Lapsi sairastelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

all day long

Aktiivinen jäsen
27.06.2006
1 251
0
36
Meidän pojalla nenä vuotaa vähä väliä ja yskäkin on aikasta paha. Ja kun yskä tulee, se kestää aina ainakin viikon. Kuumetta ei koskaan nosta. Voisko olla joku allergia taikka astma? Kun ei tosiaan sellainen flunssainen ole kuitenkaan ja kun terkalla oon käyttänyt niin ne vaan sanoo että kyllä se vaan flunssa on. Mutta kun uusii aina jonkin ajan kuluttua, niin vähän ihmetyttää.
Mites niihin astma ja allergiakokeisiin pääsee? Kannattaako varata tk aika vai painella suoraan yksityiselle?

Meillä lapsella on ruoka-allergioita ja astma. Astma ilmeni lähinnä sairasteluja ja pitkittyneinä yskinä. Me käytiin jo ruokapuolen takia yksityisellä allergologilla ja hän määräsi astmalääkkeet kokeiluun. Sairastelu väheni ja räkäisyys ja yskä poistui aika pian lääkkeiden aloituksen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
Joo, meillä just tuommoista pojalla. Pitää vissiin ottaa puhelin käteen ja soitella suoraan tuonne yksityiselle, kun tk:ssa ne vaan jaksaa sitä flunssaa mulle tarjota vastaukseksi.

justiin.ei tk:ssa kannata ravata!!se tulee kunnalle niin kalliiksi laittaa tk:sta lähete eteenpäin että sen takia siä ei tutkita :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lillmam:
Joo, meillä just tuommoista pojalla. Pitää vissiin ottaa puhelin käteen ja soitella suoraan tuonne yksityiselle, kun tk:ssa ne vaan jaksaa sitä flunssaa mulle tarjota vastaukseksi.

justiin.ei tk:ssa kannata ravata!!se tulee kunnalle niin kalliiksi laittaa tk:sta lähete eteenpäin että sen takia siä ei tutkita :(

Näinpä se taitaa mennä. Onneksi on vakuutukset keksitty, nyt soittamaan. Kiitos vastanneille.

Minulle itselle on tehty jotain rasitustestejä astman toteamiseksi, mutta ihan pienille niitä ei kai tehdä. Meillä se toteaminen hoidettiin lääkekokeilulla, kokeiltiin auttaako lääkitys. Välillä annoin vahingossa tyhjästä lääkeestä pari päivää ja heti muuttui yöt levottomaksi jne. Lääkäri totesi, että selvästi on hyötyä lääkkeestä ja jatketaan. Meillä ei ole astmalääkityksen jälkeen ollut yhtään pahaksi mennyttä räkätautia, jonka lopettamiseen olisi tarvittu antibiootteja. Ennen saattoi flunssa kehittyä keuhkoputkentulehdukseksi tms. nyt lapsi paranee niistä räkataudeista huomattavasti nopeammin ja itsekseen ilman lääkkeitä. Enää ei ne enää niin tartukaan.

Ai niin, lapselle aloitettiin lääkitys n. 1,5 vuotiaana

meillä oli vastaavia oireita ja arveltiin niiden johtuvan meidän eläimistä. Käytettiin lapsi allergiatesteissä ennenkuin alettiin etsiin elukoille uutta kotia, paljatuikin että oli kananmuna ja maito allergia. Nyt ollaan oltu reilu kk maidottomalla ja munatomalla ruokavaliolla ei ole nuhaa eikä yskää.

Yhteistyössä