Lapsi syntynyt joulukuussa 2003...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myöhässä oot:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nosto:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ajatelkaa, eilen tajusin ekan kerran ajatella koko asiaa ja pelkäsin etten ehdi ilmoittaa.
Soitin ja sanoivat että ilmoittautuminen on tänään!!!

Onneksi ehditään!
Ja tuo tyttö on niin oppimishaluinen ja fiksu että en siirrä kouluun menoa.

Kiitos kun vastasitte!

Hyvä tuuri :)

Muuten, tuli mieleen. Jos eskari on päiväkodin yhteydessä niin kai silloin sieltä kyselevät aikooko mennä eskan puolelle?

en tiedä tuosta kun meillä on ollut kotona.
Mä ihmettelin sitä että neukassa ei sanallakaan mainittu koko eskarista.
tokihan se pitää itse huolehtia mut kun täälläkin esikoinen kyseessä niin ei sitä kaikkea aina tajua. =)

No eihän ne neuvolassa mitään puhu neuvolassa kun 5v siellä tarkastuksessa käydään. Meilläkin esikoinen kyseessä eikä ollu mitään epäselvyyksiä asian suhteen. Missäs asut?

asia on jo selvinnyt jos luit yläpuolelta. =)
ei mulla mitään epäselvyyksiä ole, varmistin vain että eikös se noin mene kun on syntynyt 03.

Olis se mun mielestä ihan asiallista, eikä ainakaan kovin vaivalloista, neukan sanoa että niin, nyt saatte sitten ensi kuussa ilmoittaa eskariin.

Mutta toisaalta eipä sekään kaikkea tiedä/muista. =)

No pääasia että ehditään ajoissa.

Ei meillekkään oo mitään lappuja tullu, eikä lehdissä oo ollu mitään ilmotusta...pieni paikkakunta, kai se nyt ilmoitetaan jossai millon pitää laittaa laput???? Apua...

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja viiden muksun mamma:
Siis kyllä eskari alkaa tänä vuonna syksyllä 2003 syntyneille, mutta eiköhän sulle pitäisi tulla kotiin siitä ihan henkilökohtaisesti myös tietoa. Meillä on myös poika, joka aloittaa eskarin syksyllä, eikä vielä ainakaan ole tullut mitään papereita eskarin aloittamisesta. Mä luulen, että se on paikkakuntakohtaista tuo ajankohta ilmoittautumiselle. Toki voithan sä kysyä oikealta taholta asiaa, mutta mitä muista lapsista muistan - meille tuli ainakin kotiin ensin paperit eskarista, joista piti joku palauttaakin (muistaakseni sinne koululle, missä eskari on tai koulutoimistoon). Keväällä tuli myös sitten kutsu eskariin tutustumiseen.

Jaa, ei meille vaan mitää tietoa ole koskaa tullut. Lehdessä ollut ilmottautumisohjeet ja netissä..

Niin se taitaa olla ihan paikkakuntakohtaista miten asia hoidetaan. Meillä on jokaisen lapsen kohdalla tullut ensin kysely kotiin, että missä toivoo lapsensa olevan eskarissa (mikä koulu tai päiväkoti tai seurakunnan eskari). Se kyselylomake on sitten pitänyt palauttaa tiettyyn ajankohtaan mennessä ja asia on ollut sillä selvä. Ilmoittautumisen jälkeen on vielä tullut kotiin kutsu tutumistilaisuuteen, jossa on käyty ihan loppukeväästä siellä eskarikoululla tai päiväkodissa. Ei vielä ainakaan ole tullut mitään papereita ensi syksyn eskarista. Odottelen... Asutaan suht pienellä paikkakunnalla, joten en edes epäile etteikö poika pääsisi eskariin. Varsinkin nyt, kun ryhmiä on karsittu ja eskari on pääasiallisesti yhdellä koululla. Tosin useammassa ryhmässä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Ei meillekkään oo mitään lappuja tullu, eikä lehdissä oo ollu mitään ilmotusta...pieni paikkakunta, kai se nyt ilmoitetaan jossai millon pitää laittaa laput???? Apua...

Soitapa kunnan koulutoimistoon. Saat oikeeta tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
:o Eli meneekö tuo meidän lokakuussa -04 syntynyt pikkunen eskariin syksyllä 2010 :o Hui miten aika on menny nopeasti.

Siinäpä se... Jos ajan kulumista ei muuten huomaa - sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa, kun se pikkasen reppua pidempi lapsi lähtee aamulla kättä vilkutellen eskaria tai koulua kohti... *sniif*

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
:o Eli meneekö tuo meidän lokakuussa -04 syntynyt pikkunen eskariin syksyllä 2010 :o Hui miten aika on menny nopeasti.

No älä..
Mulla ottaa ihan vatsanpohjasta kun ajattelen että syksyllä saa (vai joudun) viedä tuon mun ison pikkuisen eskariin. Siitä se alkaa.
Huh, niin ne kasvaa.

Ja tätä kautta sitä alkaa miettiä ja tuskastella että onko se nyt saanut tarpeeksi hyvät eväät aloittaakseen elämää kodin ulkopuolellakin.
Ja miten saan pidettyä ohjat käsissä kun pikkuhiljaa nuo alkavat viettää "itsenäistä" elämää muualla kuin täällä kotona mun huomassani. Apua...

Yhteistyössä