lapsi puree imettäessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avaruushirvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

avaruushirvi

Uusi jäsen
17.08.2007
12
0
1
Elikkä viidenkuukauden ikäiselle pojalleni on pari viikkoa sitten kasvanut kaksi alahammasta ja nyt imettäminen on käynyt tuskaiseksi kun hän puree. alussa puri silloin tällöin mikä on ihan siedettävää mutta nyt puree joka syöttö kerralla useammman kerran.ja puree kovaa,nänneihin tulee haavoja joista tulee verta. Kun hän puree olen lopettanut imettämisen ja sanonut ettei saa purra sitten olen koittanut uudestaan ja jos olen purrut olen lopettanut taas. Poika ei tietenkään ymmärrä miksi lopetan ja on ihmeissään ja nyt alkanut itkuiseksi kun lopetan keskenkaiken..

onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa ja mitä olettte keksineet vai onko imettäminen lopetettava :( nyt olen pumppaillut ja syöttänyt pullosta mutta se on aika ärsyttävää pitemmän päälle... :/

Kaverilla oli sama homma. Pari kertaa kiljas niin lujaa kivusta että vauva säikähti ihan tosissaan. Sitten loppu pureminen. Ja oon muualtakin kuullut että jos pari kertaa vauvan "säikäyttää" niin oppii siitä..

Meilläkin oli samanlaista ongelmaa. Tottakai niitä uusia hienoja hampaita piti päästä kokeilemaan ja minä kai tyrkytin sitä tissiä suuhun vähän liian usein. Säikäytin kunnolla muutaman kerran ja lopetin tissin tyrkyttämisen silloin kun poika ei tissiä halunnut (tarjosin vaan kunnon nälkään). Se tepsi meillä.

Yhteistyössä