Lapsi polttomerkinnän uhrina, miten toimisitte?

• Viestiketjun aloittaja "woody"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="woody";24793998]Olen itse sitä mieltä että yhteys poliisiin mut toi mukula taitaa pelätä vähän et mitä sitten. Ihan tahallinen juttu oli ja silminnäkijöitäkin oli. Opettaja ei nähnyt. Vamma on ollut kipee ja jälki on halkasijaltaan reilu. Varmaan jää ainakin arpi.[/QUOTE]

Ei ole mikään ihme, jos opettaja ei nähnyt, sillä esim. lapseni koululla poikien käsityön opettaja kuulemma neuvoo työt alkuun ja kiirehtii sitten luokassa olevaan omaan lasikoppiinsa ja viettää siellä aikaansa fb:ssä. Jos oppilailla on jotain kysyttävää, menevät he kysymään lasikopissa istuvalta opettajalta.

"joku"
Jos kiusaaja on tosiaan jo noin vanha, niin silloin asiaan voi puuttua kovemmalla kädellä. Poliisi kehiin vaan ja luultavasti mukaan tulee myös lastensuojelu. Jos kiusaaja on todella kuriton, niin semmoinenhan voidaan vaikka sijoittaa johonkin kuten nuorisokotiin rauhoittuun...

[QUOTE="woody";24794106]16 v ja ammattikoulussa. Kaveri oli oikein nauranut paskaset naurut päälle.[/QUOTE]

No kiusaaja ainakin varmasti tiesi mitä teki. Ja jos ei tiennyt, tietääpä sitten kun poliisi ottaa asiasta yhteyttä.
Tuon ikäistä en enää päästäisi niin vähällä, että antaisin asian olla...

Voikohan tollasesta käytöksestä erottaa koulusta? Siinähän ois voinu sattua vaik miten ja ilmeisesti kun metallialalla(?) ovat, niin tuollaiset välineet on enemmän ja vähemmän pojilla käsissä...

[QUOTE="woody";24794151]kuulin et on harrastanut aiemmin mm. tupakan tumppausta toisten nahkaan. Että semmonen mukava pikku poju. No juttu ei jää tähän.[/QUOTE]

Huhhuh... Vaikuttaapa terveeltä tyypiltä :( No hyvä, et asiaan nyt puututaan. Ihan kiusaajan itsensäkin takia...

[QUOTE="woody";24794151]kuulin et on harrastanut aiemmin mm. tupakan tumppausta toisten nahkaan. Että semmonen mukava pikku poju. No juttu ei jää tähän.[/QUOTE]

Täytyy olla kaverilla jotain vialla korvien välissä, ikävä kyllä. Kukaan ei tee tuollaista muuten. Todella pelottavaa.

[QUOTE="woody";24796089]Homma lähti nyt eteenpäin sekä koulun että poliisin kautta, Koulu sanoi että tekevät mahdollisesti poliisille ilmon kuitenkin.[/QUOTE]

Todella hienoa! Toivottavasti tähän tulee selvyys äkkiä.
Tulethan sitten kertomaan, jookos?

"tiina"
[QUOTE="woody";24796089]Homma lähti nyt eteenpäin sekä koulun että poliisin kautta, Koulu sanoi että tekevät mahdollisesti poliisille ilmon kuitenkin.[/QUOTE]

Eli mahdollisesti koulu ilmoittaa poliisille? No tuskin siinä tapauksessa ilmoittavat. Kannattaa ilmoittaa ihan itse.
Siskon poika lukiossa, jossa eräs poika myy pilveä. Myös siskon pojalle myyty ja polttelikin sitä viime keväänä ja meni psykoosiin. Saivat lopulta tivattua pojalata mistä saanut aineita ja kun kertoi saaneensa koulusta, olivat vanhemmat rehtoriin yhteydessä. Koululta eivät suostuneet koulun maineen takia ottamaan yhteyttä poliisiin. Eli luultavasti tää jäppinen diilaa siellä edelleen huumeita.

"abc"
Mä ehkä ottaisin yhteyttä opettajaan ja vaatisin maanantai-illalle koululle tapaamisen, missä on oma lapsi ja vanhemmat, nämä kiusaajat vanhmpieneen, rehtori sekä opettaja paikalla. Asia selvitettäisiin perin pohjin. Veisin lapseni myös lääkäriin tarkastettavaksi (yksityinen ja lasku kiusaajille), korvaus asiasta sekä anteeksipyyntö. Jos ei onnistu niin rikosilmoitus. Ja lääkäriin veisin siksi, että asiasta jää jälki tietoihin ja myöhemmin jos toistuu (kiusaaminen), niin on näyttää mustaa valkoisella ettei ollut eka kerta.

"abc"
Itse olin ekalla luokalla koulukiusattu. En kertonut kotona, mutta äiti alkoi ihmetellä kun mulla sunnuntai-iltaisin ja ma-aamuisin oli aina maha kipeä. Vasta silloin usklasin kertoa ja vannotin ettei ne saa puhua. No isä otti yhteyttä kouluun ja vyyhti alkoi selvitä pikkuhiljaa. Kävi ilmi, että kiusaaja oli "ihastunut minuun" ja siksi kiusasi. Siihen loppui kiusaaminen. Se oli lähinnä sellaista jonkinasteista "ahdistelua", ei siis mitään tähän verrattavaa. Kyllä mä siivuuttaisin lapsen toiveet tästä hiljaa olosta.

