Lapsi yökuivaksi! Milloinkohan onnistuisi...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Edelleen aamuisin vaippa on litimärkä. Silloin tällöin ollaan kokeiltu kun on ollu ns. pakko kun ei oo ollu vaippoja, mut vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa ollaan käytetty pissillä, sit parin tunnin välein yöllä, ni silti jossain välissä sänky on märkänä. Eikä siitä tuu mitään, et mie herään parin tunnin välein tai jopa useammin pissittämään pojua. Tuntuu vaan, et ku poju on jo noin iso, et pitäis pikkuhiljaa päästä yövaipasta eroon, mut ei se kovin nopsaan taida onnistua...
 
Ei ole iästä kiinni :)

Se on hormonitoiminnasta kiinni, että elimistö siis tuottaa yöaikaa väemmän virtsaa.

Meillä toinen pojista oli yökuiva vasta vähän vajaa 5v. ja nyt 5,5v. on edelleen aamuisin hirveä määrä pissaa rakossa, muta eipä onneksi enää kastele. veljensä 3,5v. on taas olut kuiva jo 3v. alkaen.

Herättäminen ei auta, sillä ei opi kuivaksi, eikä millään muullakaan, vaan vasta sitten kun hormonitoiminta on kypsää, lapsi pysyy kuivana.
 
Joo, tuota taitoa ei voi hoputtaa. Turhaan tulee stressi kaikille. Meillä yksi lapsista oli 4,5v yökuiva. Olin jo ihan ihmeissäni, mutta loppujen lopuksi, kun kuivana nukkuminen alkoi onnistua, ei vahinkoja tullut yhtään.
 
juu hoputettu ei olla. Kesällä oli 2 yötä mummilassa ja vaipat unohtui ja oli ihan täysin kuiva ja sitä pari yötä kotonakin jatkui, mut siiehn se jäi. POju oli itse ihan innoissaan silloin. Nyt tosiaan ollana jokunen kerta vaan koitettu silloin ku illalla tajuttu, et vaippapaketti onkin tyhjä ja vasta seuraavana päivänä pääsee kauppaan.
 
Meillä poika (2v 4kk )ollu yökuiva jo puolisen vuotta. Useimmiten nukkuu heräämättä koko yön mutta joskus herää pissahätään ja äiti auttaa potalle.Ei kuitenkaan kastele. Kaikista vaipoista luovuttiin 1 1/2 vuotiaana kun kyllästyttiin vaippakaruseliin. Annettiin olla ilman vaippaa ja kannustettiin potalle, myös iltaisin. Siitä se sitten lähti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei mitään järkeä tuommoisessa, vaippa päälle niin kauan että on aamuisin kuiva.

Niin ei olekaan. Ja ne on ollu vaan smmoisia kertoja, et tosiaan vaipat unohtunu, ni pakko sitä on ollu herätellä vessaan ku muutoin ois monta kertaa yössä huutanu, et sänky on märkä. Vaipat on ahkerasti öisin käytössä ja tätä vaan mietiskelin, et pitäähän sen antaa vaan olla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei mitään järkeä tuommoisessa, vaippa päälle niin kauan että on aamuisin kuiva.

Niin ei olekaan. Ja ne on ollu vaan smmoisia kertoja, et tosiaan vaipat unohtunu, ni pakko sitä on ollu herätellä vessaan ku muutoin ois monta kertaa yössä huutanu, et sänky on märkä. Vaipat on ahkerasti öisin käytössä ja tätä vaan mietiskelin, et pitäähän sen antaa vaan olla =)

No yöt on nukkumista varten, ootte molemmat vaan ihan rikkipoikki kun pisulla juoksette koko yön. Toki tuollain jos vaipat on loppu mutta seuraavana päivänä sitten vaan hakemaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No ei se nyt normaalia enää ole, jos vähän alle 5v käyttää vielä yövaippaa, niin kuin joku tossa kirjotti.

Tai siis siihen asti käytti.

No ei kai normaalia mutta minkäs sille teet? Kaikki ei kypsy samaan tahtiin.

Käyttäisin lääkärissä. Voi olla jotain ihan oikeaa vikaa, jos noin kauan kestää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ei mitään järkeä tuommoisessa, vaippa päälle niin kauan että on aamuisin kuiva.

