Lapsien joululahjat

ollaan miehen kanssa yhdessä tultu siihen tulokseen,että kun lapsi saadaan niin yksi lahja meiltä/ikävuosi. Sukulaiset,kummit ja tutut ostakoon mitä tahtovat :) Eli ikävuosien mukaan enemmän lahjoja. Ei kuitenkaan älyttömästi,yksi toivottu "isompi ja kalliimpi" lahjakin varmasti alle kouluikäiselle riittää. Olen huomannut,että vaikka pienille lapsille ostaisi puoli lelukauppaa, niin eivät yleensä edes leiki/huomaa kuin muutaman lahjan :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
2 ostetaan, toinen on semmonen mitä on toivonut ja toinen sisältää sit "kaikkea tarpeellista" kuten pyyhe, sukkia, alushousuja, tossut jne
Saa muilta 6-10 lahjaa
Miksi et laittaisi noita pyyhkeitä, sukkia yms. erillisiin paketteihin? Kivempi saada monta pakettia, vaikka sinulle ne olisikin yksi lahja. :)
 
at
meillä yksi "isompi/arvokkaampi" lahja ja sitten sukkaa yms pientä lisänä niin että on useampi paketti.. :)
Eihän se määrä oikeasti ole se juttu vaan tässäkin just se että yks laatulahja ja sitten sitä avattavaa vaan.. :D
Just toi on usein huomattu että kun avaa sen yhden toivotun jää kaikki muu.. Ne vaan avataan..
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
2 ostetaan, toinen on semmonen mitä on toivonut ja toinen sisältää sit "kaikkea tarpeellista" kuten pyyhe, sukkia, alushousuja, tossut jne
Saa muilta 6-10 lahjaa
Miksi et laittaisi noita pyyhkeitä, sukkia yms. erillisiin paketteihin? Kivempi saada monta pakettia, vaikka sinulle ne olisikin yksi lahja. :)
No miksi pitäisi laittaa?? Ei meillä ole lasta opetettu siihen että pitäisi olla kymmeniä lahjoja.. Joka joulu on kauhisteltu sitä lahjojen määrää, eli ei todellakaan ole tarpeen pilkkoa lahjoja vielä useampiin paketteihin.
 
::
Meillä vain 1 lahja lapselle (lapsen toivoma) ja toivomuksena on, että sukulaiset antaisivat porukan lahjan, vaikka sitten vähän paremman. Vaatteet, töppöset yms. perustarvejuttuja lapsi saa silloin kun tarvii eikä vasta joululahjana, kun ei ne mun mielestä mitään lahjoja ole. Haluaisin, että lapsen muistot joulusta eivät ole alati kasvava lahjavuori, vaan se jouluntunnelma ja läheisten yhdessä olo, sellainen oikea joulu, mukavaa puuhaa leipomisineen ja kuusen koristeluineen ja sitten pientä jännittämistä ja pukin odotusta.
 
meillä
Alkuperäinen kirjoittaja :::
Vaatteet, töppöset yms. perustarvejuttuja lapsi saa silloin kun tarvii eikä vasta joululahjana, kun ei ne mun mielestä mitään lahjoja ole. Haluaisin, että lapsen muistot joulusta eivät ole alati kasvava lahjavuori, vaan se jouluntunnelma ja läheisten yhdessä olo, sellainen oikea joulu, mukavaa puuhaa leipomisineen ja kuusen koristeluineen ja sitten pientä jännittämistä ja pukin odotusta.
Aika lailla tuo ensimmäinen lause kumoutuu toisessa lauseessa...

Ainakaan itse en tarkoittanut etteikö lapsi saisi tarvitsemiaan vaatteita milloin hyvänsä, mutta myös jouluna voidaan ostaa jotain tarpeellista ja ainakin vielä tuo meidän 4v osaa olla erittäin kiitollinen ja innoissaan uusista ihanista pikkuhousuista, näteistä sukista tai uudesta pyjamasta, muista vaatteista puhumattakaan.

Onneksi/toivottavasti et minun kummilasteni äiti ole, he voivat nimittäin saada jotain tarpeellistakin....
 

Yhteistyössä