Lapsi yksin

• Viestiketjun aloittaja hiiri
  • Ensimmäinen viesti
hiiri
Meidän ekaluokkainen tyttö tahtoo jäädä kavereiden leikkien ulkopuolelle:(

Viime kesänä täällä lappasi kavereita jatkuvasti ja tyttö oli iloinen kun kavereita oli. Koulun alettua tahti hiljeni kummasti, samat tytöt kyllä leikkivät keskenään ympäri kyliä mutta ei oo täällä juurikaan enää näkynyt.

Joskus kun haen tyttöä koulusta hän keinuu pihalla yksinään, muut leikkii koulun takana keskenään. Olen kysynyt miksei leiki mukana ja tyttö sanoo että muut sanoo ettei leikkiin enää mahdu.

Eräs tokaluokkalainen kenen kanssa tyttö on koulumatkat kulkenut vaihtoi matkakaverin 5-luokkalaiseen. Tämä 5-luokkalainen on ilkeä ja haukkuu muita sekä kiusaa eikä tyttöni siksi tahdo kulkea näiden kanssa vaan menee yksin.

Ollaan koitettu puhua että kyllä muiden kanssa voi mennä leikkeihin mukaan ja meille saa pyytää kavereita. Tänäänkin yksi tyttö oli luvannut tulla mutta ei vaan näkynyt:( Menee kyllä itse kavereita hakemaan ulos/meille mutta silti huolestuttaa kun tilanne on muuttunut niin paljon viime kesästä.

Miksi tytöt on toisiaan kohtaan niin inhottavia ja julmia?!

Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja hiiri:
Eräs tokaluokkalainen kenen kanssa tyttö on koulumatkat kulkenut vaihtoi matkakaverin 5-luokkalaiseen. Tämä 5-luokkalainen on ilkeä ja haukkuu muita sekä kiusaa eikä tyttöni siksi tahdo kulkea näiden kanssa vaan menee yksin.
Kiusaamiseen pitää puuttua heti! Kouluun yhteys ja heti.

Mä oon huomannu et toi syrjiminen alkaa jo päiväkoti-iässä. Jo 3 vuotiaatkin osaavat olla julmia, syyksi riittää jo pieni eroavaisuus kuten ihonväri, silmälasit tai ylipaino...
...mistäköhän lapset oppivat sen toisten syrjimisen. :'(

hiiri
Alkuperäinen kirjoittaja uumama:
voi kun tuli paha mieli tytön puolesta... :( onko siellä mitään kerhoa tms mihin tyttö voisi mennä ja tutustua siellä toisiin lapsiin?
Se tässä hassua onkin että ekaluokkaiset on kaikki samoja ketkä olivat jo esikoulussa. Eli ovat tuttuja jo pitkältä ajalta. Tyttö käy kahdessakin eri kerhossa, siellä ei ole muita ekaluokkaisia vaan näitä samoja "isompia", silti tyttö tahtoo niissä käydä.

Tämä 5-luokkalainen kiusaa puheilla, tyttöni sanoi että haukkuu muita tyhmäksi, läskiksi jne. Omaani ei ole ilmeisesti haukkunut, sanonut vaan että mikset oman ikäisten kanssa kulje kouluun jne. Niin, ja itse hän kulkee siis tokaluokkalaisen kanssa... Tätä tokaluokkaista on sanonut läskiksi. Tästä on hänelle puhuttu (en minä vaan eräs äiti ketä hänet tuntee) mutta ei tunnu perille menevän...

Yhteistyössä