lapsi tressaa

onko kellään lasta joka kuuntelee tosi tosi tarkkaan kaikki jutut mitä äiti puhuu puhelimessa tai vieraille. lapsi siis ainut ja aina melkein läsnä. olen yrittänyt rajoitttaa omien ongelmien puhumista mut täytyy mun joskus pystyä jollekin puhuu ja lapsi on vain aina paikalla.hän on kunnolla pikku aikuinen sanan joka muodossa.asioista keskustellaan ja olen sanonut että äiti huolehtii ja kantaa vastuun ja sinun tehtäväsi on leikkiä mut aika ajoin se vain ei onnistu. tyttö nyt 6.v. onko samoja huolia kellään?? ja mitä voisin tehdä vielä toisin.? :ashamed:
 
Neuvoja en välttämäti osaa antaa, mutta ajattelin kertoa, että tiedän myös tällaisen lapsen. Veljeni poika 6v. on kanssa aina ollut juuri tollanen. Huolehtii kaikki asiat ja aina haluaisi itse sopia ja soitella asiansa.
Yksi esimerkki on, kun häneltä putkitettiin korvat tossa puolisen vuotta sitten ja leikattiin kitarisat niin piti moneen kertaan lukea sairaalan kirjeet jne hänelle ja osasi ne sanasta sanaan ja lääkärin kertomat asiat jne. Olis varmaan sairaalaankin mennyt itse taksilla jos ois annettu... =)
 

Yhteistyössä