lapsi sairaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhanenät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuhanenät

Vieras
Voi että voi suututtaa muiden ihmisten ajattelemattomuus ja välinpitämättömyys.

Meillä on vajaa 5 kk vanha vauva. Olimme sukuloimassa juuri ennen joulua. Samassa paikassa oli myös vanhempi sukulaislapsi. Nyt olemme sairastuneet, minä ja vauva. Molemmilla flunssa, ei onneksi vielä ainakaan kuumetta. No, kävi ilmi, että tällä sukulaislapsella oli tuolla vierailulla flunssa. Me emme tienneet asiasta kuin vasta nyt. Harmittaa, että saimme taudin. Olisimme voineet tehdä vierailun eri aikaan ja tavata kyseisen perheen sitten kun lapset olisivat olleet terveet.

Emme ole tätä ennen sairastaneet ollenkaan. Tietysti lapsi sairastaa ja tavallaan kuuluukin sairastaa, että vastustuskyky kehittyy, mutta en ymmärrä sitä, että tahallaan mennään sairaan lapsen kanssa paikkaan jossa on toisia lapsia. Muut perheet ovat aina ilmoittaneet että lapsemme on nyt sairas ja olemme siirtäneet tapaamiset toiseen ajankohtaan. Eihän tämä nyt maailmanloppu ole kun ollaan flunssassa, mutta harmittaa toisten välinpitämättömyys.

Miten te toimitte jos olette sairaana ja menossa kyläilemään? Mitäs ajatuksia teille tämä toiminta herättää?

Ihmettelen sitä, että eihän se kova flunssa ollut, jos et sitä huomannut?? Eikä se välttämättä ole tarttunut juuri siitä lapsesta vaan on voinut tarttua vaikka kaupan kassajonossa.
No, olen tuosta asiasta itse olen sitä mieltä, että sairastelut pitää ilmoittaa. Mutta jotkut ei vaan niin ajattele. Meilläkin on tytöllä silmätulehdus päällä ja soitettiin kaikille mahdollisille vierailijoille, että omalla vastuulla voi tulla mutta turha inistä, jos tulee ja silmätulehdus tarttuu.

Riippuu mitä tarkoitat flunssalla. Jos on useampi isompi lapsi, kuten meillä, jokaista kuumeetonta yskää ja nuhaa ei aina muista mainita, niitä kun on niin usein että elämä jäisi kokonaan elämättä jos kaikkia niitä sairastaa kotosalla. Huomaat sen sitten, kun sinulla on kouluikäisiä lapsia. Kuumeet ja mahataudit sairastetaan huolella kotona.

En ajatellut asiaa kun oltiin kylässä, mutta myöhemmin tajusin, että lapsi pärski ja aivasteli tosi paljon ja räkä kirjaimellisesti lensi. En todellakaan tajunnut asiaa kun olimme siellä. Ehkä olen sitten hieman huono lapsien kanssa.. :/

Totta, että voi olla että olemme saaneet pöpön jostain muualtakin, mutta minusta on ikävää että sairaan kanssa tietoisesti tullaan paikkaan jossa on muitakin lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja nuhanenät:
En ajatellut asiaa kun oltiin kylässä, mutta myöhemmin tajusin, että lapsi pärski ja aivasteli tosi paljon ja räkä kirjaimellisesti lensi. En todellakaan tajunnut asiaa kun olimme siellä. Ehkä olen sitten hieman huono lapsien kanssa.. :/

Totta, että voi olla että olemme saaneet pöpön jostain muualtakin, mutta minusta on ikävää että sairaan kanssa tietoisesti tullaan paikkaan jossa on muitakin lapsia.

Suosittelen et käyt vaikka päiväkodilla vierailulla :whistle:

Lupaathan itse, että kun sinulla on esim kolme koulu/päiväkoti-ikäistä lasta, et koskaan liiku nuhaisen lapsen kanssa paikoissa, jossa voit kohdata muita lapsia.

