H
hohoi
Vieras
AP-täys tollo onko mitää aihetta kirjoittaa , kaljaa ja tupakkaako pitää ostaa. taitaa olla täysprovo koko juttu.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja jos:Pitäisikö siis lasten tehdä kaikkia aikuisten harrastamia asioita jos millään ei ole väliä?
Miettikää nyt vähän, jossain kulkee raja.
No hitto pitääks mun nyt sit kieltää et mun likka ei saa käydä siellä ruokakaupassa omatoimisesti ostamas ruokatarvikkeita vai eiks mun pidä
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja jos:Pitäisikö siis lasten tehdä kaikkia aikuisten harrastamia asioita jos millään ei ole väliä?
Ei aikuiset "harrasta" ruokaostoksia. Lapset voikin harrastaa, jos huvikseen haluavat.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minuakin kiinnostaisi mitä ruokaa lapsi osti kun on ap:n noin pois tolaltaan saanut.
minusta tuo on ihan normaalia,että lapsi kipaisee maitoa tai jotain kaupasta.itsekkin olen niin tehnyt samoin omat lapseni tekevät niin.
meilläkin lapsi saattaa ostaa omalla rahallaan ruokaa jos on vaikka kaverillaan saatan laittaa viestin,että tuotko tullessasi esim maitoa ja maksan sitten kotona takaisin.
Eri asia jos hakee maidon, ei siinä mitään ja tuo tullessaan kun on saanut
viestin vanhemmalta. kuten tässä kerrot.
Tämä lapsi ei onneksi asu ihan kaupan vieressä, muuten en tiedä
kuinka usein tämä lapsi kävisi kaupassa.
Mutta aina hän käy kaupassa, kun vaan on mahdollista.
Kyse ei ole 16-vuotiaasta, vaan puolta nuoremmasta.
Tarkoitan että rooli on kuin aikuisella eikä pienellä lapsella.
aukase tätä asiaa nyt hiukan?
kysymys 1. Mitä lapsi ostaa?
Kysymys 2. Millä rahoilla? (jos kerran usein tapahtuu, niin tuskin sitä lahjarahaa nyt niin paljon lapsella on)
Kysymys 3. Mistä voit tietää, ovatko vanhemmat pyytäneet lasta kauppa-asioille? vai onko hän mennyt yksin?
1. osti ruokaa, toivottavasti ei jää tavaksi.
2. Hän on saanut lahjaksi rahaa.
3. Olin mukana, vanhemmat eivät. Ja vanhemmat eivät olleet pyytäneet
tuomaan yhtään mitään.
4. Olen sanonut sanottavani, en jaksa tätä samaa jatkaa, jatkakaa keskenänne.
Alkuperäinen kirjoittaja Just:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minuakin kiinnostaisi mitä ruokaa lapsi osti kun on ap:n noin pois tolaltaan saanut.
minusta tuo on ihan normaalia,että lapsi kipaisee maitoa tai jotain kaupasta.itsekkin olen niin tehnyt samoin omat lapseni tekevät niin.
meilläkin lapsi saattaa ostaa omalla rahallaan ruokaa jos on vaikka kaverillaan saatan laittaa viestin,että tuotko tullessasi esim maitoa ja maksan sitten kotona takaisin.
"Aina hän käy kaupassa" ja "ostaa lahjarahoilla".
Joo joo.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Lapselta siis pitää kieltää tuo että hän ostaisi tavallisia ruokatarpeita kaupasta omilla rahoillaan oma-aloitteisesti.
joo en kiellä kyl omalta 11v ikäseltä tuota ja kyllä vaan jos hän on omilla rahoilla ostanut meille jotakin ruokatarvetta mitä hänen on tehnyt mieli, annan hänelle kiitosen lisäksi myös rahat jotka on noihin ostoksiin mennyt.
juu ja kyllä meillä on rajat![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja jos:Pitäisikö siis lasten tehdä kaikkia aikuisten harrastamia asioita jos millään ei ole väliä?
No hitto pitääks mun nyt sit kieltää et mun likka ei saa käydä siellä ruokakaupassa omatoimisesti ostamas ruokatarvikkeita vai eiks mun pidä
juu kyllä pitää.ainoastaan karkkia,limsaa ym lasten juttuja saa ostaa.elintarvikeosastot on nyt sitten k 18 tästä lähtien
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joka kerta kun tulee kauppareissu, tämä lapsi käy kaupassa.
