vieras
Alkuperäinen kirjoittaja km:Mä oon aloittanu siinä vaihees kun lapsi itse kiinnostuu potalla käymisestä ja kun lapsi alkaa huomata, että vaippa on märkä tai ilmoittaa kun pissa on juuri tullut vaippaan. Se on tapahtunut kummallakin lapsella n 2 vuoden iässä. Kuiviksi ovat sit oppineet muutamassa viikossa ilman hirveitä pottarumbia ja vaivannäköjä. Mun mielestä henk koht on ajan ja voimavarojen tuhlausta potattaa niin pientä, joka ei ymmärrä potalla käymisen ideasta mitään eikä tunnista omaa vessahätäänsä tai sitä että vaippa kastuu. Samaa mieltä on moni asiaan perehtynyt asiantuntija. ja mitä omassa kaveripiirissä on lapsia (ja niitä riittää, n 47 alle kouluikäistä) niin nää alle vuoden vanhasta potalla käyneet ei oo oppineet yhtään sen nopeampaa kuivaksi kuin ne, ketä on alettu käyttää potalla vasta ku lapsella on jotain hajua siitä miksi niin tehdään.
Eli mä en vielä hätäilisi vaan odottelisin, paitsi jos haluat välttämättä nähdä hirveästi vaivaa tai pottailu on sun mielestä muuten kivaa.
No on sekin voimavarojen tuhlausta, että pesee kestovaippoja 3 vuotta, jos vaihtoehtojakin on. Meidän molemmat lapset oppi alle 2-vuotiaina eli sen ikäisinä, kun jotkut eivät ole käyneet kertaakaan edes kokeilemassa pottaa. Ei sen pitäisi olla keneltäkään muulta pois, jos joku haluaa opettaa lastaan aiemmin kuin toiset.
Tällä palstalla jatkuvasti joku vinkuu, et mitä teen kun lapsi on jo 3, eikä suostu yhtään potalle. Oma poikani on saman ikäinen, enkä voisi kuvitellakaan hänen pissaavaan yhä vaippaan tai edes pottaan. Käy itsenäisesti pytyllä ja on käynyt jo pitkään.