Lapsi vaikka tietää että ero tulee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 00ap00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
0

00ap00

Vieras
Tiedän toki ettei lapsia tuosta vain hankita. Niitä saadaan. Ehkä. Jos on tuuria.

Olen seurustellut 6 vuotta saman miehen kanssa. Koko suhde ollut tosi vaikea ja pariin kertaan erottukin. Meillä ensinnä ovat aivan eri elämänsuunnitelmatkin luonne-erojen päälle.

Itse olen alkanut haluta eroa, muutin jo vuosi sitten omaan asuntoonikin, olemme siis silti seurustelleet.

Mies taas haluaa sulkea silmänsä kaikilta ongelmilta ja haluaa ainakin kihloihin ja lapsia! (Ja vielä vuosi sitten totesi ettei niitä varmaan halua, jo on mieli muuttunut kun kaveripiirinsä perheellistyy)

Olen kertonut rehellisesti mitä mietin ja todennut että meillä ei ole aikomusta edes asua samalla paikkakunnalla tulevaisuudessa niin mitenköhän tähän sopisi nyt vaikka lapsi?

Mies holkkuu että jos suhde epäonnistuu tulevaisuudessa niin epäonnistukoon mutta lastamme tuskin koskaan silti katuisin!??

Parasta on että mies perustelee että meidän ei kannata enää erota koska jos minä haluan lapsia niin minulle alkaa tulla ikä vastaan. Olen siis 29-vuotias.

Mies siis on nyt tosi pelästynyt siitä että keskustelin tämän kanssa erittäin vakavasti suhteemme tulevaisuudesta ja siitä että emme ole kovin hyvä pari. Oli ennen aikamoinen pelimies ja suhteemme aikanakin kova sikailija mutta nyt kun ikää on alkanut hänelle tulla, on näköjään huomannut että en olekaan hullumpi seurustelukumppani, paha vain että menneitä en voi unohtaa.

Jotenkin vain jäi pahasti kaihertamaan tuo ukon tyhmä heitto että en ehdi enää saada uutta parisuhdetta ja lapsia. Tietää kyllä että lapsia haluan paljonkin. Ja tässä niitä minulle tarjottaisiin ja ajatus alkoi kuulostaa hullun kiinnostavalta. Koska mitäs jos en enää tosiaan löydäkään uutta suhdetta?

Toisaalta kun tuo on tuollainen niin pitäisi varautua yksinhuoltajuuteen. Mutta tässä iässä siitä kai selvittäisiin. Ja ikää alkaa olemaan. Olisiko ihan hullua koettaa hankkia lapsi vaikka tietää että suhde päättyy?

mielestä ei ole. Lapsen/lasten kanssa pärjää kyllä yksinkin. Toinen asia kuitenkin haluaako mies sut saada sillä sidoksiin itseensä ja määräysvaltaa suhun. Toisaalta, lapsettomana voit helposti vielä löytää itsellesi elämäsi miehen, mutta sen löytyminen edellyttää varmaan, ettet roiku tässä entisessä.

tässä tilanteessa on aika älytöntä harkitakaan lasta. Ennen omaa lasta olisin ollut ehkä eri mieltä, mutta lapsen saatuani ymmärrän kuinka suuresta elämänmuutoksesta on kyse ja kuinka paljon lapsi tarvitsee huomiota - ja ennen kaikkea rakastavat vanhemmat. Jos suhde on kehno jo ennen lasta, voin luvata, että ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu. Anteeksi, että sanon asian näin suoraan, mutta minusta lapsen etu on tärkein. Sinun pitää nyt ihan eka miettiä haluatko enää olla nykyisesi kanssa vai pitääkö sinun alkaa etsiä uutta isää :)

Ensinnäkään sinä et ole liian vanha suhteeseen ja lapsiakin ehdit varmasti vielä saada. Itse olen eronnut yli kolmikymppisenä, niin vain löysin uuden miehen ja olen saanut hänen kanssaan lapsiakin.

Itse en kyllä tuommoisessa tilanteessa haluaisi miehen kanssa lasta.

En edes miettisi lasta tuossa tilanteessa. Sinulla on vielä aikaa. Ehdit löytämään itsellesi hyvän miehen ja hankkimaan hänen kanssaa lapsia.

Haluatko oikeasti olla sidottu nykyiseen mieheesi koko loppu elämäksesi lapsen kautta?

Älä ihmeessä tee lasta tuohon tilanteeseen. Voi ehkä tuntua houkuttelevalta jäädä roikkumaan menneeseen lapsen avulla, mutta arvosta itseäsi sen verran että älä tee lasta tämän miehen kanssa.

