Lapsia ilman miestä?

sakspuls
Tuskinpa olisin. Ja luulen sitäpaitsi, että jos miehen kanssa olisimme lykänneet lasten hankkimista vaikkapa yli 35-vuotiaiksi, niin emme lopulta olisi hankkineet lapsia ollenkaan.

Keittiönoita
En olisi hankkinut. Mulla ei ole koskaan ollut nk vauvakuumetta, vaikka kaksi lasta mulla onkin. Mulla oli esikoista suunnitellessa plan b, jonka olisin toteuttanut, mikäli en olisi ennen opintojeni päättymistä tullut raskaaksi. Ja se plan b oli sellainen, että siihen kuvioon ei välttämättä olisi lapsia enää mahtunut.

"vieras"
Nuorena ajattelin, että kyllä. Vanhempana sitten ajattelin, että olisihan se hyvä, että lapsella olisi myös isä muutenkin kuin vain biologisessa mielessä. En sitten ole hankkinut lapsia, koska ei ole sopivaa isäkandidaattia osunut kohdalle :)

neil
Vaikea sanoa, mutta ehkä en olisi tehnyt lapsia vaikka olisin halunnut. Minulle on tärkeää se, kenen kanssa lapsia teen, sekä se että lapsilla on perheeseen osallistuva isä.

"vieras"
Mä tulin raskaaksi yhdestä kerrasta parikymppisenä. Mies oli silloinen ihastus, ei seurusteltu. Päätin pitää lapsen, vaikka heti alkuun tiesin jääväni yksin lapsen kanssa. Vuosi oli 1995. Se oli silloin vielä aika rohkea teko, ihmiset kauhistelivat paljon sitä, että nainen tekee lapsen yksin. Minulle se oli jotenkin, mikä sana kuvaisi parhaiten? Itsestäänselvyys, luonnollista, mahdollista?

Yksi lapsi riitti, en halunnut toista lasta yksin vaan odotin parisuhteeseen. Luulen, että jos en olisi ennen 3-kymppisiä löytänyt miestä, olisin ehkä saattanut tehdä toisenkin lapsen yksin, niin kova vauvakuume iski, jo ennen miehen löytymistä.

"vieras"
Minä tutkailin taannoin mieltäni ja hoksasin, että minä olisin todennäköisesti "hankkinut" monta lasta vaikka miestä ei olisi elämässäni ollutkaan - todennäköisesti yhtä monta kuin on nytkin, ehkä jopa enemmän.

:)
Mä luulen, että se "vauvakuume" ohjaa ihmisiä aika paljon voimakkaammin, kuin mitkään muut syyt :) Itse vastasin tuossa aiemmin, että nuorempana pidin ihan mahdollisena lapsen hankkimista "yksin". Silloin oli hetkittäin pieni vauvakuume, sittemmin en ole kuumeillut sen suhteen.

[QUOTE="vieras";25601296]Mä luulen, että se "vauvakuume" ohjaa ihmisiä aika paljon voimakkaammin, kuin mitkään muut syyt :) Itse vastasin tuossa aiemmin, että nuorempana pidin ihan mahdollisena lapsen hankkimista "yksin". Silloin oli hetkittäin pieni vauvakuume, sittemmin en ole kuumeillut sen suhteen.[/QUOTE]

Minulla se tavallaan krooninen ja toisaalta kyseessä ei pelkästään vauvakuume vaan enemmänkin "vauva-lapsi-nuori"- kuume ja "elämänvalintana suurperhe"-kuume.
:)

• Tykkää
Reactions: emmiina
En tieda onko silla mitaan tekemista toistensa kanssa , mutta vaikka olen homo- adoptioita vastaan niin kuitenkin ymmarran tuon luonnolliseksi naisen elamassa, etta haluaa ja hankkii lapsia ilman aviomiesta.

"mee"
Hankkisin kyllä lapsia jos olisin yksin, en koe miestä tai parisuhdetta mitenkään pakottavana. Se, kuinka monta riippuisi varmaan iästäni koska aloittaisin ja jaksamisesta, koulutuksestani ja työstäni. Lasten saanto sinänänsä on helpohkoa, mutta se lapsien hoitaminen yksin, mahdollisesti täysin yksi, ei välttämättä niinkään ole..

"Yh-äiti"
Kyllä olisin hankkinut lapsia ja vähintään yhden, mielummin useampi.

Nyt mulla on yksi lapsi eikä miestä. Lisää lapsia haluaisin ja kyllä kieltämättä käynyt mielessä saada toinen lapsi yksin.

Tai mistäs sitä tietää miltä musta ois tuntunu vaikka vanhempana kuin nyt olen, aina oon lapsia halunnut ainakin yhden, mutta en usko että olisin sellaista kuitenkaan yksin alkanut tekemään jos miestä ei olisi. :D nyt tuntuu siltä, mut eipä sitä tiedä.

"vieras"
En. Tilaisuus olis tullut monta kertaa ja podin vauvakuumetta monta vuotta. Oman rikkinäisen ja isättömän lapsuuden takia halusin omalle lapselle ehjän ydinperheen. Nyt ollaan oltu miehen kanssa 10v yhdessä ja tyttö 5kk.

Yhteistyössä