lapsi päiväkotiin perheen hyvinvoinnin takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läheinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läheinen

Vieras
jos on niin että äiti niin huonossa jamassa,että nähdään parhaaksi laittaa lapsi päiväkotiin. ja on sellainen mahdollisuus että mm. lastensuojelun kautta
/lausunnolla sen saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi.

äitiä pelottaa,onko perhe tämän jälkeen LS-asiakas ja lapset viedään...kommetoikaa kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja läheinen:
jos on niin että äiti niin huonossa jamassa,että nähdään parhaaksi laittaa lapsi päiväkotiin. ja on sellainen mahdollisuus että mm. lastensuojelun kautta
/lausunnolla sen saa ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi.

äitiä pelottaa,onko perhe tämän jälkeen LS-asiakas ja lapset viedään...kommetoikaa kiitos

On lastensuojeluasiakas mutta ei se tarkoita sitä että lapset vietäisiin. Onko se niin kallista saada lapsi hoitoon ilman tuota lausuntoa?

On LS-asiakas, mutta lastensuojelunhan on tarkoitus yrittää suojella lasta ja auttaa perhettä, sitten vasta jos ei onnistu niin lapset voidaan ottaa huostaan. Mun kaverilla lapset päikyssä koska vanhemmat ei oikeen osaa olla, ja yks ilmoitus on tehty ja kävivät tarkistamassa kotona tilanteen, mutta ei ole viety lapsia.

koita jaksaa vaan, itse olen samassa tilanteessa. Tiedän vain että mitä "helpommaksi" elämäsi yrität tehdä, sen vaikeammaksi se menee. Se vaan nyt on niin että lapset on hoidettava ja rahat ruokaan tienattava, tai sitten lähdettävä oman käden kautta. Life is hard, get used to it...

jotenkin vaikea uskoa että lastensuojelu tällaista järkkäisi vain ottaakseen lapset pois.eiköhän tässä ole ajateltu kaikkien parasta kuitenkin! paljon parempi ratkaisuhan tuo on että lapset pääsee tutustumaan uusiin ihmisiiin ja äiti sillä aikaa kerää itsensä jotta jaksaa taas. sehän voi olla että pienikin tällainen jakso auttaa taas näkemään elämän hieman kirkkaampana :) taustojahan en tiedä, mutta ajattelin että olisi esim masennusta tai vastaavaa taustalla..

Alkuperäinen kirjoittaja löpö:
koita jaksaa vaan, itse olen samassa tilanteessa. Tiedän vain että mitä "helpommaksi" elämäsi yrität tehdä, sen vaikeammaksi se menee. Se vaan nyt on niin että lapset on hoidettava ja rahat ruokaan tienattava, tai sitten lähdettävä oman käden kautta. Life is hard, get used to it...

höpö höpö. vahva on se joka uskaltaa ottaa avun vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jii:

Ja tyhmä, jos luulee että sitä tarjotaan. Hain vuosien kärvistelyn jälkeen apua, törmäsin seinään useasti. Että hampaat yhteen vaan ja eteenpäin.

Meille ehdotettu lasta hoitoon laitettavaksi tukitoimenpiteenä kun ei vielä puhu :) Ja kyllä, olisimme lastensuojelun asiakkaita, mut ei tietenkään olisi mitään huostaanotto pelkoa koska hoidamme lapsemme hyvin. Tässä olisi myös vaikuttavana tekijänä minun mielenterveydelliset ongelmat ja jaksaminen.. Eli lähes sama tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja jii:

Ja tyhmä, jos luulee että sitä tarjotaan. Hain vuosien kärvistelyn jälkeen apua, törmäsin seinään useasti. Että hampaat yhteen vaan ja eteenpäin.

Missä "samassa tilanteessa" sä edes luulet olevasi?!
Ap kirjoitti, että äiti on huonossa jamassa. Se voi tarkoittaa mitä vaan, mutta itse ajattelen kyseessä olevan sairaus. Entä jos se on vaikkapa syöpä ja rankat hoidot menossa? Siinä ei kuule tsemppaus silloin auta jaksamaan ja apua on vaadittava ja otettava vastaan. Ei kaikki ls-tapaukset ole mitään mt-tapauksia. Ei läheskään!

Meillä on lapset hoidossa minun väsymyksen takia ja lapsen puheen kehityksen takia.
Ja meillä on yhteistyö kaikkien tahojen kans menny enempi ku loistavasti. Just tänään sanoin et mä olen ollut tosi yllättyny et miten hyvin meillä on menny kun olen kuullu vaikka mitä juttua.

Yhteistyössä