Lapsia EI tehdä...

Tää on taas tämä ikuisuuskysymys ja oikeestaan makuasia mitä termiä käyttää... Itselläni on tytär 3v. joka tärppäsi luomusti, 2v. siihen kyllä meni... nyt on mennyt n. 2,5v. eikä toista kuulu, hoidoissa käyty n. 1.5v. Toki normaalit ihmiset arvostavat ja rakastavat lapsiaan niiden saamiseen menneestä ajasta huolimatta, mutta lapsettomuus on asia erikseen ja sitä ei voi ymmärtää jos sitä ei ole jossain muodossa kokenut (toisaalta maailma on täynnä asioita joita ei voi ymmärtää niitä kokematta...)
Mielestäni nämä ovat asioita joista ei kannata edes väitellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 15:48 MollaMaija kirjoitti:
Voi hemmetin ihmiset, ettekö tajua, että lapsia EI tehdä niitä SAADAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Välillä todella tuntuu, että ihmiset jotka lapsia saavat sormea napsauttamalla eivät todellakaan tajua miten onnellisia he ovat.He eivät osaa arvostaa. Vain ne jotka joutuvat PITKÄÄN yrittämään tai ovat lapset/ monta lasta menettäneet tajuavat, että lapsi todella ON lahja joka saadaan jos saadaan.

Lapsia ei tehdä niitä saadaan, muistakaa se!!

-kahden enkelilapsen äiti-
ja jotkut lapsettomat ovat vuosien urakan jälkeen sitä tieltä että heidän lapsi/lapset on tekemällä tehtyjä. mä olen ainakin lapseni konkreettisesti tehnyt, eivät ne tänne oo ilmaseksi tipahdelleet.
mun mielestä lapsia sekä tehdään että saadaan, tuskin kukaan vauva on tänne tekemättä tupsahtanut (mitä nyt yks tossa parisen tuhatta vuotta sitten) mutta loppujen lopuksi paljon on kyllä kiinni saamisestakin.

yhtään lapsettomien surua väheksymättä, kuitenkin hiukan puolustan ihmisten sanavalintoja.

eikö kuulostaisi hassulta kysyä nuoreltaparilta, että "meinaatteko saada lapsia"? kyllä luontevimmin tulee, "hankkia lapsia" esim.

ja kyllä ne minun mielestäni tehdään, tavalla tai toisella, tarkoitan perinteisellä tavalla tai hedelmöitystekniikalla. eihän ne pyhästä hengestä sikiä :whistle:

aiheen aloittaja
Lähinnä tarkoitan sitä, kun ihmiset sanovat että en halua lasta nyt aion tehdä sen 5 kuukauden kuluttua. Tai, empä haluakaan vielä lasta teenpä abortin ja puolen vuoden päästä teen uuden lapsen. Että se mua siinä ärsyttää ku ihmiset luulee et lapsii voi tehdä koska vaan. Voi sanoa, että alamme tekemään lasta vuoden päästä, eri asia saadaanko sitä lasta. Toki se miten niitä lapsia pistetään aluilleen on tekemistä. Eli tehdä lapsi. Mutta se asenne, että teen ja saan lapsen koska vaan haluan on väärin, koska silloin kun lasta aletaan tekemään niin se saadaan jos saadaan.
Lasta voi TEHDÄ TEHDÄ ja TEHDÄ mutta sitä et itse voi valita saatko sen vai et, eli LAPSIA SAADAAN (vaikka niitä kuinka tehtäisiin)!! Se on fakta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 20:42 aiheen aloittaja kirjoitti:
Lähinnä tarkoitan sitä, kun ihmiset sanovat että en halua lasta nyt aion tehdä sen 5 kuukauden kuluttua. Tai, empä haluakaan vielä lasta teenpä abortin ja puolen vuoden päästä teen uuden lapsen. Että se mua siinä ärsyttää ku ihmiset luulee et lapsii voi tehdä koska vaan. Voi sanoa, että alamme tekemään lasta vuoden päästä, eri asia saadaanko sitä lasta. Toki se miten niitä lapsia pistetään aluilleen on tekemistä. Eli tehdä lapsi. Mutta se asenne, että teen ja saan lapsen koska vaan haluan on väärin, koska silloin kun lasta aletaan tekemään niin se saadaan jos saadaan.
Lasta voi TEHDÄ TEHDÄ ja TEHDÄ mutta sitä et itse voi valita saatko sen vai et, eli LAPSIA SAADAAN (vaikka niitä kuinka tehtäisiin)!! Se on fakta.
no juu noin ajateltuna.. minäkin ihmettelen, että ihmiset suunnittelevat niin tarkkaan tuota lastentekoa, koska eihän sitä voi niin tarkkaan suunnitella. lapsensaaminen on siunaus :hug:

