"Lapsi syö sitä mitä tarjotaan"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen 16v tyttö ja satuin huomaamaan tämän keskustelun. Itse en ole koskaan ikinä eläissäni maistanut mitään hedelmiä/vihanneksia/kasviksia/marjoja missään muodossa. Olen aina ollut hyvin terve ja iloinen ja täysin normaali lapsi. Nirsous ei ole ongelma eikä lapsen vika. Itsekkään en vain yksin kertaisesti PYSTY syömään mitään näistä. Tiedän että en kuolisi siihen ja olisi ehkä hyväksikin, mutta se ei auta. Se on täysin mahdoton ajatus enkä pysty kertomaan tämän paremmin miksi niiden syöminen ei vaan onnistu. Vitamiineja en syö edes purkista. Joskus saattaa tosin olla parin vk jakso millon yritän muistaa ottaa, mutta nekin jaksot ovat n 2 kertaa vuodessa.

Nirsous ei ole siis lapsen vika, eikä siitä pitäisi tehdä ongelmaa. Itse ainakin muistan esikoulun ruokatunnit.. kuinka helvettiä se oli joka ikinen päivä.. piti aina keksi uusia menetelmiä miten sain ruoan katoamaan lautaselta. Joskus heitin vai'vihkaa pöydän alle ja joskus käärin servettiin yms.. Joka ikinen päivä esikoulussa olin viimeinen joka istui koko koulun ruokalassa kun muut olivat pihalla leikkimässä. Istuttiin yhden hoitajan kanssa aina puolitoista tuntia siinä ja hän kehotti syömään että päästään lähtemään. Ikinä en syönyt.

Yhteistyössä