P
pneumokokki
Vieras
[QUOTE="Aloittaja";29571329]Joo, käytin päivystyksessä ja ne tätit suunilleen nauroi mulle, että lapsen kuuluukin kuumeessa nukkua
. 39,7 oli päivystyksessä kuumetta, sai lisää lääkettä ja eikun kotiin sairastamaan....crp oli vähän koholla, ei paljon. Nukkui sit vielä yön tuohon päälle, eli 1,5vrk lähes yhtä soittoa! Itse heräilin yöllä välillä tarkistamaan lapsen voinnin. Tänään on ollut vielä kuumeinen, mutta paljon paljon virkeämpi! Ja kuume laskee lääkkeillä! En tiiä mikä tuo eilinen oli....pelottavaa kyllä, mutta nyt kaikki hyvin
[/QUOTE]
Minullekin on hoitaja päivystyksen vastaanotossa tympeästi ottanut vastaan kun "vain" korkean kuumeen takia vein lapseni lääkäriin. Onneksi vein, sillä tytölläni oli pneumokokin aiheuttama verenmyrkytys, joka oireili korkeilla kuumeella. Tosin särkylääke ei laskenut kuumetta. Täsät aikaa jo muutama vuosi. Luottakaa äidit vaistoonne ja käyttäkää rohkeasti lääkärissämjos tarve vaatii! Itse myös meinaan ajatella että olenko turhaan viemässä...
Minullekin on hoitaja päivystyksen vastaanotossa tympeästi ottanut vastaan kun "vain" korkean kuumeen takia vein lapseni lääkäriin. Onneksi vein, sillä tytölläni oli pneumokokin aiheuttama verenmyrkytys, joka oireili korkeilla kuumeella. Tosin särkylääke ei laskenut kuumetta. Täsät aikaa jo muutama vuosi. Luottakaa äidit vaistoonne ja käyttäkää rohkeasti lääkärissämjos tarve vaatii! Itse myös meinaan ajatella että olenko turhaan viemässä...