Lapsi toiveissa- mitä edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maisa82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maisa82

Vieras
Hei!
Olemme olleet mieheni kanssa vuosia yhdessä ja yrittäneet vauvaa viimeiset 3 vuotta. Ilman tulosta.
Minulla ei ole kuukautisia kuin primoluteilla tullut viimeiseen 1,5 vuoteen. Olen perusterve melkein kolmekymppinen nainen. Minulla on ollut ylipainoa niin kauan kuin muistan, koko nuoruuden ja nyt aikuisiälläkin. Nyt olen tiputtanut reilut 20kg pois mutta vielä olisi tiputettavaa. Lääkäri alkoi puhumaan viime vastaanottokäynnillä siitä jos vihdoin alettaisiin tutkimaan/puhumaan hoidoista että tulisin raskaaksi. sen kummenpaa ei vielä ollut puhetta joten kysyisinkin että jos täältä löytyy samassa tilanteessa olevia/olleita että mitä meillä on edessä nyt? jos hoitoja yms. annetaan? Minulla on lääkäri muutaman viikon päästä mutta en millään jaksaisi odotella niin kauaa että saan vastauksia ;)
Papakoe otettiin ja tulokset olivat kuulemma esimerkilliset. Verikokeita kuukautisten tulemattomuuden takia otettiin viime kesänä, hormoneissa ei kuulemma ollut vikaa.
minulla on epäilys pcos-taudista, ainakin oireet täsmää: epäedullinen karvankasvu paikassa jonne sitä ei kaivattaisi, kuukautisten puuttuminen ja finnien ilmestyminen ( niitä ei ollut edes murrosiässä..) Joskus vuosia sitten lääkäri on ultrannut monirakkulaisuutta toisella puolella. nyt ei ole ultrattu.
tiedän ainoastaan sen että seuraavalla käynnillä lääkäri antaa tod.näk. terolutit taas kun olen ollut ilman menkkoja ja viimeksi syömääni primolutia jo n. 3kk.. Lääkäri ihmetteli miksi edellinen lääkäri kesällä oli määrännyt minulle primoluteja vaikka kuulemma yleensä määrätään teroluteja..??? en sitten tajunnut mitä tuolla tarkoitti..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä