lapsi tuli isältään päivällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja kirkkaalla äänellä totes mulle, että äiti mä alan asua isin luona aina viikon kerrallaan.....! kysyin et mitä ihmettä ja lapsi sanoi et isi sanoi mulle niin. lisäs vielä et ei haluais asua kun tulee äitiä ikävä, mut ei halua et isille tulee paha mieli.
siis anteeks vaan mut eiks tällasista asioista oo tavattu puhua ensin toisen vanhemman kanssa ennenkun aletaan sopimaan vasta 4v täyttäneen kanssa moisia!!!
ei mulla periaatteessa sitä mitään vastaan ole, ikävä tulis olemaan kova, mutta ex on loistava isä ja asutaan lähekkäin.
olisin vaan toivonut keskustelua aikuisten kesken ensin!!
ottaa päähän. ja ex ei vastaa puhelimeen, laitoin viestiä et soita, tärkeetä asiaa...! hitto soikoon....

Ehkä isä on puhunut että olisi kiva jos voisit asua täällä viikon kerrallaan tai että selvitetään josko voisit asua täällä viikon kerrallaan tms. Ja lapsi suoristaa asiaa sanomalla näin, ei lapsi välttämättä ymmärrä vivahde-eroa puheessa.

voi olla et lapsi on ymmärtäny väärinkin, mut aika yksityiskohtasesti se osas kuvata et isi sanoi et 7 päivää putkeen ja menis hoitoon isiltä ja niinä päivinä pitäis sit isin työn takia mennä aikaisemmin kun äitiviikoilla... että tiedä sitten...
ja vaikka kiehuu niin en aatellu rähjätä exälle puhelimessa kun saan sen kiinni vaan ihan asiallisesti esittää toivomuksen että asioista puhuttais mun kanssa ensin.
myönnän et tää tuli mulle ihan shokkina, ajatuskin siitä et lapsi olis viikon kerrallaan pois raastaa mun sydäntä, mutta kai se ajan kanssa tasottuis.. ja tiedän et lapsella todella hyvät oltavat iskällä ja tykkää olla siellä, mutta silti..... no, katsotaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Sun pitää ajatella lapsen kannalta, sille olisi varmasti hyväksi olla molempien vanhempien kanssa, oppia ja kehittyä

joojoo, mä jo kirjotin et ei mulla mitään sitä vastaan olis, mut mä haen nyt sitä et näistä vois puhua aikuisten kesken ennenkun alkaa lapselle puhumaan.. iso asia kuitenkin!

Niin... lapset voivat sanoa mitä vaan... ei ehkä kannata uskoa kaikkea mitä lapsi sanoo... meillä kans tytön suusta tulee milloin mitäkin ja kun ruvetaan selvittelemään asiaa niin käy ilmi että tyttö on olettanut / luullut / käsittänyt näin...

Yhteistyössä