Niin, ja puolustukseksi vielä tuosta, ettemme huomanneet toisen lapsen flunssaa: tuo lapsi oli paljon muissa huoneissa, ei juurikaan ollut samassa tilassa minun kanssa. Että en pitänyt esim sylissä tai leikkinyt sen kanssa tms. Mutta ilmeisesti tarpeeksi että tarttui pöpö. Jos se nyt sieltä edes on..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lupaathan itse, että kun sinulla on esim kolme koulu/päiväkoti-ikäistä lasta, et koskaan liiku nuhaisen lapsen kanssa paikoissa, jossa voit kohdata muita lapsia.

Etkä ikinä, ikinä pistä nuhaista lasta päiväkotiin tai kouluun. Vaan pidät omaa lomaa (koska sairaslomaa ei saa ihan nuhan vuoksi, vaikka nuha olisi lapsella) töistä ja hoidat lapsia käytännössä koko talven kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Onko se minun asia tunnistaa onko vieraan lapsi vierailukunnossa?!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Onko se minun asia tunnistaa onko vieraan lapsi vierailukunnossa?!

Tuntuu olevan... Kannattaa olla tarkempi, voit sitten poistua paikalta jos huomaat räkää..

Onko tää nyt ihan oikeesti kaikkien mielestä ok, että sairaan lapsen kanssa ollaan kyläilemässä?

Ymmärrän, että on pakko käydä hoitamassa asioita ja käydä/olla paikoissa vaikka lapset on sairaana, se on eri tilanne kuin nyt tämä.

Onko tää nyt ihan oikeesti kaikkien mielestä ok, että sairaan lapsen kanssa ollaan kyläilemässä?

Ymmärrän, että on pakko käydä hoitamassa asioita ja käydä/olla paikoissa vaikka lapset on sairaana, se on eri tilanne kuin nyt tämä.

Jos sinä olet nyt se, jota NUHA (oikeasti, nuha...) häiritsee, eikö ole sinun asiasi poistua paikalta?

Oliko kuumeinen? Tarkista se asia, puhutaan sitten lisää..

Kyllä mä pelkäsin nuhaa itsekin siihen saakka kunnes lähdin työelämään ja lapset päiväkotiin.. Helpotti kummasti, kun ei tarvii noista enää ihan niin hysteerisesti huolehtia..

Kuumetaudit ja mahataudit on erijuttu, mutta nuhat ja yskät on niin yleisiä, ettei niitä isompien lasten kanssa pahemmin edes noteeraa. Jos tiedän, että perheessä on jotain erityisongelmaa, tilanne on tietysti toinen

Mun mielestä on liiottelua, jos flunssaisena ei saa mennä mihinkään. Meidän neidin nokka vuotaa harva se viikko siitä lähtien kun on tarhan aloittanut ja jos tuttavamme olisivat sitä mieltä että flunssassa ei kyläillä niin me kyllä kyhjötettäisiin kotona lähes aina...

Kyllä, jos noin pieni lapsi, mitä Ap:llä, niin olisi voinut vieraat ilmoittaa, että lapsi on nuhainen. Ap olisi voinut joustaa ja vierailla eri aikaan. Meidän poika oli hiukan nuhainen jouluna, joten soitimme ja kysyimme haittaako muita, jos tulemme kylään. Eipä ollut suuri vaiva ilmoittaa.
Kyllähän se tauti voi tulla mistä tahansa, mutta tuon ikäisen kanssa sitä mielellään välttää ruuhkia flunssa-aikaan ja nuhaisia vieraita, minimoidaan mahdolliset tartuntariskit.

Hei meidän kuopuksella on AINA nuha.. Kyllä jossain vaiheessa varmaanki seinät kaatuis päälle jos ei missään voitais käydä
:xmas: . Saahan päiväkotiinki viedä nuhasena mutta EI kuumeisena.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Kyllä, jos noin pieni lapsi, mitä Ap:llä, niin olisi voinut vieraat ilmoittaa, että lapsi on nuhainen. Ap olisi voinut joustaa ja vierailla eri aikaan. Meidän poika oli hiukan nuhainen jouluna, joten soitimme ja kysyimme haittaako muita, jos tulemme kylään. Eipä ollut suuri vaiva ilmoittaa.
Kyllähän se tauti voi tulla mistä tahansa, mutta tuon ikäisen kanssa sitä mielellään välttää ruuhkia flunssa-aikaan ja nuhaisia vieraita, minimoidaan mahdolliset tartuntariskit.

Mut entä jos lapsella on AINA nuha?

Yhteistyössä