"abc"
Enpäs ollu lukenut kakksosivua näköjään kokonaan, kyse onkin jo noin vanhoista. Tuskin siinä mikään vanhempien tapaaminen auttaa, tai tiedä häntä. Riippuu niin ihmisistä. Polisiille kai ilmoittaisin ja lekurilla kävisin edelleen. Yli 15v on vanhingonkorvausvastuussa ja rikosoikeudellisessa vastuussa, pahoinpitelystähän tuo menee. Eikä taatusti jää viimeiseksi kerraksi.

[QUOTE="Kuula";24794076]Tuota tuota - nyt kyllä kannattaisi selvittää ensin, mistä oikeasti kyse ja että tahtoiko tahallaan polttaa vai oliko sellainen poikien törppöilytouhu kyseessä. Itse nimittäin olen noin 12-vuotiaana ihan hupailumielessä viilenneellä teepannulla hivellyt pikkuveljen selkää. Siis tajuamatta, että pannu olikin niin kuuma, että poltti selkään kunnon punaisen läikän. Olin tosi nolo ja äiti vihainen! Olin kokeillut pannua nopeasti kädelläni, enkä tajunnut, että polttoreaktio tulee vasta kun hiukan pidempään pitää kättä pannulla.

Nimim. kolmen pojan äiti[/QUOTE]

Mitään tollasta typeryyttä ei pitäs kuitata "poikien törppöilytouhuna". Siis miksi hemmetissä poikien typeryyksistä pitäs päästä helpolla kuittaamalla ne tollaisella pojat on poikia-asenteella????

Ja kyllä:meilläkin on kolme poikaa,ja tollasta hölmöyttä en kuittaisi minään törppöilynä joka menis pelleilyn kastiin.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ken guru
[QUOTE="Kuula";24794076]Tuota tuota - nyt kyllä kannattaisi selvittää ensin, mistä oikeasti kyse ja että tahtoiko tahallaan polttaa vai oliko sellainen poikien törppöilytouhu kyseessä. Itse nimittäin olen noin 12-vuotiaana ihan hupailumielessä viilenneellä teepannulla hivellyt pikkuveljen selkää. Siis tajuamatta, että pannu olikin niin kuuma, että poltti selkään kunnon punaisen läikän. Olin tosi nolo ja äiti vihainen! Olin kokeillut pannua nopeasti kädelläni, enkä tajunnut, että polttoreaktio tulee vasta kun hiukan pidempään pitää kättä pannulla.

Nimim. kolmen pojan äiti[/QUOTE]

No se on kyllä ensi tilassa tehtävä selväksi että tuollaiset leikit on sairaita, eikä mitään leikkimielistä törppöilyä tai hupailua. Oli tulikuuma pannu tai ei, niin toisten polttaminen ei ole tervettä leikkiä.

"woody"
Poliisille tehtiin ilmoitus ja lähti eteenpäin pahoinpitelynä (ei siis lievänä, niinkuin oletin) Sovitteluun mennään. Jätkä soittaa edelleen suutaan, eli ei edelleenkään ota vastuuta teostaan. Koulu antoi varoituksen.

:O
[QUOTE="woody";25173760]Poliisille tehtiin ilmoitus ja lähti eteenpäin pahoinpitelynä (ei siis lievänä, niinkuin oletin) Sovitteluun mennään. Jätkä soittaa edelleen suutaan, eli ei edelleenkään ota vastuuta teostaan. Koulu antoi varoituksen.[/QUOTE]

onko tiedossa miten siitä sitten edetään? korvauksia? vai mitä? ihan kamalaa.. :O ja vieläkin jaksaa soittaa suutaan.. ihan uskomatonta! mitäs pojan vanhemmat? tietkö yhtään? kamalasti kysymyksiä :D kiinnostaa vaan, kun seurasin tätä ketjua sillon ihan järkyttyneenä kun kirjoittelit ekan kerran asiasta..

"woody"
oltais soviteltu asiaa ilman poliisiakin jos asenne olis ollut toinen. Pojan vanhemmat ei ole olleet missään yhteydessä. Sovittelutoimiston ihmiseen on ollut yhteydessä ja haluavat sovitella. Toi on semmoinen "rikos" että syyttäjä katsoo silti miten toimitaan, vaikka sovittais. Lapsi haluaa vähän korvausta kivusta ja särystä ja minä aion vaati kulut työssäpoissaoloista mitkä tulee tämän takia sekä lääkkeet ja rasvat. Pojalle jää arpi kaulaan.

:O
ihan älytöntä! toivottavasti tälle tyypille kasvais järki päähän, ja te saisitte hyvät korvaukset! tsemppiä teille, ja kiitos kun kävit kertomassa :) mä oonki miettiny et miten tässä kävi..

Yhteistyössä