Lapsia EI tehdä...

Voi hemmetin ihmiset, ettekö tajua, että lapsia EI tehdä niitä SAADAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Välillä todella tuntuu, että ihmiset jotka lapsia saavat sormea napsauttamalla eivät todellakaan tajua miten onnellisia he ovat.He eivät osaa arvostaa. Vain ne jotka joutuvat PITKÄÄN yrittämään tai ovat lapset/ monta lasta menettäneet tajuavat, että lapsi todella ON lahja joka saadaan jos saadaan.

Lapsia ei tehdä niitä saadaan, muistakaa se!!

-kahden enkelilapsen äiti-
 
En mä usko että kukaan tarkoittaa sillä TEHDÄ sanalla sitä niin konkreettisesti että niitä tehdään.. ehkä se on sana joka tulee ensimmäisenä suuhun.
Mutta oikeassa olet että lapsia saadaan, ja varmasti jokainen äiti on omistaan onnellinen.
 
En kyllä ymmärrä mihin perustat väitteesi, etteivät helposti raskaaksi tulevat osaa arvostaa lapsiaan!! :eek: Tuohan on todella törkeästi sanottu! En mitenkään vähättele sinua tai muita lapsettomia, mutta kyllä (lähestulkoon) jokainen osaa arvostaa lapsiaan ja onneaan, eivät pelkästään ne, joilla on ollut vaikeuksia.

Sitäpaitsi, minä en näe sanonnassa "tehdä lapsia" mitään väärää. Toisille se nimittäin on juurikin niin helppoa, että he voivat hyvin mielin sanoa tekevänsä vauvan. Ei se tarkoita, etteivätkö he osaisi arvostaa lapsiaan ja hedelmällisyyttään. Onko se jotenkin sinulta pois, miten paljon/helposti muut saavat lapsia?

Toivottavasti sinäkin saisit oman vauvan ja osaisit iloita myös muiden onnesta. :flower:
 
Meillä on neljä lasta ja kaksi on mennyt kesken, eli yhteensä 6.
Olen kuitenkin sitä mieltä että lapsia myös tehdään, eihän ne yks kaks tule. Totta kai lapset saadaan, mutta myös tehdään.
Olen raskautunut helposti muutaman kohdalla ja yhden kohdalla yritettiin, tehtiin, yritettiin, tehtiin ja lopulta saatiin.

Et voi sanoa, että helposti raskautuvat eivät ymmärrä ns lapsen saamisen onnea. Kaikki iloitsevat lapsestaan samalla tavalla- oli lapsen teko hankalaa ja vaikeaa tai sitten helppoa.
 
Itse olen aina tullut helposti raskaaksi, eli tosi nopeasti. Toista nyt odotetaan rv:lla 20+3. Mutta arvoa osaan kyllä antaa koska ensimmäinen syntyi alle kilon painoisena pikkuruisena ja tässä toisessa raskaudessa saattaa olla sama edessä.. Toivoa kuitenkin on että päästäisiin hyville viikoille.
 
koi-isä
Kyllä me ainakin tehtiin lapset. Ihan konkreettisesti, ensin rakasteltiin ja sitten kasvatettiin niitä äidin mahassa.

Sitä vaan en ymmärrä, miten ihmiset aina takertuu sanoihin. Toinen ymmärtää toisella lailla ja toinen toisella, tärkeintä on että kaikki ovat onnellisia ja pitävät huolta toisistaan.
 
äiti minäkin
Ymmärrän katkeruutesi, mutta ymmärrä sinä minun onneni. Tulen todella helposti raskaaksi, silloin on alettava sumplimaan milloin seuraavan lapsen tekeminen olisi järkevintä. Mikä olisi paras hetki esim.lapsen kannalta ja itsen kannalta jne. Kyllä minun mielestäni saa puhua lapsen tekemisestä. Miellän silti asian, että lapsi on suuri lahja. Kiitän Jumalaa joka päivä jokaisesta lapsestani vaikka olen ne "tehnyt". Lapsi ei koskaan ole itsestään selvyys. Mutta anna sinä toisten nauttia onnestaan tuomitsematta. Ei minullakaan tässä elämässä aina niin ruusuilla tanssimista ole ollut, joten saan kyllä olla onnellinen.
 
Mirkka
En ymmärrä miten se nyt on niin tarkkaa mitä sanaa tästäkin käyttetään kun kerran samaa asiaa kumminkin tarkoitetaan ja kaikki ymmärrämme toisiamme?

Itse ajattelen asian niin, että olen lapseni sekä tehnyt että saanut. Ainakaan itse en voi sanoa että olisin jotenkin kummasti raskautunut neitseellisesti! Kyllä siihen on ihan tuota seksiäkin vaadittu ja kyllä tuo raskausaika ja synnytyskin työstä käy! Mielestäni olen lapseni eteen siis työtäkin tehnyt. Olen myös tullut todella helpolla raskaaksi eli siinä mielessä olen lapseni saanut. Lapseni ovat lahjoja ja joka päivä jaksan ihmetellä miten ihanaa äitinä olo onkaan!
 
