lapsi sai sit kutsun synttäreille...

  • Viestiketjun aloittaja tilia-talia
  • Ensimmäinen viesti
viaras
[QUOTE="Minn";29276967]Mä ymmärrän aloittajaa. Tuollaiset kutsut tuntuvat jo lahjojen kalastelulta. Monta lasta hoplopissa vahdittavana, ei onnistu. Edellytetään, että vanhemmat tulevat sinne vahtimaan omiaan tai vaihtoehtona on se, että lapsi on siellä oman onnensa varassa. Meillä kolme lasta, jos tuolla periaatteella kaikki kävis kaikkien tarha ja luokkakavereiden synttäreillä, ei mitään muuta ehtis tehdäkään kuin kuskata synttäreille.[/QUOTE]

:O:O hyvänen aika se synttärikutsu on KUTSU ei KÄSKY tulla juhliin. Sinne voi mennä jos haluaa ja itselle sopii, ei oo pakko jos ei taho.
 
"Vierailija"
No mikä helvetti tässä nyt sitten on ongelma?

Sinä vanhempana teet päätöksen noin pienen kohdalla. Joko menet lapsesi kanssa hoploppiin tai jätätte menemättä. Yksinkertaista.

Vanhempi on halunnut kutsua tasapuolisuuttaan kaikki. Tai ehkä on yksinäinen ja haluaa tutustua muiden lasten vanhempiin. Tai ihan mitä tahansa, mutta eihän noihin ole pakko osallistua, miksi IHMEESSÄ loukkaannut ja nillität hyväntahtoista elettä?

Minustakin on ihana ajatus kutsua kaikki ja tarjota kaikille se mahdollisuus :)
Mutta tuollaisenkin kauniin ajatuksen ap:n kaltaiset haluavat välttämättä pilata mollaamalla kutsujat, ratakiskon kanssa tai ilman.
 
juuh
Lapsi oli saanut kutsun hoitokaverinsa hoplop-synttäreille. Lapsi on ite 2-vuotias, tää juhlakalu täyttää 5 (sisarusryhmä kyseessä niin monen ikästä sakkia). Synttärisankari on mulle ihan vieras, tietääkseni eivät leiki päiväkodissa yhdessä kun on vähän eri intressit ton ikäisillä. Nyt sit mietin, että mitä mahtaa liikkua lapsen vanhempien päässä, kun kutsuvat tän ikäsiä taaperoita, vieläpä ventovieraita hoploppiin omalle vastuulleen riehumaan? Vilkaisin vähän ympärilleni päiväkodin eteisessä ja kutsuja näytti olevan jokaisessa lokerossa. Nää vanhemmat on siis valmiita ottamaan vastuulleen 16 kpl 1-6 vuotiaita lapsia, joista varmasti ainakin osa ihan vieraita heille?? En oikein ymmärrä tommosta. Ei tartte meidän lapsen lähtee tollasille kekkereille vielä pariin vuoteen. Ja sitten kun menee niin menee jonkun ihan oikean kaverin juhliin, ei sellasen jonka kanssa ei oikeasti ole missään tekemisissä.
Hyvä että sun ongelmat ovat sitten tätä tasoa. Jep.
 
"minna"
Ihan kauheeta. Onko vaikeaa kiittää kutsusta ja sanoa ettei lapsi pääse. Kauhee show ja avautuminen pitää saada kaikesta aikaa. Ehkä vanhemmat vaan ajatteli olla kohteliaita. Ei kannata hermostua näin pienistä, on elämä hitusen helpompaa ????
 
ap on mäntti
Just tota se on joidenkin vanhempien kanssa, tässä syy ratakiskosta väännettynä miksi kukaan ei halua lähellekään kenenkään toisen kersoja.

Kun et vaan kerta kaikkiaan voi tehdä oikein, vaikka olisti miten hyväntahtoinen ihminen tahansa.
 
"Meri"
[QUOTE="Minn";29276967]Mä ymmärrän aloittajaa. Tuollaiset kutsut tuntuvat jo lahjojen kalastelulta. Monta lasta hoplopissa vahdittavana, ei onnistu. Edellytetään, että vanhemmat tulevat sinne vahtimaan omiaan tai vaihtoehtona on se, että lapsi on siellä oman onnensa varassa. Meillä kolme lasta, jos tuolla periaatteella kaikki kävis kaikkien tarha ja luokkakavereiden synttäreillä, ei mitään muuta ehtis tehdäkään kuin kuskata synttäreille.[/QUOTE]
:D Älä viitti. Hoplop synttärit on kalliit eikä niillä lahjoilla kyllä kateta kuluja... Ja edellytetään että vanhemmat vahtivat omia lapsiaan. Onhan se kyllä törkeää. Mihin on kadonnut teidän vanhempien ilo katsella lastenne iloa? Ei mulle hoplopissa käynti kyllä kovaa työtä ole ja minusta on ollut kiva kuskata lapsia synttäreille vaikka niitä välillä on ollut monta kuukaudessa.
 
vieras#
[QUOTE="Minn";29276967]Mä ymmärrän aloittajaa. Tuollaiset kutsut tuntuvat jo lahjojen kalastelulta. [/QUOTE]

Täällä ei ole hoplopia, mutta oon käsittänyt että siellä juhliminen on aika hintavaa, ja synttärisankarin perhe maksaa lystin...? Eli tuskin jäävät niistä pirskeistä "plussalle", vaikka paketteja useampi tulisikin ;)

Mun mielestä kivasti ajateltu, et kaikki kutsutaan. Eihän sinne ole pakko mennä.
 
