Lapsi polttomerkinnän uhrina, miten toimisitte?

• Viestiketjun aloittaja "woody"
  • Ensimmäinen viesti
"woody"
Minun lapseni joutui koulussa polttomerkityksi. "kaveri" kuumensi jollain polttopillillä rautaputkea ja tahallaan poltti lapseni niskaan ison palovamman. Miten toimisitte yhteys vain kouluun vai suoraan poliisille? Tämmönen pitää saada heti poikki, mutta onko poliisi liian järeä keino?

Alkuperäinen kirjoittaja Törkeä väkivallanteko;24793941:
Opettajalle, rehtorille ja poliisille. Siinä järjestyksessä.
Näin.

Ja siis ehdottomasti myös poliisiin yhteys. Palovammoista melkein jää aina jälki ja kun on näkyvästä paikasta kyse, niin tulee saada myös ns. korvauksia tuollaisesta. On niin röyhkeä pahoinpitely, että muksujen pitää oppia, että kaikkia vaan ei voi tehdä.

kauhea juttu
Tekisin asiasta rikosilmoituksen. Ainoastaan silloin en tekisi, jos kyseessä olisi ollut ihan 100% varmasti vahinko. Esim. jos lapseni olisi horjahtanut tahattomasti ja ennakoimattomasti kuumennettua rautaputkea päin nuorten leikitellessä sillä. Mutta tahallaan tehdystä jäljestä todellakin rikosilmoitus.

"woody"
Olen itse sitä mieltä että yhteys poliisiin mut toi mukula taitaa pelätä vähän et mitä sitten. Ihan tahallinen juttu oli ja silminnäkijöitäkin oli. Opettaja ei nähnyt. Vamma on ollut kipee ja jälki on halkasijaltaan reilu. Varmaan jää ainakin arpi.

kauhea juttu
[QUOTE="woody";24793977]Ei tehnyt sunnuntaina, mutta tänään vasta selvisi totuus tapahtuman takia kun hiillostin.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä, että lastasi kiusataan. Ja kiusaaja on joku häiriintynyt henkilö, jos kerran kuumilla rautaputkilla polttelee koulukavereitaan. Jos et tee sitä rikosilmoitusta, voi seuraavalla kerralla putki löytää tiensä vaikka lapsesi silmään ja hän sokeutua loppuiäkseen.

Aries 78
Ei kannata jättää koulun asiaksi selvittää, saa kaverit vain jälki-istuntoa.
Mie olin seiskalla niin ysiluokkalaiset antoi "mopokasteita" niin että kuumensivat sytkärin rautaosaa ja painoivat sen sitten seiskaluokkalaisen ihoon ja tietenkin muut piti kiinni kun yksi poltti nahkaa. Mulla on kyljessä pieni hevosengengän muotoinen arpi tuosta "mopokasteesta".. Jäivät sitten kiinni niin saivat 30-minsaa jälki-istuntoa ja uhrit sai ikuisen arven...

Poliisille kannattaa tehä ilmoitus, tuskin oli noiden kavereiden ensimmäinen kerta kun kiusaavat lasta kun kerta otteet rajuntuneet niin että pitää niskaan työntää kuuma rauta..

[QUOTE="woody";24793998]Olen itse sitä mieltä että yhteys poliisiin mut toi mukula taitaa pelätä vähän et mitä sitten. Ihan tahallinen juttu oli ja silminnäkijöitäkin oli. Opettaja ei nähnyt. Vamma on ollut kipee ja jälki on halkasijaltaan reilu. Varmaan jää ainakin arpi.[/QUOTE]

Yritä jotenkin kertoa lapsellesi, että hänelle ei asiasta seuraa mitään pahaa.
Itse kiusattuna tiedän, että pelko seurauksista on silloinkin olemassa kun "vain" opettaja saa tietää... Ei tämä asia sen helpompi olisi ilman poliisiakaan.

Ja jos nyt ei asialle pistetä stoppia, niin tilanne voi mennä vaikka kuinka pahaksi.