Yhdyn aiheen aloittajaan. Itse tulin raskaaksi ensimmäisestä yrittämästä, mistä olemme miehemme kanssa molemmat erittäin iloisia ja yllättyneitä. Oltiin varauduttu yrittämään pitkään ja mahdolliseen lapsettomuuteenkiin miehen vakavan sairauden aiempien rankkojen hoitojen takia.

Yritämme varmasti TEHDÄ toisen lapsen tulevaisuudessa, mut sitä ei tiedä että SAADAANKO sellaista...

DG
Kyllä meillä ensimmäistä ainakin tehtiin. Ja tehtiin niin, että koko homma alkoi haista. Eli meitsillä on ne lapsettomuushoidot takana, enkä voisi sanoa, että loppujen lopuksi sain lapsen.

Kaikki hemmetin verikokeet ja jatkuvat ramppaamiset ja testaamiset ja yrittämiset, tehdä sitä lasta. Eikä se synnytyskään ollut mikään tunnin keikka, vaan siinä sai todellakin synnyttää ja tehdä sitä.

Ymmärrän pointin, että monet sanoo, esim. että tehdään lapsi kun on 25v. mutta ei se mene aina niin kuin suunnittelee.

Mutta silti melkein vuoden synnytyksen jälkeen, voi sanoa, että kannatti itkeä ne tuskaiset itkut ja ne hemmetin lapsettomuushoidot, ei ne onneksi enää tunnu niin pahalta kuin silloin. Mutta uskoa se homma vaatii.

ninttu
Minun korvat alkoivat myös aina punoittamaan, kun kuulin jotain vauvojen tekemisestä, jopa vielä raskaus aikanani. Totuus vain on että nykypäivänä vauvat tosiaankin tekemällä tehdää Ensin syödään pillereitä. Sitten ne jätetään tarkoituksella pois. Kun raskaaksi tulo ei vaikkapa vuoden yrityksen jälkeen onnistu, mennään varta vasten lääkäriin. Sitten aloitetaan tarvittavat hoidot jottai lapsi pääsisi alulle. Kuin ei alkuhoidot onnistu jostain syystä, mennään hoidoissa aina vaan pidemmälle ja pidemmälle ajatuksena edelleen lapsen saanti. Lopulta raskaus voi onnistua vaikkapa koeputkihedelmöityksellä ja sen jälkeen se siirretään äidin kohtuun kasvamaan. Jos tämä ei ole tekemistä niin ei sitten mikään. Kun lapsi on syntynyt, hän on saatu! Me mieheni kanssa yritettiin lasta 3,5 vuotta. Kävin koko sen ajan hoidoissa, tosin vaan kunnallisessa sairaalassa, enkä hedelmöitysklinikalla, jonne olin jo varannut ajan kylläkin. Olisin varmasti mennyt hoidoissa loppuun asti ja tehnyt lasta ellei raskaus olisi tärpännyt loppujen lopuksi ja ellen olisi poikaani SAANUT.
Toivon sinulle kaikkea onnea yrityksessäsi tehdä ja saada vauvaa. Akupunktio auttoi minua...

minun mielipiteeni
Kyllä se niin on että lapsia tehdään kummallakin tavalla, luonnollisella tavalla että lapsettomuushoidoilla! Ja niissä hoidoissa sitä lastahan vasta yritetäänki tehdä. En halua ketään loukata millään tavalla, mutta kyllä minusta se on niin. Elämä ei ole reilua, toiset tulevat helpommin raskaaksi kuin toiset. Mutta eihän tässä maailmassa ole mikään muukaan reilua, on paljon asioita joita toiset saavat/tekevät helpommin kuin toiset. Se on vaan kylmä totuus, josta ei minun mielestäni edes kannata ruveta kiistelemään!

niin ja vielä
Onko nyt järkevää aloittaa tällä palstalla riitelemään siitä että tehdäänkö vai saadaanko niitä lapsia?! Ei siitä synny kuin päättymätön kiista... :attn:

Yhteistyössä