lapsikielto häissä, juu tiedän että tätä on sata kertaa käsitelty täällä...

te joilla ei ole sellasta lasta joka kärsii eroahdistuksesta niin ette voi tietää miltä tuntuu jättää semmonen lapsi hoitoon!!hyvä täällä sanoa että vie sinne vaan kyllä lapsi siellä pärjää,sehän on jo yks vee jne..hitto kun rupes oikeen ärsyttään kun tietämättömät louskuttaa leukojaan! :kieh: on ihan eriasia jättää hoitoon semmonen lapsi joka ei reagoi voimakkasti siihen et jää hoitoon!ja minä tiedän mistä puhun,mulla on 4 lasta ja 2 niistä olen voinut hyvillä mielin viedä hoitoon kun eivät ole olleet niin kiinni minussa mutta esikoistapa ei pahemmin hoitoon voinut jättää kun huusi siellä monta tuntia!!että joo kyllähän hoitajat pärjäsivät huutavan lapsen kanssa mutta juhlippa siinä sitten hyvillä mielin kun silmissä kuva hysteerisesti huutamaan jääneestä pienokaisesta joka todennäkösesti huutaa tälläkin hetkellä!! :'( ihan turha kritisoida tyyliin taitaa mamma olla kiinni lapsessaan..tottakai on vaikeeta viedä lapsi hoitoon kun se oli yhtä huutamista siellä..eikö normaali äiti reagoi lapsen hätään?ja hädissään tämmöset lapset ovat hoidossa..ihan eri juttu oli jättää sitten kakkosta ja kolmosta hoitoon kun tosiaan ongelmia ei ollut!ja kerronpa viä että täysin samanlailla olen hoitanut kaikki lapseni!!eli kyse on lapsesta ei niinkään siitä kuinka äiti on lapsen hoitanut/kasvattanut!neljännestä en viä tiä minkälainen on kun ei ole hoidossa viä ollut..sen näkee sitten kun tulee jotain tarvetta laittaa hoitoon,kotioloissa ei esikoinenkaan ollut mitenkään erikoisen kiinni minussa..
niin ja lisään viä että nyt kun esikoinen on kohta seitsemän,on hoitoon jättämiset sujuneet jo monta vuotta!ekoina vuosina oli hoidossa vaan "pakon eessä".
suosittelen joko jättämään menemättä häihin tai sitten jättämään lapsen pariksi tunniksi vaan hoitoon,häihin en lasta kuitenkaan ottaisi!ja toki tuommoista lasta joka ahdistuu erosta kannattaa ihan vähäksi aikaa jättää sillon tällön että hän huomaa että äiti tulee aina takaisin ja hoidossa ollessa ei ole mitään hätää.

no niin makaa kuin petaa. ei sit pidä rutista jos ei pääse häihin, kun ei halua lasta jättää, se on sit voi voi!! MUTTA HÄÄPARIN TOIVETTA ON KUNNIOITETTEVA! mielytti sinua tai ei!!
ja on minusta järjetöntäa jos on noin kiinni lapsessa!!
olen itse pienestä pitäen totuttanut siihen että osaavat olla muuallikin kuin äidin kanssa! mitäs sitten jos sulle sattuu jotain, otatko mukaan esim sairaalaankin?

ädä,sitten on vaan oltava sen laspen kanssa kotona ilman häissä juhlimista jos ei hoidossa pärjää. Kuopus on meillä ollut oikea äidin perään olija,ja onkin nyt vasta yli 2,5v ikäisenä ollut hoidossa kauemmin kuin vaunuissa nukuttujen päiväunien ajan.... Siispä monet juhlat ym tilaisuudet joihin lasta ei oikein viitsi ottaa on jätetty välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
ädä,sitten on vaan oltava sen laspen kanssa kotona ilman häissä juhlimista jos ei hoidossa pärjää. Kuopus on meillä ollut oikea äidin perään olija,ja onkin nyt vasta yli 2,5v ikäisenä ollut hoidossa kauemmin kuin vaunuissa nukuttujen päiväunien ajan.... Siispä monet juhlat ym tilaisuudet joihin lasta ei oikein viitsi ottaa on jätetty välistä.

lueppa tekstini uudestaan..huoh..niinhän minä juuri kirjotinkin..

Mä en menisi jos mua yhtäänkään huolettaisi lapsen pärjääminen. Ja toisaalta, en myöskään menisi jos ei olisi kutsuttu koko perhettä, koska siinä tapauksessa kyseessä ei olisi mun hyvä ystäväni. Mä ehkä myös aattelen sitäkin, että jos otatte lapsenne mukaan joksikin aikaa, niin siellä saattaapi sitten olla muut perheet ihmeissään kun heilläkin on se sama lapsikielto (huh, karsee sana iloisten perhejuhlien yhteydessä!)..... :|

en menis jos ei lasta ole kutsuttu, etkö nyt oikeasti voi olla yhtä yötä erossa lapsestas? meillä on vuoden ikäinen ja hän on nyt jopa 4pv mummulassaan... ei se äiti lapsi sude siihen kaadu. taidat kyl olla liikaa kiinni siinä lapsessas

Pitäishän tuon ikäisen pystyä olemaan jo 9h hoidossa. Tekisi hyvää sinulle ja hänelle vähän makustella erilaista olemista. Jos ruokailun kanssa ei ongelmia ja luotettavat kummit voisi hoitaa lasta, niin eiku menoksi. Mahdat panikoida tavallista asiaa turhaan. Hellitä hetkeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärtsy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Mistäs se eroahdistus on saannut alkunsa?

Eiks sul oo lapsii vai ekkö sä tiijä mitään lapsen kehitykseen kuuluvista kriiseistä mm. eroahdistuksesta joita tulee tietyn ikäsinä?

Joo on mulla neljä lasta mutta kukaan niistä ei ole sellaista kärsiny,lapsemme on avoimia ja sosiaalisia tapauksia,ollut aina.
mutta oli meillä koira joka siitä kärsi.....se palautettiin takas kenneliin.

Mutta vanhemmat voi vaikuttaa noihin asiohin itse paljon,jos möllötetään aina kotona ja kukaan koskaan milloinkaan ei saa koskea tai tehdä lapsen kanssa mitään,niin tuleehan siitä aika sulkeutunut lapsi joka kärsii siitä eroahdistuksesta.
Ja tälläisten lasten on joskus aloitetteva koulu,ei hyvää päivää!

Enkä suinkaan tarkota että ap:n lapsi on tälläinen

Jos lasta ei saa hoitoon, niin sitten jättäisin menemättä koko häihin.
Muutenkin me aina jätetään meidän lapset hoitoon kun mennään juhlimaan, oli sitten kyse häistä, aikuisten syntymäpäivistä tao tupareista. Mä haluan itse pitää hauskaa ja juhlia ilman lapsia, se tekee välillä ihan hyvää. Ei niitä lapsia tarvitse joka paikkaan raahata mukana, lasten juhlat ovat sitten asia erikseen.

Minäkään en ymmärrä häitä, jonne ei lapset ole tervetulleita. Onneksi en ole vielä kertaakaan sellaisiin kutsua saanut. Emme kuitenkaan ole lasta mukaan ottaneet, kun hän on ollut sen verran pieni. Aika usein vanhemmat järjestävät lapselle hoidon, ilman että morsiusparin tarvii lapsia kieltää häihin tulemasta. Toisaalta voihan lapsi olla pieni imeväinen, jolloin häntä on vaikeampi joitoon viedä.

Yhteistyössä