• Tykkää
Reactions: as if
"woody"
Kiitos! Toivon etten saa kamalaa kritisointia niskaani. Minusta tämä oli niin vakava asia ettei sitä pidä jättää hoitamatta. Itelläkin on pää vähän sekasin kun mietin et minkä psykopaattien kans lapsen pitää koulua käydä. Toisaalta mietin kun toi muksu ite pelkää että pitäskö sen mielipidettä kunnioittaa täs asiassa. Sano ettei enää kerro mulle mitään :-(

[QUOTE="woody";24794044]Kiitos! Toivon etten saa kamalaa kritisointia niskaani. Minusta tämä oli niin vakava asia ettei sitä pidä jättää hoitamatta. Itelläkin on pää vähän sekasin kun mietin et minkä psykopaattien kans lapsen pitää koulua käydä. Toisaalta mietin kun toi muksu ite pelkää että pitäskö sen mielipidettä kunnioittaa täs asiassa. Sano ettei enää kerro mulle mitään :-([/QUOTE]

Älä kunnioita, julmasti sanottu, mutta julmat voi olla seurauksetkin jos tilanne jatkuu ilman rankaisua. Lapsi saattaa toivoa, että kaikki menee ohi jos on vaan hissukseen, tuskin niin kuitenkaan käy. Sen sijaan kiusaaja oppii, että mitä vaan voi tehdä eikä seurauksia tule.

Rankka päätös joka sun on tehtävä, lapsesi tulee kiittämään sua vanhempana, että puutuit asiaan vaikka just nyt pelkääkin.

Yritä muuten olla suht neutraali vihan ja pelon tunteidesi kanssa, mä koin lapsena, että äiti oli vihainen mulle, vaikka olikin vain peloissaan ja vihainen kiusaajille.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
"Kuula"
Tuota tuota - nyt kyllä kannattaisi selvittää ensin, mistä oikeasti kyse ja että tahtoiko tahallaan polttaa vai oliko sellainen poikien törppöilytouhu kyseessä. Itse nimittäin olen noin 12-vuotiaana ihan hupailumielessä viilenneellä teepannulla hivellyt pikkuveljen selkää. Siis tajuamatta, että pannu olikin niin kuuma, että poltti selkään kunnon punaisen läikän. Olin tosi nolo ja äiti vihainen! Olin kokeillut pannua nopeasti kädelläni, enkä tajunnut, että polttoreaktio tulee vasta kun hiukan pidempään pitää kättä pannulla.

Nimim. kolmen pojan äiti

"mä"
Käytä lasta ehdottomasti lääkärissä, vammoista virallinen lausunto ja rikosilmoitus on aivan ehdoton. Toki nyt kouluun ja kiusaajan vanhempiin kans yhteys. Varmasti lastasi huolettaa, että kiusaaminen pahenee, kun on paljastanut asian, mutta kun tarpeeksi järeät keinot ottaa käyttöön, niin en usko, että ongelmia tulee

Voit myös yrittää selittää lapsellesi, että jos ihminen toimii noin väärin toista ihmistä kohtaan, se on poliisiasia? Ehkä helpommin hän hyväksyy asian niin, kun ymmärtää, että se miten nyt toimitaan, on välttämätöntä.

"minä"
[QUOTE="woody";24794044]Kiitos! Toivon etten saa kamalaa kritisointia niskaani. Minusta tämä oli niin vakava asia ettei sitä pidä jättää hoitamatta. Itelläkin on pää vähän sekasin kun mietin et minkä psykopaattien kans lapsen pitää koulua käydä. Toisaalta mietin kun toi muksu ite pelkää että pitäskö sen mielipidettä kunnioittaa täs asiassa. Sano ettei enää kerro mulle mitään :-([/QUOTE]

Teet luultavasti palveluksen niin lapsellesi, kuin kiusaajille, kun teet asialle nyt stopin. Kotikunnassani eräiden annettiin kiusata ja terrorisoida muita, koulu vähätteli ja salaili törkeitäkin pahoinpitelyitä. Nyt ainakin yksi näistä istuu vankilassa nuorena henkilönä tehdystä taposta.

Ja lapsihan ei ymmärrä, että ajattelet hänen parastaan. Minkä ikäisestä muuten kyse?

Yhteistyössä