lapsi kiusaa toista ja äiti vaan katsoo vierestä eikä puutu asiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niuho äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niuho äitikö

Vieras
mitäs mieltä olet tästä? Olemme ulkona, meitä on muutamia aikuisia ja kaksi samanikäistä lasta (4v.) sekä 1v. ja heidän äidit. Isommat lapset leikkivät omiaan, pienin ottaa haravan ja leikkii sillä, toinen isommista lapsista tulee salaman paikalle ja vie sen pienen kädestä. (äitinsä ei sano mitään, katsoo vaan vierestä)
Sit tää samainen lapsi vie kaverinsa hatun päästä ja lähtee karkuun. (äitinsä ei sano edelleenkään mitään, katsoo vaan vierestä) Toinen lapsi saa revittyä hattunsa takaisin ja tämä toinen yrittää vieläkin viedä sen hatun toisen päästä. (äitinsä ei vieläkään sano mitään)
Sit tämä sama lapsi rupeaa kuristamaan, siis roikkuu tän toisen kaulassa kun ei sitä hattua saanut vietyä. (äitinsä ei vieläkään sano mitään, vasta sitten kun tämä toinen äiti puuttuu asiaan ja lähtee kävelemään lapsia kohti, edelleenkään tämä "kiusaajan" äiti ei puutu kunnolla tähän asiaan vaan toteaa lapselleen että eihän noin saa tehdä)
Onko tämä kuinkakin yleistä että annetaan lasten tehdä mitä vaan toisille ja äidit vaan katsoo vierestä? Minä olen ainakin omat lapseni opettanut siihen että toisia ei saa kiusata ja jos kiusaa siitä seuraa rangaistus.

Aika paljon tuota näkee kerhoissa,leikkipaikoilla..Valitettavan usein..Toisinaan tulee mietittyä et olenko ainoa joka puuttuu tuohon?Jos kysessä olisi minun lapseni niin olisin kyllä jo kieltänyt HETI ALUSSA.

joo ei meidänkään lapsia kukaan saa kiusata, eikä mun lapset kiusaa toisia. tarvittaessa komennan myös muiden lapsia jos ovat omieni kimpussa. eikä meidän lapsilla myöskään ole lupa kiusata toisiaan. kuri ja järjestys olla pitää, näkyy noi vapaan kasvatuksen hedelmäy taas laittaneen leikkipuiston uuteen "järjestykseen" viimeyönä...

Jotenkin tuntuu olevan aika yleistä. Äitini oli mennyt isomman muksuni(2v) kanssa leikkikentälle ja mä tuin hetken päästä perästä. Siellä oli ollut joku tyttö noin 4-5v joka oli hakannut kepillä, töninyt, kampannut yms. eikä äitinsä sanonut mitään kinnes äitini oli kysynyt kenestä PENTU sä olet? Sitten vasta tytön äiti oli sanonut että meidän Inkalla taitaa mennä vähän lujaa.
Ja muksuni oli ollut koko tapahtuman ajan äitini jalassa kiinni!
Jos olisin nähnyt tapahtuneen luultavasti olisin pamauttanut tytön äitiä!Tai ainakin sanonut ja erittäin törkeesti!

Yhdessä puistossa noin 10 v poika tuli vaan lyömään naamaan meiän 2,5 v tyttöö joka leikki hiekkalaatikolla, läppäsin sitä jätkää takasin, ei tullut sen pojan äiti mtn sanomaan, huusi vaan sille

Yhteistyössä