Mutta mikäli joku kanssaeläjä päättää katsoa tilanteen toisin kuin sinä ja soittaa poliisit niin syytteeksi saatat saada lapsen heitteillejätön!! Juuri oulun esimerkki toimikoon varoittavana kaikille jotka lapsensa jättää autoon... Tietty tosiaan isompi lapsi joka osaa kunnolla puhua, saa tarvittaessa ovet auki ja osaa toimia on asia erikseen, mutta veikkaisin että alle 3v ei kannata riskeerata! Mitäpä jos lapsi lähteekin autosta ja jää toisen auton alle??Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2004 klo 10:02 Liviko kirjoitti:Pitäkää mua sitten huonona äitinä, mut kyllä meillä on 2v jäänyt aina autoon jos on nukkunu. Se kyllä tykkää hirveesti olla autossa eikä mitään paniikkia iske vaikka herää ennen ku tullaan takasin. Silloin harvoin ku on heränny ni on ottanu vaan kirjan ja lukenu sitä tyytyväisenä ja hymyilly kauniisti , joten tuskin mitään traumoja on jääny. Nykyään saatta jopa sanoa ettei halua mukaan ja hän tahtoo jäädä autoon odottamaan (2½v). Tottakai katotaan aina ilman mukaan ja jätetään ilmastointi päälle jos mahdollista ja auto varjoisaan paikkaan.
Eli en näe siinä mitään pahaa jos lapsi sen hetken nukkuu yksin autossa. Tämäkin tosin lapsi ja äiti kohtaista...
mua pelottais jo se, että 2 v saa itse oven auki, entä jos lähtee ulos, jää auton alle tai katoaa. Eihän noitten pienten ajatuksenjuoksista ikinä tiiä.Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2004 klo 10:02 Liviko kirjoitti:Pitäkää mua sitten huonona äitinä, mut kyllä meillä on 2v jäänyt aina autoon jos on nukkunu. Se kyllä tykkää hirveesti olla autossa eikä mitään paniikkia iske vaikka herää ennen ku tullaan takasin. Silloin harvoin ku on heränny ni on ottanu vaan kirjan ja lukenu sitä tyytyväisenä ja hymyilly kauniisti , joten tuskin mitään traumoja on jääny. Nykyään saatta jopa sanoa ettei halua mukaan ja hän tahtoo jäädä autoon odottamaan (2½v). Tottakai katotaan aina ilman mukaan ja jätetään ilmastointi päälle jos mahdollista ja auto varjoisaan paikkaan.
Eli en näe siinä mitään pahaa jos lapsi sen hetken nukkuu yksin autossa. Tämäkin tosin lapsi ja äiti kohtaista...
Tuli tässä mieleen, kun meitin auto rutattiin oikein "huolella" kaupan parkkipaikalla. Onneks ei ketään ollu autossa. Ruttaaja tietty pakeni paikalta \|O \|O Tyttöäni en autoon jättäis ikinä enkä missään tilanteessa!!Alkuperäinen kirjoittaja 27.07.2004 klo 10:02 Liviko kirjoitti:Eli en näe siinä mitään pahaa jos lapsi sen hetken nukkuu yksin autossa. Tämäkin tosin lapsi ja äiti kohtaista...
Sähän olet suorastaan hullun rohkea kun jätät vielä auton käyntin!!! mitäpä jos autoosi tulee oikosulku ja se syttyy?+ autot paaa tunnetusti räjähtäen, joten ei siinä kukaan ehdi mitään tehdä!Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2004 klo 19:29 Ooha kirjoitti:Minä aikankin jätän. ASumme pienellä paikkakunnalla ja voin jättää auton käyntiin, jolloin ainakin nuorin pojista nukkuu. MInulla on kaksi pientä lasta ja siitä eitulisi mitään että níitä kauppaa ottaisin mukaan. Tee pienet ostotkset äkkiä joten hätää ei ehdi tulemaan. Tietenkin jos menen isommille viikko ostoksille vien esikoisen mummulle ja otan vauvan mukaan kauppaa.
Jätätkö sä oikeasti auton käyntiin???Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2004 klo 19:29 Ooha kirjoitti:Minä aikankin jätän. ASumme pienellä paikkakunnalla ja voin jättää auton käyntiin, jolloin ainakin nuorin pojista nukkuu. MInulla on kaksi pientä lasta ja siitä eitulisi mitään että níitä kauppaa ottaisin mukaan. Tee pienet ostotkset äkkiä joten hätää ei ehdi tulemaan. Tietenkin jos menen isommille viikko ostoksille vien esikoisen mummulle ja otan vauvan mukaan kauppaa.
Huhuh,ompas edesvastuutonta!Joku kaunis päivä teidänkin pienelle paikkakunnalle eksyy joku huumehörhö joka varastaa auton lapset kyydissä ja kolaroi yms!Mutta omapa on omatuntosi!Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2004 klo 19:29 Ooha kirjoitti:Minä aikankin jätän. ASumme pienellä paikkakunnalla ja voin jättää auton käyntiin, jolloin ainakin nuorin pojista nukkuu. MInulla on kaksi pientä lasta ja siitä eitulisi mitään että níitä kauppaa ottaisin mukaan. Tee pienet ostotkset äkkiä joten hätää ei ehdi tulemaan. Tietenkin jos menen isommille viikko ostoksille vien esikoisen mummulle ja otan vauvan mukaan kauppaa.