älä! olet sidottu mieheen monessa mielessä, hän saa valtaa sinuun hankkimalla lapsen, ja vastuu on valtava mutta tunnetasolla hän saattaa olla kypsymätön ja sinä ja lapsi kärsitte siitä. lapsi kärsii kaikesta rakkaudettomuudesta ja epävarmuudesta. niin moni nainen itkee kun mies ei jaksakaan kantaa vastuuta yhteisistä lapsista..ja yrittää esittää lapsilleen että kaikki on hyvin, toisilla isät mukana elämässä, mutta toisilla isyys on jotain mitä itse kulloinkin siitä sattuu ajattelemana, ei tasaista vastuunkantoa, yhteistä jakamista, rakkautta.. Uusi nainen voi saada miehen unohtamaan isyyden, jos tahtoa yhteisiin asioihin ei ole..KUulostaa niin epäkypsältä mieheltä, että ongelmia ja murheita olisi luvassa!

sä olet vielä nuori ja ehdit vaikka mitä! en missään nimessä tekisi lasta huonoon suhteeseen. Eroaminenkin on todella paljon hankalempaa siinä vaiheessa kun lapsia on ja silloinkin joudut lapsen takia olemaan paljon miehen kanssa tekemisissä - nyt sulla on mahdollisuus unohtaa koko tyyppi jos se tuntuu parhaalta ratkaisulta. Mieluummin "hankit" lapsen vaikka yksin kuin miehen kanssa josta on vaan harmia! Eikä sen uuden parisuhteen löytäminen mikään mahdottomuus ole.

Elä sido itseäsi tuohon mieheen lapsen vuoksi. itse erosin 10v pitkästä suhteesta 29v ja menin naimisiin elämäni miehen kanssa 32v. Sen jälkeen tuli lapsia kolme 5v sisällä.

Todennäköisesti saat lapsia myöhemmin. Eikä sitä lasta välttämättä kuulu edes tämän nykyisesi kanssa. Elä elämääsi ja etsi rakkaus! Lapsia siunaantuu useimmille ja jos ongelmia tulee niin meillä on aika hyvä julkisen puolen lapsettomuushoito.

Juu ei tuossa iässä. Asia olisi varmaan jonkin verran eri, jos olisit jo täyttänyt neljäkymmentä. Jotkut miehet tuppaavat näkemään tuon lapsen teon sellaisena, että sitä kautta saavat valtaa naiseen, ja yleensä mikään krisisyys suhteessa ei sillä lapsenhankinnalla parane.

Saattaa olla ihan vaan puhetta, jotta saisi sut jäämään. Mahtaako mies oikeasti olla kypsä lapsen saantiin?
Ehdit kyllä vallan hyvin löytää onnen ja perustaa perheen jonkun muun kanssa!

Aapee, sinulla on hyvinkin 10 vuotta aikaa saada lapsia. Älä tee lasta tuon miehen kanssa. Olen tavallaan samanlaisessa tilanteessa paitsi että meillä on yksi lapsi, "hyvässä uskossa" tehty. Onneksi en silloin tiennyt miteni mieheni muuttusii lapsen synnyttyä. Hän kyllä rakastaa lasta mutta ei minua (enää). Haluaisin toisen lapsen (ja mieheni myös!), mutta kuten joku tuossa yläpuolella sanoi, lapsi ansaitsee syntyä vanhempiensa rakkaudesta.
Tosin kuin sinulla, minulla ei enää ole aikaakaan joten tämä lapsi jää ainoakseni. Minulla on ollut elämässäni paljon vastoinkäymisiä ja murheita, mutta en käsitä miksi juuri tätä asiaa on niin vaikea hyväksyä. Siis sitä, etten saa enempää lapsia. Olisipa kiva olla 29-vuotias :)

Lapset kuuluvat hyvään avioliittoon. Valitse kumppani huolella, niin et joudu koskaan katumaan. Lapsella on oikeus hyvään isään, äitiin ja hyvään perheeseen.

Tällä palstalla todella moni ei ole valinnut puolisoaan huolella ja joka ikinen päivä on aloituksia, kuinka kauheaa elämä sitten on.

Järki käteen! Minäkin olen nyt raskaana ja esikoinen syntyy kun olen 38-v.

Alkuperäinen kirjoittaja Järki käteen;25328240:
Lapset kuuluvat hyvään avioliittoon. Valitse kumppani huolella, niin et joudu koskaan katumaan. Lapsella on oikeus hyvään isään, äitiin ja hyvään perheeseen.

Tällä palstalla todella moni ei ole valinnut puolisoaan huolella ja joka ikinen päivä on aloituksia, kuinka kauheaa elämä sitten on.

Järki käteen! Minäkin olen nyt raskaana ja esikoinen syntyy kun olen 38-v.

Kaikella kunnioituksella, mutta elämä saattaa yllättää ja usein parisuhteessa se yllättää sen jälkeen, kun lapset ovat jo maailmassa. Hyväkin ihminen väsyy yövalvomisiin ja oman ajan puutteeseen, saati sitten vähän huonompi. Toivottavasti sinulla menee kuitenkin hyvin.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
No noin puupäisiä geenejä ei kannata siirtää eteenpäin, mitä miehellä vaikuttaa olevan... että se on jo hyvä syy olla tekemättä hänestä isää. Ei sun muuta tarvi sanoa.

Yhteistyössä