Lapsi on laiha

Jos se aina on ollu noin hoikka, niin kai ne olis sulle neuvolassa sanonu, että syötä lisää. Jos kasvu menee omalla kasvukäyrällä tasaisesti, niin ei ole syytä huoleen. Meidän sälli 11kg/84 cm.

no mistäs mummi tietää, että on LIIAN laiha? Lapset on erilaisia. Meillä TOSI hoikka poika, pituutta on paljon. Neuvolassa sanotaan, että se on ihan hyvä, kun käyrissä ei ole mitään notkahduksia tai muuta huolettavaa, vaan käyrät on vaan hänen kaltaisensa. Appiukon mielestä me ei anneta tarpeeksi ruokaa, vaan pidetään nälässä!!!

Kuule ne mummot sanoo mitä tykkää. Meidän 5 vuotiaalta on aina näkynyt kylkiluut ja mummuni on aina sanonut, että "yhtään pyöreempi ei sitten saa olla". :laugh: :laugh: Yleensä vanhat ihmiset tykkää pyöreydestä, mutta meidän mummu on laihuuden ihannoija ja ehkä hieman sairaalla tavallakin joskus.... :| Kauheaa jos lapset joskus kuulee ja jokaikinen on ihan rimpulan kokoisia oikeesti.

Mutta lakkaappas nyt jo miettimästä sitä stressiä ja muuta. Minä imetin kakkosta rv17 asti ja ihan normaalinkokoinen tuo meidän kolmonen on. Onhan se pienempi kuin kaksi edellistä, mutta silti normaalin kokoinen ja kasvu tasaisesti omalla käyrällään. Eikä taatusti johdu imetyksestäni se, että on hivenen pienempi kuin kaksi edellistä. Se nyt vaan on vähän pienempi ja sillä hyvä. :D

Meillä esikoinen näytti olleen 79cm pituisena 9.5kg enkä pidä liian laihana. Ehkä hoikempi kuin jotkut samanikäiset mutta ei todellakaan mitään huolestuttavaa ja hyvin söi hänkin.

Kuopus taas 80cm pituisena painoi 10,7kg ja hänessä oli pyöreyttäkin.

tarkistin, että meidän pojan mitat oli tuon kokoisena 81,5 ja n. 10 kg. Nyt on kuule mummon jutut taas varmaa perimätietoa vuodelta näkkileipä... Lapsi on laiha vain koska hän sattuu olemaan laiha. Jos siihen jokin on vaikuttanut muutamalla grammalla, niin ei sillä muuta vaikutusta olekaan. No hätä!

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mutta kuitenkin se ei voi olla syy että olin imetänyt lasta raskauden aikana noin 5kk ja sitten vielä stressaanut,sain vaan sen kuulla tänään ja nyt ahdistaa ja purista :(
kaikki on mun vika :/

Ja mun lapsi on kuulemma liian iso. Sun lapsi on hyvä sellasena kun hän on. Aina on jollakulla sanomista kokoasioista.