(n) osa lapsilisistä menisi veroihin.
Toisaalta olisi hyvä jos kaikki sossu- yms tuet muuttuisivat vastikkeellisiksi. Saataisiin työtä lusmuileva paskasakki sorvin ääreen tai kuolkoot nälkään.

Mun mielestä ei ole tasa-arvoista Suomen maa nähnytkään. Esim. juopot saavat peruspäivärahan vaikka eivät aio töihin koskaan mennäkään, lisäksi saavat soskun tuen. En kadehdi mutta eikö samoilla eväillä elä myös kotiäidit? Naurettava korvaus kotona olosta kun työttömänä saisi enemmän mutta en viitsi korvauksille laittomasti jäädä vaikka niin monet tekee, koska kaikki maksaa yhtä paljon suuri ja pienituloisille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei olla pienituloisia, mut ei ihan 5000 ? yllätä kuukaudessa. Kyllä 5000 ? hanskaan kk on aikas hyvin ja edelleen samaa mieltä että sellasilta sais lapslisät vetää pois.

No vaikka saisi 5000e kuukaudessa käteen ja olisikin 6 lapsen suurperhe. Laskekaapas millaiset päivähoitomaksut silloin tulee ;) Se on täydet kaikilta muksuilta (tietty sisaralennukset), siihen päälle ruuat, isommat autot, vaatteet. Minäpä luulen, että sellaisella perheellä ei olisi kovinkaan paljon millä mällätä jos vaikka asuu helsingissä.

siis onhan 5000e iso raha! Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä; lapsilisät pitäisi kuulua automatic vain pieni- ja keskituloisille, vois ne loput jakaa heille mitä suurituloisten lisistä säästyis.

Yhteistyössä