Lapsi sairaana pelkään et se kuolee :(

• Viestiketjun aloittaja "nelli"
  • Ensimmäinen viesti
"nelli"
Oon ihan paniikissa pelkään et lapseni kuolee tai muuta hirviää :(
Lapsella on korkea kuume ja ihottumaa ympäri lasta ja ei syö kun ei oo ruokahalua mää en kestä.

"Lissu"
Ihan normaalia on että sairas lapsi ei syö, tärkeää on että juo. Jos lapsen yleisvointi menee kovin huonoksi niin sitten päivystykseen, muuten vaan lepoa. Anna särkylääkettä tarvittaessa.

Minkä ikäinen lapsi, voisiko olla esim. vauvarokko kyseessä..?

hellsbells
Harvemmin kipeenä onkaan ruokahalua, nesteen saaminen on tärkeempää. Kuinka korkea kuume? Minkä ikäinen lapsi ? Oletko käyttänyt lääkärissä, mitä sielä sanottiin?

Itse luulisin vain joksikin rokoksi.

"vieras"
Minkä ikäinen, paljonko kuumetta ja kauanko kuume on kestänyt? Ja mikä tärkeintä, juoko vaikkei syö ja kastuuko vaipat?
Ehdottaisin että käyttäisit lapsen lääkärillä.

"nelli"
3vuotias tyttö kyseessä jonka käytin lääkärissä ja hän joutui sinne kuumeen ja nestehukan takia tippaan.
Ennenkö se vietiin sairaalaan tyttö hieman sinersi ja itse olin ihan paniikissa et saako hän henkeä jne.
Tyttö ollut tosi itkuinen kun on niin kipeä ja tahtoa kotiin mutta yrittänyt lohduttaa häntä sillä että vanhemat tullaan katsoon häntä joka päivä :(

Ehdin jo kirjoittaa tosi kärkkään viestin, kun luulin, ettet ole käyttänyt lasta lääkärissä, mutta poistin sen, kun huomasin sinun vastanneen kysymyksiin.

Rauhoitu. Rauhallisena lapsen hoitaminen onnistuu paljon paremmin kuin hysteerisen pelon vallassa. Mitä ne siellä sairaalassa sanoivat? Onko se jokin virus? Oletko antanut lääkettä ja jos olet, onko se auttanut?

[QUOTE="nelli";27723774]3vuotias tyttö kyseessä jonka käytin lääkärissä ja hän joutui sinne kuumeen ja nestehukan takia tippaan.
Ennenkö se vietiin sairaalaan tyttö hieman sinersi ja itse olin ihan paniikissa et saako hän henkeä jne.
Tyttö ollut tosi itkuinen kun on niin kipeä ja tahtoa kotiin mutta yrittänyt lohduttaa häntä sillä että vanhemat tullaan katsoon häntä joka päivä :([/QUOTE]

Siis lapsi on nyt sairaalassa?

Eikö siellä saa vanhemmat olla yötä?

"vieras"
[QUOTE="nelli";27723774]3vuotias tyttö kyseessä jonka käytin lääkärissä ja hän joutui sinne kuumeen ja nestehukan takia tippaan.
Tyttö ollut tosi itkuinen kun on niin kipeä ja tahtoa kotiin mutta yrittänyt lohduttaa häntä sillä että vanhemat tullaan katsoon häntä joka päivä :([/QUOTE]

Miksi lapsi on ilman vanhempia sairaalassa?

"vieras"
[QUOTE="makke";27723530]..."se" ?[/QUOTE]

Niin. Joissakin murteissa ihmisistä käytetään hän-nimityksen sijasta se. Kuten meidän. Ei sitä tarvitse yhtään äimistellä. :)

"nelli"
Siis lapsi on nyt sairaalassa?

