Lapsien ikäero perhe + ura - näkökulmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ""
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse ajattelin että lasten kannalta (seuraa toisistaan,) sekä töiden kannalta mahdollisimman pieni ikäero. Itse nyt palaamassa töihin, lapset 2 v. 6kk ja 11,5 kk. Välissä olin töissä kun mummo hoiti poikaa, muuten olisin varmaan ollut kotona. Nyt lapsiluku täynnä ja töihin viikon päästä :)

Mun lapsilla ikäeroa 2,5v ja olin välillä vuoden töissä. Mun mielestäni tää oli tosi hyvä ratkasu, mutta en oo niinkään miettiny siltä kannalta, miten ura tässä etenee, vaan enemmän omaa jaksamista. Mulle oli todella mukava kokemus päästä töihin välillä. Nyt jaksaa taas hyvin olla kotona äitiysvapaalla ja harkitsen, että olisin taas lyhyen pätkän hoitovapaallakin. Jos olisin ollut putkeen kotona, niin voi olla, että jäis kuopuksen kanssa hoitovapaat pitämättä.

En siis tiedä, miten olisi mennyt, jos olisi pidemmän yhtenäisen pätkän pois töistä, mutta tällä tavalla järjestettynä on ainakin pysynyt hyvin yhteydet työkavereihin ja oma ammattitaitokin terässä. (Tosin mulla ne nyt on pysynyt sitäkin kautta, että oon tehnyt töitä kotoa käsin etänä silloinkin, kun olen ollut lasten kanssa kotona.)

Itsellä vähän reilu vuoden ikäerolla. Sinänsä kätevä ikäero, että pääsi takaisin työelämään suht. lyhyen poissaolojakson jälkeen. Toki heikkohermoisille tai helposti väsyville/masentuville ihmisille on tätä ikäeroa suosittele ;)

Vuoden ikäero ei ole enää mahdollinen, enkä sitä haluaisi. Haluan nauttia elämästä esikoisen kanssa ja sitten keskittyä kakkoseen. Toivottavasti ikäeroa tulisi 2-3v. Se ei ole omissa käsissä, mutta aina voi yrittää,

Yhteistyössä