En minäkään ymmärrä, että mitä väliä sillä on mitä verbiä sitä käyttää. Täytyy kuitenkin omalta kohdaltani sanoa, että kyllä minulla kaksi keskenmenoa on vaikuttanut siihen, kuinka esikoiseeni suhtaudun. Tulin heti raskaaksi, kun ensimmäisen kerran alettiin lapsesta puhua. Kaikki meni hyvin, raskaus, synnytys ja kaikki. Toista ei nyt sitten ole tullutkaan. Kaksi kertaa olen taas heti raskaaksi tullut, mutta kesken ovat menneet. Kyllä minä myönnän, että näen näitten kokemuksien jälkeen esikoisemme vähän uudessa valossa. Aina olen hänestä todella onnellinen tietysti ollut, mutta nyt kun olen huomannut, ettei toista enää ehkä koskaan tulekaan, on se ajatusmaailmaani vaikuttanut.
 
Kyllä lapset saadaan,vaikka jokseenkiin pitäähän siinä puuhastella ennen kun niitä saadaa. Esikoista puuhattiin puolvuotta ja juniori tulikin ilman suurempia puuhailuja (kuten myös maailmaankin,, synnyts kesti 1h10min josta 3min ponnistusvaihetta)

Mutta ihan samalla lailla rakastan molempia ja osaan kyllä niille arvon antaa!!!
 
Vierasm
Olen kuitenkin sitä mieltä että lapset tehdään. Eihän niitä haikara kuitenkaan tuo. Molempia tyttöjä ollaan pitkät ajat tehty ja yritty (esikoista yli vuosi ja kuopusta 1,5v) pitkät ajat. Arvostan lapsiani enemmän kun mitään, mutta silti olen kanssasi ap eri mieltä- lapset tehdään ajat ja sitten vasta saadaan.
 
mielipiteitä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 15:48 MollaMaija kirjoitti:
Voi hemmetin ihmiset, ettekö tajua, että lapsia EI tehdä niitä SAADAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Välillä todella tuntuu, että ihmiset jotka lapsia saavat sormea napsauttamalla eivät todellakaan tajua miten onnellisia he ovat.He eivät osaa arvostaa. Vain ne jotka joutuvat PITKÄÄN yrittämään tai ovat lapset/ monta lasta menettäneet tajuavat, että lapsi todella ON lahja joka saadaan jos saadaan.

Lapsia ei tehdä niitä saadaan, muistakaa se!!

-kahden enkelilapsen äiti-

Mielestäni lapsia tehdään ja sitten ne saadaan synnytyksessä. Jos siis on tarkoituksellista yritystä.

Toisaalta taas lapsia saadaan ilman tekemättä ja yrittämättä.
 
ymmärrän sinua
mollamaija. Jos on lapsettomuushoidoissa, niin lapsen tekeminen tuntuu typerältä. Te äidit, jotka olette tulleet helposti raskaaksi, niin ette todellakaan voi tiettää minkä #&%?$!* tien me joudumme käymään. Elkää siin saivartelko meille. Ymmärtäkää myös meitä, että me olemme todella väsyneitä ja masentuneita kun vuosienkaan jälkeen ei mitään tulosta tule.

Joulua teille kaikille!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:59 ymmärrän sinua kirjoitti:
mollamaija. Jos on lapsettomuushoidoissa, niin lapsen tekeminen tuntuu typerältä. Te äidit, jotka olette tulleet helposti raskaaksi, niin ette todellakaan voi tiettää minkä #&%?$!* tien me joudumme käymään. Elkää siin saivartelko meille. Ymmärtäkää myös meitä, että me olemme todella väsyneitä ja masentuneita kun vuosienkaan jälkeen ei mitään tulosta tule.

Joulua teille kaikille!
Minä ainakin ymmärrän että se varmasti on vaikeaa. :hug: Jouluja myös sinne!!! :)
 
Vaikka teidän on vaikea tulla raskaaksi, niin ette voi syyllistää meitä muista sen takia että me tehdään lapsia, tulemme herkästi raskaaksi.
Teidän pitää tuntea myötätuntoa muita kohtaan. Voihan meissäkin ja meidän elämässä jotain mikä tuottaa vaikeuksia. Meidän vika se ei kuitenkaan ole, että olette lapsettomia tai teidän on vaikea tulla raskaaksi.
 
Me TEHTIIN tätä esikoista puoltoista vuotta ja siitä reilut puoli vuotta lapsettomuusklinikan avustuksella.
Tiedän että monet yrittää paljon paljon kauemmin, mutta henk.koht mulle on kyllä ihan sama sanooko joku että lapset on tehty tai saatu. En usko että kukaan niitä lapsia ihan itestäänselvyytenä ottaa, vaikka käyttäiskin "tehdä"-verbiä..
Mulla ainakin on vaan ihan tapana sanoa että "varmaan yritetään tehdä toinen lapsi sitten ja sitten.." ja "saatiin tämä esikoinen viime kesäkuussa"...
 
En nyt menisi sitä kommentoimaan että arvostaako helposti plussannut lapsiaan vähemmän, mutta siihen täytyy kyllä kommentoida että lapsettomuus tai se että joutuu yrittämään vuosia raskaaksituloa on sellainen asia että sen täytyy melkein kokea ennen kuin sen ymmärtää. Vaikea on esim. ymmärtää läheisen sairautta tai kuolemaa ellei sitä itse ole kokenut, sama homma tässäkin. Ystäväpiirissäni on useita joilla ei kertakaikkiaan ole käsitystä lapsettomuudesta, ei millään... Ja minä taas en ymmärrä kuinka joillakin palstoilla pinotaan esim. ensi vuoden syyskuulle synnytystä haaveilevat, eli sitä kuinka autaan onnellisesti voidaan suunnitella koko homma, ilman että mieleen ei juolahda että mitäs sitten jos ei tärppääkään.... Hieman karstastan tuota sanaa tehdä, en tiedä miksi....
 

Yhteistyössä