Lapsi sairaalassa, äiti ihan puhki ja umpiväsynyt

Mulla on kyllä ohan mukavia muistoja henkilökunnasta kun esikoisen diabetes todettiin. Minä en kyllä odotellut että hoitajat tulisi sanomaan että mene syömään... Kävin huikkaamassa hoitajalle että minä menen NYT syömään ja kyllä aina joku oli tytön kanssa huoneessa kun palasin takaisin.


Iskän kanssa vaihdeltiin yöt sairaalassa, hoitajat kyllä sanoivat että voidaan mennä yöksi kotiin mutta ihan omasta tahdosta oltiin siellä..

Ja jos sairaus on sellainen että se "jää sairaalaan" minä seison vaikka päivän päälläni... meille sairaus tuli kotiin mukaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:47 vieras kirjoitti:
Hirveää kuultavaa. Ovatkohan kaikki sairaanhoitajat julmia ja inhottavia ihmisiä? Tuo kohtelu on kyllä todella karmivaa.
Me ollaan meidän pitkän sairaalahistorian aikana tavattu ainakin yli sata sairaanhoitajaa. Niiden joukossa on ollut ehkä 2 sellaista hoitajaa, joista tuli mieleen sanat julma ja inhottava.

Muuten se on ollut sitä, että hoitajilla ei yksinkertaisesti ole aikaa, eikä se taas ole hoitajien syy. Ei sitä pysty ihmeisiin, jos osasto on täynnä ja henkilökunnasta vajetta, ja osa lapsista niin sairaita että tarvii paljon hoitotoimenpiteitä.
 
ihminen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 11:59 jybis kirjoitti:
kuulosaa ihan jolakin itsepalvelu sairaalalta.eihän vanhemmat ole siellä sitä varten että hoitavat lapsiaan vaan tukena ja turvana.
hoitajienhan pitäisi HOITAA nämä hommat,jos ei itse syö niin he syöttävät ja käyttävät vessassa.näin ainakin HYKSissä kun olin 11vuotiaana 3kk.
outoa toimintaa,sitten sun pitäis vielä maksaa siitä että hoidat lastas itse sairaalassa (sisälläolo päivät siis ) \|O
Mä olen kyllä välillä tehnyt näitä juttuja ihan mielelläni. Siis hoitanut lapsen aamu- ja iltapesut, vaipanvaihdot, pottailut, vuodevaatteiden vaihdon, antanut lääkkeet lapselle ja tehnyt sellaiset perushoidot mihin mulla on taitoa.
 
Minulla myös huonoja kokemuksia.Ensin odoteltiin lapsen kans tunteja omassa tk:ssa ja sieltä lähetteellä sairaalaan välittömästi (matkaa 200 km).Crp pilvissä ja lapsi mahataudissa ja kovassa kuumeessa.Sairaalassa ruuhka ja odottelua,sitten meidän laitettiin johonki lääkärin huoneeseen odottelemaan.Kokeita otettiin ja arvot vaan nousee,eikä mitään tehdä.Ei näy hoitajia (eikä kutsusta huolimatta tule),lapsi ei saa juomaa eikä ruokaa,vanhemmat ei pääse mihinkään.Illalla klo 22 lapsi sai ekan kerran ruokaa ja klo 23 sai sängyn missä nukkua!Välillä kuljetimme kokeissa ja tutkimuksissa.Ei saanut lääkettä tai juomaa vaikka nestetasapaino oli heitelly...Kyllä sai sairaala vihaista palautetta.
 

Yhteistyössä