Lapsi ruoka- ainedieeteillä, allergiaepäilys

Meillä tyttö 1v8kk ja vauvasta asti ollut atooppista ihottumaa, joka lähinnä sijoittuu taipeisiin. Nyt sitten olemme päässeet allergiatutkimuksiin ja IIK!! Mä on ihan että :eek: ! Mitä mun tyttö enään saa edes syödä! Tätä dieettiä noudatetaan ainakin tonne 13.4 asti, jolloin on kontrolli.

Eli pikaisesti kaipailisinkin apuja ja lähinnä ruokaohjeita ja kaikenlaisia vinkkejä ruokiin.

Tytön ruokavaliosta ovat pois:

-Maito ja maitotuotteet
-Soija
-Kananmuna
-Vehnä
-Ohra
-Kaura
-Ruis
-Peruna
-Banaani

Kiitos kovasti, jos joku minulle viitsisi apuja antaa! =) Minulle saa myös laittaa y:tä!

Niin ja piti lisätä vielä, että miten saatte pienen lapsen ottamaan kalkkijauheen??
<br><br>
 
terttu
käyppätällasella sivulla kun www.histamiini.com ja kysy sieltä. saat varmasti heti apua ja siellä just todella vaikeasti allergisten lasten vanhempia. minä kävin ja sain mahtavaa apua ja tukea!!! :flower:
 
Meillä kalkkijauhe sekoitetaan ruokaan, ei sitä veden seassa juo kukaan :x

Vehnäjauhot voit korvata esim. riisijauhoilla, maizenalla(oliko maizenan ruskeekastike suuruste missä oli maitoa..)
puuroihin tattaria, hirssiä, quinoaa, amaranttia, riisiä,
munan voi korvata leivonnassa joko esim omenasoseella tai valemunalla.
Soijaa jos kerran pitää välttää niin silloin rasvaks jää ainoostaan sininen keiju, ja lähes kaiken joudut tekee itse.
Perunan voi korvata kuten joku jo sanoi bataatilla, porkkanalla ja muilla kasviksilla..
Siinä nyt jotiain mitä tuli mieleen näin heti herättyä :D
 
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä, lisää otetaan vastaan! =)

Tämä tuntuu näin aluksi niin hankalalta, kun ruoka- aine allergiat eivät ole entuudestaan yhtään tuttuja asioita.., mutta eiköhän sitä kaikkeen totu ja kaikkea uutta opi =)
 
tuplamami05
Meillä pitäisi kohta aloittaa samanlainen dieetti. Olen kans ihan neuvoton mitä ihmettä voi antaa. Eli kaipailen kans ohjeita. Kyse on 2v. tytöstä jolla ollut vauva-iästä lähtien ihottumaa koko vartalolla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.03.2007 klo 22:53 tuplamami05 kirjoitti:
Tietääkö kukaan mitään ohjeita?
Meillä korvataan vehnäjauhot riisijauhoilla, suhde on aika yks yhteen, leivät ja sämpylät teen perstuntumalla, voin myöhemmin lisätä pikkuleivosten ohjeen, meillä poika tykkas kamalasti, eivätkä kuitenkaa oo kovin makeita!
Hyviä sämpylöiitä saa tehtyy farinan leipäseoksella, on semmonen lisää vain hiiva ja vesi juttu jos ei haluu suoraan yrittää ite ettiä sitä sopivaa suhdetta. Meillä tosin esim. leivänlkeipomista helpottaa hiukan kun saa käyttää ruista.

Pienet Mustikkapiiraat
(7 kpl)

75g maidotonta margariinia
2rkl sokeria
2dl jauhoja
½dl vettä

Täyte:

2dl mustikoita
1rkl sokeria
½rkl perunajauhoja

-margariini ja sokeri vaahdotetaan
-lisätään jauhoseos vuorotellen veden kans
-jaetaan taikina vuokiin, ripotellaan jauhoja pinnalle ja painellaan taikina pohjalle ja reunoille
-lätkitään täyte päälle ja paistetaan 200 astetta n. 15min..

ite kyllä jouduin pitämään aika paljon kauemmin uunissa kun tuo 15min...

Mä' laitoin mustikan tilalle omenakuutioita mitkä oli hiukka keittäny vähässä vedessä, ja osaan laitoin lisäks banaani viipaleita.<br><br>
 
Ja muista että pelkkä gluteeniton jauho ei käy, eli pitää olla luontaisesti gluteeniton, ja sit viel täytyy lukee selosteesta ettei ole maitoa seassa.. Virtasalmen viljatuotteella on hyvää leipäjauhoa, pahvipakkaus, jossa taitaa olla 350g jauhoja, saa ainakin prismasta, sillä ja sekaan ku laittaa tattari jauhoja niin saa ihan hyviä sämpylöitä.
 

Yhteistyössä