"Minn"
Onneksi ei ole pakko mennä. Vois vaan miettiä, ketä kutsuu. En odota, että meidän lapset saa kutsun jokaisen tarhakaverin synttäreille. Jos se tekee mäntiksi, niin olkoon sitten niin.
 
"jep"
Ainakin jostain katoin hinnaksi parikymppiä/lapsi, ja yleensä olen lapsen kavereille ostanut 10-15 arvoisen lahjan. Harva kai mitään monen kympin lahjoja ostelee, joten aika kannattamatonta kalastelua olisi.

Hassua, en ole ikinä ajatellut synttärikutsuja "lahjojen kalasteluna". Sehän on ihan tuuripeliä, mitä lahjoja tulee.
 
"just"
[QUOTE="Minn";29277115]Lahjojen kalastelulla tarkotin sellaisia kutsuja, kun muuten ei olla tekemisissä, mutta synttäreille kutsutaan.[/QUOTE]

Oletko ihan sairas. Lahjat ainakin meidän lapsille jotain 5-15 euron luokkkaa.ja romua on muutenkin ihan tarpeeksi.
Ei kai kukaan romun takia ketään synttäreille kutsu.

Vaan jos esim. lapsi haluaa pitää isot juhlat ja haluaa kutsua koko ryhmän, eikö tämä voi ajatella kivana asiana, haluaa edistää ryhmähenkeä.
 
"Pöh"
Ainakin meijän melkein 5 v. on erittäin kiintynyt päikyn pienempiin ja on paljonkin niiden kanssa tekemisissä siellä päivän mittaan. Toki on myös oman ikäistensä kanssa ja onhan jotkut toiminnot jaettu niin että isot tekee isojen juttuja ja pienet pienten. Itse en synttäreille ole koko ryhmää kutsumassa, mutta lapseni on kyllä nimennyt pari näistä pienistä joita hoivaa päivittäin päikyssä, jotka haluaisi kutsua. Tuskin tulee kutsumaan, mutta ymmärrän kyllä miksi noinkin iso lapsi haluaisi sen pienemmän juhliinsa. Ja jos oma lapseni olisi saanut 2-vuotiaana synttärikutsun, olisin varmaan vienyt hänet ja ollut itse paikalla synttäreiden aikaan.
 
Järjestämme vastaavat juhlat teeman ja ohjauksen kanssa tänä syksynä, hintaa tuli karvan alle 500. Kutsuimme päiväkodista ikätovereita ja heidän pienemmät sisaret olivat myös tervetulleita. Pienimmillä oli vanhempi mukana, eikä kyllä tullut mieleenikään, että kukaan edes suunnittelisi jättävänsä esim. 2 vuotiasta vieraiden aikuisten hoteisiin Hoplopin kaltaiseen paikkaan. Lapsia oli monta, mutta voin sanoa, ettei noilla hinnoilla ihan lahjojen kalastelu ole se ajatus ; ). Me halusimme toteuttaa lapsen unelmasynttärit ja päästä itse vähän helpommalla järjestelyjen suhteen tällä kertaa, sillä meillä on ollut erittäin rankat viimeiset kuukaudet perheenjäsenen vakavan sairauden vuoksi.

Tarhasta kutsuimme myös ikätovereita, jotka harvemmin leikkivät lapseni kanssa, ihan vain siksi, että ajattelimme sen olevan heistä mukavaa. Itsekin olemme joskus yllättyneet saamistamme synttärikutsuista, ja jättäneet joskus kutsuja väliinkin, mutta aina kutsut ovat silti ilahduttaneet.

Mua vähän hämmästyttää, että tämä voi olla jollekin ongelma. Toivottavasti se johtuu siitä, ettei ole mitään isompia ongelmia.
 
das
Meillä on näistä kaverisynttärikutsusta tullut niin paljon sanomista ja mielipahaa, että pk on tehnyt periaatepäätöksen siitä, ettei kutsuja saa päiväkodissa. Kutsut pitää postittaa suoraan kotiin tai pistää tekstari/sposti. Nyt sitten päiväkodissa kiertää ystäväni -kirjoja, jotta vanhemmat saavat lasten yhteystietoja.
 
"Friday"
Otetaas nyt tätä ratakiskoa ja väännetään sullekin. Mun lapsi on 2-vuotias. Sillä on päiväkodissa 2 saman ikästä kaveria, joiden kanssa leikkii.
Onneksi olkoon! Lapsesi pääsee leikkimään noiden kahden samanikäisen kaverinsa kanssa Hop-Loppiin. Aika jees.

Hienosti tehty sankarin vanhemmilta, kun kutsuivat kaikki. Nyt vain te kolme vanhempaa joilla on pienet lapset sovitte keskenänne kuka jää katsomaan pienempien perään tai sitten jäätte kaikki pienten vanhemmat sinne.
Lapsillanne on takuulla hauskaa ja ainakin omat lapseni pieninä kävivät 15 minuutin välein katsomassa minua kun olin "kahvilaosastolla" tekemässä töitä kannettavan kanssa ja sieltä välillä katselin että onko kaikki hyvin. Harvoin sitä on ollut niin mukava tehdä töitä kun pieni lapsi käy onnellisena ja pää märkänä välillä halaamassa ja sitten menee taas.

Ota sinä vaikka kirja mukaan ja anna lapsesi mennä leikkimään. Ja kiitä päivänsankarin vanhempia hienosta kaikkien huomioimisesta.
 

Yhteistyössä