Lapsien tekeminen alle 23-vuotiailta pitäisi kieltää laissa!!!

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
tosi vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei voi hyvä seurata nuorena lapsia tehneiltä. Vielä se menojalka alkaa vipattamaan vaikka nuoret luulee äitiydenhuumassaan että ei ala. Alkaa se, viimeistään kolmekymppisenä, sitten biletetään yhdessä teiniensä kanssa. Joo, ei ole kokemusta vaan vierestä on tullut seurattua vaikka mitä.
Miten joku edes jaksaa aloittaa tälläisen keskustelun...hoh hoijaa...

Fleur de la Cour
Mä sain lapsen juuri 24 täytettyäni ja silti mun menojalka vipattaa, käyttäydyn moraalittomasti ja edesvastuuttomasti enkä ole hyvä esimerkki kenellekään, mutta olen hyvä äiti. Vuosia koitin olla jopa täydellinen äiti, mutta seitsemänkin vuoden aikana on jo oppinut että se tarpeeksi hyvä riittää. Ja mä teen nykyään kouluikäisen kanssa tyttöjen juttuja, just eilen mietin miten hauskaa onkaan sit sitä, tätä ja tota tehdä kunhan vielä tuosta hiukan kasvaa. Hyvää seuraahan tuo lapsonen on, tyttöjen jutut on kivoja..

?
niin tosiaan,mitä väliä sillä on jos em.äiti ja tytär käy yhdessä jossain,tietääkseni ei mikään laki pykälä moista estä,eikä se ole moraalitontakaan siis jos vain käyvät bilettämässä yhdessä. eli mikähän tässä oli pointtina? en oikein ymmärrä!

ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No bilettämään kerkiää koska vaan, jos sellainen huvittaa - ei se noin yleensä erityisen hauskaa näytä olevan.

Mutta on tuossa vähän totuuden siementä. Toinen, mikä puhuu vaikkapa 23-v ikärajan puolesta on se, että siinä kerkiäisi hankkia ammattia/työkokemusta tai viedä opiskelut aika pitkälle ainakin, ennen lapsentekoa. Olisi edellytyksiä muuhunkin, kuin sossunluukulle (ja palstalle valittamaan rahapulaa).
meinaatko että alle 23-vuotiaana lapsen saanut lopettaa elämisen kokonaan? juu ei varmaan niin nuorella ole kuin koko elämä edessä ja aikaa opiskella yllin kyllin ;)

olet siis katsellut että kaikki alle 23vuotiaana lapsensa tehneet käyvät sossun luukull? kertoisitko miten siellä käydään kun ei ole koskaan ollut tarvetta, kyllä mulle raha aina kelpaa jos sitä vaan saa :D

Mä sain kolme ekaa alle 23 vuotiaana.. (ei kun siis kolmannen 23v. ) ja mun menojalkaa on vipattanut aina!! Sen jälkeen oon saanu kaksi lasta lisää ja kolmekymppiä lähestyy ja yhä menojalkaa vipattaa!! Tosin hyvin hoidan lapseni ja harvoin tulee ihan tosissaan vipatettua. =) Muutaman kerran vuodessa tulee lähdettyä. Mut jos teet lapsen 15 vuotiaana olet 33v kun lapsesi on täys ikäinen, miksi ei saisi bilettää tuolloin?

pohjantähdenalla
No onkai se silloin sallittua jos menojalka alkaa vipattamaan yli kolmikymppisenä.Mä kun nääs täytän 36v kun esikko on 18v. Eli kyllä varmaan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa saatetaankin ottaa yhdessä jonkun lomareissun päätteeksi :whistle: Mutta nyt ei vipata yhtään ja ekan sain täytettyäni 18v. Ja nyt tänäpäivänä olen 25 :D Turhaa yleistystä meitä äitejä kohtaan.

Eihän se vastuunkantaminen ole pelkästään iästä kiinni. Joskus nuori äiti voi olla ap:n mainitsema ääriesimerkki, mutta toisen kerran nuorena äitiytyneestä tuleekin sitkeä sissi, joka hoitaa hommansa paremmin kuin me pilalle itsemme itsellisessä elämässä hemmotelleet kolmekymppiset. ;)

tuleekohan mun alpsista nyt sitten jotenkin ihan erilaisia kun toinen syntyi kun olin 21v ja toinen jos menee muutmaan päivän yli lasketun ajna niin syntyy tämän "lain mukaan" eli ehdin täyttään juuri sen 23! juu muutaman kerran olen käynyt viihteellä tässä välissä mutta so what?
kyllä toi lapsi näyttää olevan henkisesti hyvinvoiva!
eikä msutakan ole tämän kamalampi tullut vaikka äiti oli 21v kun mut sai!
ja mitä tohon yhteen vieraan kommenttiin tulee amamtista ja opiskelupaikasta..niin kerkesin kyllä ammatin hankkimaan ja muutaman vuoden töitäkin tekemään.

ellukka1
Hoksasinpa tuossa yhden hauskan jutun,ap sanoi että jossakin vaiheessa se menojalka alkaa vipattamaan viimeistään 30vuotiaana, jos teen lapsen siis 23 vuotiaana niin lapsi olisi vasta 7vuotias kun menojalkani alkaisi vipattamaan jos taas tekisin lapsen niin kuin tein (16vuotiaana) lapsi olisi jo 14vuotias joka pärjää jo iltaisin ihan hyvin kotona kun se menojalka alkaa vipattamaan,mutta taas 7vuotiaalle pitäisi aina etsiä hoitopaikka :D :D

Yhteistyössä