Olen nähnyt omin silmin, oletkos sinä?
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Lapselta siis pitää kieltää tuo että hän ostaisi tavallisia ruokatarpeita kaupasta omilla rahoillaan oma-aloitteisesti.
joo en kiellä kyl omalta 11v ikäseltä tuota ja kyllä vaan jos hän on omilla rahoilla ostanut meille jotakin ruokatarvetta mitä hänen on tehnyt mieli, annan hänelle kiitosen lisäksi myös rahat jotka on noihin ostoksiin mennyt.
Voi teidän lapsi parkoja !! :'( Ruokaa ostaa ja kaupasta vielä !! Toivottavasti joklu tekee teistä ilmoituksen jonnekin....
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joka kerta kun tulee kauppareissu, tämä lapsi käy kaupassa.
Olen nähnyt omin silmin, oletkos sinä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:minuakin kiinnostaisi mitä ruokaa lapsi osti kun on ap:n noin pois tolaltaan saanut.
aukase tätä asiaa nyt hiukan?
kysymys 1. Mitä lapsi ostaa?
Kysymys 2. Millä rahoilla? (jos kerran usein tapahtuu, niin tuskin sitä lahjarahaa nyt niin paljon lapsella on)
Kysymys 3. Mistä voit tietää, ovatko vanhemmat pyytäneet lasta kauppa-asioille? vai onko hän mennyt yksin?
1. osti ruokaa, toivottavasti ei jää tavaksi.
3. Olin mukana, vanhemmat eivät. Ja vanhemmat eivät olleet pyytäneet
tuomaan yhtään mitään.
4. Olen sanonut sanottavani, en jaksa tätä samaa jatkaa, jatkakaa keskenänne.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Lapselta siis pitää kieltää tuo että hän ostaisi tavallisia ruokatarpeita kaupasta omilla rahoillaan oma-aloitteisesti.
Voi teidän lapsi parkoja !! :'( Ruokaa ostaa ja kaupasta vielä !! Toivottavasti joklu tekee teistä ilmoituksen jonnekin....
Ja valmistaa jopa äitillee ruokaa
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Lapselta siis pitää kieltää tuo että hän ostaisi tavallisia ruokatarpeita kaupasta omilla rahoillaan oma-aloitteisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:"Aina hän käy kaupassa" ja "ostaa lahjarahoilla".
Joo joo.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:1. osti ruokaa, toivottavasti ei jää tavaksi.
Keneltä tämä lapsi on saanut lahjaksi niin paljon rahaa, että voi käydä joka kauppareissulla ruokaostoksilla?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joka kerta kun tulee kauppareissu, tämä lapsi käy kaupassa.Olen nähnyt omin silmin, oletkos sinä?
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:Kun olin ala-asteella, kävin melkein joka päivä ostamassa itselleni "ruokaa". Mikäs siinä jos on lupa, ja itsellä varaa ostaa. etköhän nyt vähä liioittele...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Lapselta siis pitää kieltää tuo että hän ostaisi tavallisia ruokatarpeita kaupasta omilla rahoillaan oma-aloitteisesti.
Itse asiassa on tehnyt ruokaakin, on oma-aloitteinen, mikä on hyvä.
Tällä tarkoitin juuri huoltani tästä lapsesta.
Mutta kaipa sitten kolmasluokkalainen voi olla aikuinen ihan täysillä,
ei kai sillä väliä ole.
Jatkakaa nyt tästä, mun täytyy lopettaa vähitellen.
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja ap:1. osti ruokaa, toivottavasti ei jää tavaksi.
2. Hän on saanut lahjaksi rahaa.Keneltä tämä lapsi on saanut lahjaksi niin paljon rahaa, että voi käydä joka kauppareissulla ruokaostoksilla?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joka kerta kun tulee kauppareissu, tämä lapsi käy kaupassa.Olen nähnyt omin silmin, oletkos sinä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:Kun olin ala-asteella, kävin melkein joka päivä ostamassa itselleni "ruokaa". Mikäs siinä jos on lupa, ja itsellä varaa ostaa. etköhän nyt vähä liioittele...
Tässä se ero on. Lupaa ei ollut.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:Kun olin ala-asteella, kävin melkein joka päivä ostamassa itselleni "ruokaa". Mikäs siinä jos on lupa, ja itsellä varaa ostaa. etköhän nyt vähä liioittele...
Tässä se ero on. Lupaa ei ollut.