lapsi poika/tyttö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eevi

Vieras
aivan keskustelua rupes herättämään tuo juttu, eräässä kohdassa aiemmin että tulokas tyttö vai poika?
Eli onko teillä jo äideiksi kerran tai enemmän niin kertomuksia että oliko tulokas tyttö vai poika ja melskasiko kuinka. Kun kaikki viittaavat lehdissä ja täällä että tulokas olis poika että tytöt on paljon rauhallisempia, ettei kyljet herkkänä tarvi lopussa liikkua!!
Entä mites viivojen kanssa, jos ei ole mitään? taikka pahoinvointia kertaakaan raskauden aikana?
Kuuntelen mielelläni kertomuksia teiltä JO äideiltä, minä tuleva kuukauden sisään!!

Poika oli mahassa hyvin rauhallinen tapaus. Eivät olleet kyljet kipeinä vaan ennemminkin sain välillä töniä ""hereille"". Mahaan ei tullut minkäänlaista viivaa, pahoinvointia ei ollut ollenkaan, ei edes kuvotuksen tunnetta. Muutenkin vähäoireinen raskausaika, paitsi mielettömät liitoskivut lopussa. Kamala himo Coca-Colaan koko ajan ja mahaan kasvoi ohutta, vaaleaa karvaa, siinä poikaan viittaavat ""merkit"" :) Ja ei muuten ole poika enää mahan ulkopuolella yhtä rauhallinen...

Pahoinvointi loppui viikoilla 39+1, oksensin synnytyksessä viimeisen kerran.Pahoinvointini oli tosi rankka!!! Olin sairaalassakin moneen otteeseen. Viivaa ei tullut. Karvoitus ehkä lisääntyi. Potki varmaan about normaalisti, kyllä välillä sai vähän tökkiä. Ja ihana poikahan se sieltä tuli!

odotan nyt neljättä, aiemmat kolme on olleet tyttöjä. Vaihtelevasti olen pahoinvoinut alkuraskauden tytöiltä. Tämä raskaus on sikäli erilainen, että syömähimot on olleet koko raskauden ajan aika kovat (rv33 menossa) ja aivan hirveen vauhdikas mahaeläjä on nyt. Näin kovasti ei oo aiemmin tytöt potkinu ja pyöriny. Tämä kun ei osaa päättää miten päin päättäisi syntyä. Perätilassa on taas vaihteeksi..
En tiedä olisiko poika tämä sitten kun on niin erilainen, en ole kysynyt ultrassa.

Lapset järjestyksessä poika, tyttö ja poika. Mistään merkeistä en osannut päätellä tämän kolmannen olevan poika, tyttöä enemmän epäilin.

Viivasta; ekasta napaan asti->poika, tokasta navan yli->tyttö, kolmannesta navan yli->poika. Ei siis mitään logiikkaa!

Pahoinvointia ei missään raskaudessa. Kyljet herkkänä, koska vauva iso ja masu pieni, joten ahdasta oli. Yhtä kovia potkijoita vatsassa ovat olleet tyttö ja nyt tämä toinen poika.

Paras merkki ennustaa sukupuolta on lapsen synnyttyä kurkistaa sinne alapäähän:-D

Meillä kyllä poika melskasi huomattavasti enemmän -- siis ennenstään tyttö ja poika. Nyt varma tyttö -- kromosomit ja ultralla tutkittu --, liikkuu paljon!! Tosin viikkoja vasta 19+4, ehkä vielä rauhoittuu, kun tila vähenee.

kiitos, olipas mukava lueskella, että tosiaan minäkin odotan että saan tämän sitten maailmaan ja sitä kun saan katsoa että onko se tyttö vai poika...varmaan muutamat kyyneleet tulee oli se prinssi tahi prinsessa niin mutta kova on menijä öisin ja nyt kun raskautta tosiaan jäljellä n.kuukauden päivät niin vauhti tuntusi kiihtyvän, onkohan siitä että tulee tuolla masussa ahtaat paikat??
Katsos nämä innokkaat isovanhemmat ovat sitten, varsinkin mummoni sano että se on tyttö mutta yks kaks kääntyikin että poika se on kerta niin meteliä pitää ja siro masu!!!
No mutta minulla taitaa olla tuo ""sekoitus"" tyttöpoika koska on joko sitä sun tätä merkkiä tai ei ole mikä olisi pojalla / tytöllä!!!
Mutta mukava lueskella ja saapahan sanoa noille isovanhemmille taas että odtellaan että se on tyttö taikka poika mutta oire oli mikä oli ei mietitä!!!
Ainoa mikä teki tenät minulle raskauden puolivaiheilla niin PYÖRRYIN täysiä töissä, ja asiakaspalvelusa vielä..no yllätys juuri ambulanssi kuski oli minun palveltavani asiakas ja hän sitten nosti ystävällisesti jalkoja ylös ja muutenkin tokenteli minua!!!
Mutta näistä on selvitty...ja selvitään..odotuksia taikka lapsen hellimisiä teille jo äidit!!!! :)

minulla on kaksi poikaa ja kolmas tulossa...
Kaikki raskaudet erinlaisia...toisesta melkein kaikki ennustivat tyttöä, mutta poika tuli...nyt myös kuulemma tytön maha yms. mutta ultran mukaan poika tulossa.
Sydän äänistä minulle ainakin neuvolassa ennustettu aina oikein...
Tytöllä ilmeisesti nopeammat ja kimakammat äänet...

Himo onkin ihan eri asia kuin käyttö :) Koko ajan teki mieli Cokista ja kyllä sitä joinkin aika paljon, light-versiona sokerien takia. Makeutusaineiden suhteen määrät ovat ihan turvallisten rajojen sisäpuolella ja kofeiinia ei colajuomista tule liikaa ellei juo useampaa litraa päivässä.

Mulla oli poika masussa rauhallinen, yöt antoi nukkua ja on antanut hyvin tähänkin asti, poika on 5kk, toivottavasti jatkossakin :) Saa nähäd tuleeko teille yövalvomisia, kun jo masussa yöllä mellastetaan, rytmi kehittyy vauvalle jo masussa.

Useilla ystävilläni pojat ovat olleet tyttöjä rauhallisempia masuasukkeja.

juu povaili tuo neuvolan tätsykin, että se tietää sitten yöhereillä oloa ja kukkumista, että onneksi olkoon...
Mutta tiedä sitten näkee kuukauden päästä ja näin mutta olenhan ottanut sen riskin kun raskaaksi olen tullut etä kärsin vaikka omissa nahoissani yöt ja nukun päivät!!!! :)
Mutta odotusta ja lapsen hoitoa teille joilla se mukelo jo on!!

Yhteistyössä