Eikö siellä saa vanhemmat olla yötä?
saa olla yötä,mut lapsen isää ei ole ollut kuvioissa lapsen syntymän jälkeen ollenkaan ja itse olen töissä päivisin on pakko ja huomenna menen katsoon tyttöä sairaalaan vaikka haluankin mennä heti,mutta itselläkin niin huono olo streessaa koko tapaus oksentelen streessaantuneena.
Mietityttää miksi lapsi alkoi sinertää mahdollista sekin et nestehukan takia :(

,ll
Mikset voi olla yötä sairaalassa ja lähteä sieltä töihin? Ja saahan sitä olla töistäkin pois, lapsen lääkäri kirjoittaa kyllä todistuksen.

Ei siellä osastolla hoitajat ehdi niiden lasten kanssa olla. Yksikin päivä oli osastolla kuusilasta ilman vanhempia ja yksi lastenhoitaja. Sielähän oliviat lapset huoneissaan oman onnensa nojassa.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
No joo, kirjottaa lääkäri kyllä todistuksen... Mutta mulle pomo aikoinaan sanoi, että palkalliseen lapsen hoitovapaaseen ei oo oikeutta, koska lapsihan on siellä sairaalassa hoidossa! (vrt. palkallinen tilapäinen hoitovapaa lapsen sairauden vuoksi). Otin sitten vuosilomista, kun palkankin kuitenkin tarvitsin... Olin siis lapsen kanssa siaraalassa koko sen ajan, kun hänkin oli.
Mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta olla. ei se lapsi siitä rikki mene.

ämmmmä
Mikset voi olla yötä sairaalassa ja lähteä sieltä töihin? Ja saahan sitä olla töistäkin pois, lapsen lääkäri kirjoittaa kyllä todistuksen.

Ei siellä osastolla hoitajat ehdi niiden lasten kanssa olla. Yksikin päivä oli osastolla kuusilasta ilman vanhempia ja yksi lastenhoitaja. Sielähän oliviat lapset huoneissaan oman onnensa nojassa.
Älä viitsi syyllistää muutenkin vaikeassa tilanteessa! Kaikilla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta olla sairaalassa yötä töitten, muun perheen, välimatkojen yms. takia. Varmasti saavat lapset hyvän hoidon sairaalassa.

[QUOTE="nelli";27723949]saa olla yötä,mut lapsen isää ei ole ollut kuvioissa lapsen syntymän jälkeen ollenkaan ja itse olen töissä päivisin on pakko ja huomenna menen katsoon tyttöä sairaalaan vaikka haluankin mennä heti,mutta itselläkin niin huono olo streessaa koko tapaus oksentelen streessaantuneena.
Mietityttää miksi lapsi alkoi sinertää mahdollista sekin et nestehukan takia :([/QUOTE]

Eikö Suomessa saa töistä sairaan lapsen hoitolomaa? Tai siis meillä tuo on ihan odotuksenakin että niillä osastoilla missä vanhemmat saa yöpyä, he ovat ihan velvollisiakin hoitamaan siellä lapsiaan. Lähinnä on vaikea saada järkättyä sen verta "omaa aikaa" että kerkeäisi käydä syömässä tai ostamassa kanttiinista jotain.

,ll
Alkuperäinen kirjoittaja ämmmmä;27724005:
Älä viitsi syyllistää muutenkin vaikeassa tilanteessa! Kaikilla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta olla sairaalassa yötä töitten, muun perheen, välimatkojen yms. takia. Varmasti saavat lapset hyvän hoidon sairaalassa.
Lapsen sairastuessa vanhempi saa jo lainkin mukaan olla pois töistä. Sairaalahenkilökuntakaan ei pysty mahdottomiin. Yksi hoitaja ei voi olla kuuden lapsen kanssa yhtäaikaa. Ja varmasi kolmevuotiasta pelottaa yksin oudossa sairaalassa, joudutaan pistämään yms. Ei ole syyllistämistä vaan tosiasioita.

,ll
[QUOTE="nelli";27724162]olen ihan paniikissa pelkään että lapseni kuolee ja kun hän on yksin siellä ja säikähdin hirveesti kun alkoi sinertää hän hengitti jotenkin oudosti :([/QUOTE]

Mene sinne sairaalaan, niin itselläsikin on helpompi olla. Ja lapsella.

Yhteistyössä