Lapsi vuoropäiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tahtoisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tahtoisi

Vieras
Onko täällä paikalla ketään jonka lapsi/lapset ovat vuoropäiväkodissa? Kaipailisin kokemuksia siitä millaista se on, kun lapsi on illalla / viikonloppunakin hoidossa.

Olen nyt vanhempainvapaalla ja lapsemme menee puolitoistavuotiaana hoitoon. Olemme mieheni kanssa tulleet siihen tulokseen, että haemme vuoropäiväkotipaikkaa pojallemme. Mieheni on 7-23 välisenä aikana töissä siten, että yleensä viikonlopun hommista ja näin ollen kaksi vapaata arkena. Tällöin lapsemme ei olisi hoidossa. Itse teen kahta työtä normaalisti, päätyöni on 8-16 arkisin ja sitten on lisätyö iltaisin/viikonloppuisin siten, että teen 10 tuntia viikossa. Lisätyötä on pakko jatkaa, en ala tässä sen enempää siitä syystä kertomaan.

Onko siis paikalla ketään jolla kokemuksia vuoropäiväkodista? Poikamme olisi siis yhden viikonlopun kuusta hoidossa, koska minun pitää olla yksi viikonloppu kuussa töissä. Muuten poika olisi hoidossa sitten kolmisen päivää viikossa koska mieheni on kotona yleensä ne kaksi arkipäivää.

meillä on lapsi ympärivuorokautisessa, , aivan ihana paikka.
Nyt 3 viikkoon 3 hoitopäivää (eli 1/viikko), joskus enemmän, mutta jos on illalla ta viikonloppuna niin mitä väliä, eihän se lapsi siellä ole enempää kuin muutkaan lapset tavallisessa, eri aikana vaan.
Ja meillä tosiaan vuorotyön vuoksi ollut tosi vähän ylipäätään hoidossa

Uusimmat

Yhteistyössä