Niin ei olekaan. Ja ne on ollu vaan smmoisia kertoja, et tosiaan vaipat unohtunu, ni pakko sitä on ollu herätellä vessaan ku muutoin ois monta kertaa yössä huutanu, et sänky on märkä. Vaipat on ahkerasti öisin käytössä ja tätä vaan mietiskelin, et pitäähän sen antaa vaan olla =)

No yöt on nukkumista varten, ootte molemmat vaan ihan rikkipoikki kun pisulla juoksette koko yön. Toki tuollain jos vaipat on loppu mutta seuraavana päivänä sitten vaan hakemaan :)

Ja ollaankin haettu heti seuraavana päivänä vaippoja. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Yökastelu on kuitenkin aika yleistä. Meillä 8v kastelee joka yö ja kaikki konstit on kokeiltu moneen kertaan.

Meillä poika täyttää 10, ja ihan joka yö kastuu joko vaippa tai sänky. Ollaan kokeiltu lääkkeet, patjat ym. mut mikään ei auta. illalla käy viimeisen kerran pissalla 21.30, ja sänky on tunnin päästä jo märkä. Ollaan rajoitettu juomista niin, että illalla ei saa kuuden jälkeen enää juoda, mut eipä auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää jo...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Yökastelu on kuitenkin aika yleistä. Meillä 8v kastelee joka yö ja kaikki konstit on kokeiltu moneen kertaan.

Meillä poika täyttää 10, ja ihan joka yö kastuu joko vaippa tai sänky. Ollaan kokeiltu lääkkeet, patjat ym. mut mikään ei auta. illalla käy viimeisen kerran pissalla 21.30, ja sänky on tunnin päästä jo märkä. Ollaan rajoitettu juomista niin, että illalla ei saa kuuden jälkeen enää juoda, mut eipä auta.

Näinpäs se menee meilläkin. Lääkkeestäkin tasan se ilo, että menee rahat. Kai teille on tehty myöskin ultratutkimus rakennevian poissulkemiseksi? Ja varmaankin saatte myös kelan vammaistukea sekä ilmaiset vaipat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää jo...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Yökastelu on quote]

Näinpäs se menee meilläkin. Lääkkeestäkin tasan se ilo, että menee rahat. Kai teille on tehty myöskin ultratutkimus rakennevian poissulkemiseksi? Ja varmaankin saatte myös kelan vammaistukea sekä ilmaiset vaipat?

Joo, ei ole rakenteellista vikaa, käsketään vain odotella... En ole tiennyt että kelasta saisi tukea, saati sitten vaippoja, saatteko te? tai siis onko tuo edes mahdollista?

Meidän muut lapset ovat oppineet alle 2 vuotiaina yö/päiväkuiviksi, joten kyllä ahdistaa jo poikaakin, kun pikkusisaret ovat olleet vuosia ilman vaippaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja edelleen kyllästyttää...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllästyttää jo...:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Yökastelu on quote]

Näinpäs se menee meilläkin. Lääkkeestäkin tasan se ilo, että menee rahat. Kai teille on tehty myöskin ultratutkimus rakennevian poissulkemiseksi? Ja varmaankin saatte myös kelan vammaistukea sekä ilmaiset vaipat?

Joo, ei ole rakenteellista vikaa, käsketään vain odotella... En ole tiennyt että kelasta saisi tukea, saati sitten vaippoja, saatteko te? tai siis onko tuo edes mahdollista?

Meidän muut lapset ovat oppineet alle 2 vuotiaina yö/päiväkuiviksi, joten kyllä ahdistaa jo poikaakin, kun pikkusisaret ovat olleet vuosia ilman vaippaa.


Saadaan kelasta se alin vammaistuki eli 80e kutakuinkin. Ollaan saatu siitä asti kun poika täytti 5 vuotta. Siinä on ehto vaan että pitää kastella vähintään 3 kertaa viikossa ja hoitoja on kokeiltu/käy lääkärillä kontrollissa vuosittain. Kastelupäiväkirjaa pitää myös pitää. Ja vaipat saadaan toki kunnan kautta. Samalla tavalla kuin vanhukset on oikeutettu ilmaisiin vaippoihin, on myös yli 5-v lapset. Täällä tilataan kunnallisen kotihoidon kautta ja tulevat maksutta kotiin 3kk välein.
 
Meille tuli juuri kelalta kielteinen päätös vammaistuesta. :/ Lääkitys auttaa jonkin verran, joten mitään tukea ei saa. Harmittaa vaan, kun ei ne lääkkeet ilmaisia ole.
 

Yhteistyössä