lapsi kipeänä, hieman kuumetta, etäisä ei suostu ottamaan

vieras
Siihen en osaa sanoa, onko oikein, että isä ei lasta ota?
Itse olen samanlaisessa tilanteessa toiminut siten, että olen lapsen itse hoitanut ja jos isälle käy, niin korvataan mennyt vkonloppu tapaaminen seuraavana vkonloppuna.
Oma mielipide on, että sairaan lapsen paikka on äidin hoidossa.
Meillä perheeseen kuuluu myös miehen tytär, joka meillä jokatoinen vkonloppu ja viikolla yheden yön ja olen pyytänyt, ettei sairasta lasta heiteltäisi paikasta toiseen. Tosin siellä äiti on vähän nihkeä....ei halua ymmärtää, että ne bakteerit tarttuu ja sit ne on nyt meillä, taas tarttuu toiseen tyttöön, meille, toiseen...siis kierre tulee ja koko ajan joku kipeä. Niin ja tarkoitan tällä nyt ihan kuumeista lasta, en pelkää yskiä, nuhia, korvatulehduksia etc.

Voisikohan teidän tilanteessa nyt tehdä sillätavalla, että jos lapsi kuumeeton, niin isä ottaisi lapsen ja jos kuume nousee, niin toisi sitten vaikka takaisin kotiin?
 
meillä sovittu että kipeetä lasta ei kuljetetä toiselle joten meillä tyttö pysyy kotona jos kipeenä.
ja jos exän nykyisen muksu tai heidän yhteinen on kipeenä niin myöskään silloin ei meidän tyttö sinne mene....

 
No mitä sitä kipeetä lasta retuuttelemaan edes takaisin: isä voi ottaa sitten, kun lapsi on terve. Meillä on ainakin sellanen meininki, että jos neiti on räkätaudissa, kuumeessa tms mä soitan ja ilmoitan ja iskä saa kieltäytyä ottamasta jos haluaa, ehdotan sitä vaihtoehtoa aina jo itse. Tuskin heillä kovin hauskaa yhdessä olisi jos lapsi sairastaa koko viikonlopun.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tuskin heillä kovin hauskaa yhdessä olisi jos lapsi sairastaa koko viikonlopun.. :)
Miksi pitäisi olla vaan kivaa?Jos matka on sopivan lyhyt ja on vain vähän lämpöä,niin minä en ymmärrä miksi isä ei voisi olla välillä hoitovuorossa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tuskin heillä kovin hauskaa yhdessä olisi jos lapsi sairastaa koko viikonlopun.. :)
Miksi pitäisi olla vaan kivaa?Jos matka on sopivan lyhyt ja on vain vähän lämpöä,niin minä en ymmärrä miksi isä ei voisi olla välillä hoitovuorossa..


No musta on ainakin kiva, että neitillä on isänsä luona edes puolimiellyttävää jollei nyt kivaa: kipeänä ei taatusti olisi.

Toisaalta, jos tyttö sairastuu siellä ollessaan, ei iskä sen vuoksi tuo kotiin, vaan hoitaa siellä sitten.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri-Jenska:
vastauksista.Saimme asian hoidettua joskin piti lastenvalvojalle asti mennä selvittelemään ku ei muutenkaan homma oikeen sujunut...
Miten teillä asia ratkesi? Meillä on lapsi aina ollut mun luona, jos on ollut sairas. Exä on siis tarvittaessa kärrännyt junnun takaisin kotiin. Systeemi on sopinut meille varsin hyvin, exäkin kun luottaa paremmin mun sairaanhoitajan taitoihini kuin omiinsa.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
mun mielestä on ihan luonnollista, että myös etävanhempi hoitaa kipeää lasta.
Meillä taas on ollut ihan luontevaa, että se, jolla on osaaminen, se tekee. En mäkään mene rustailemaan exän auton moottoria :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
mun mielestä on ihan luonnollista, että myös etävanhempi hoitaa kipeää lasta.
Meillä taas on ollut ihan luontevaa, että se, jolla on osaaminen, se tekee. En mäkään mene rustailemaan exän auton moottoria :D
toki jos lapsi on todella kipeä, mutta lievä lämpö ja flunssa, sellaista osaa hoitaa kuka vaan.

 
nyt tulee kyllä mieleen kysymys että kumpi tärkeämpi, periaatteet vai lapsen hyvinvointi. onko ap:lla joku pakkomeno miksi ei voi lapsi olla kotona? oli sovittu mitä vaan pyhästi paperilla tai muuten vaan, niin joskus se maalaisjärkikin eikä kynsin hampain lupaukset, päätökset ja muu "virallinen".
Jos lapsi on sairas, oli se millaista vaan niin kumpikin voi hoitaa jos lapsi sairastuu toisen luona, mutta en näe siinä järkeä että periaatteiden vuoksi lasta lähdetaan kuskaamaan sairaana paikasta toiseen.
eikö niitä tapaamisviikonloppuja voi NEUVOTELLA tällaisessa tilanteessa eikä lasta pallotella papereiden mukaan. ja jos yksi isäviikonloppu jää väliin niin ei kai se maailmaa eikä tapaamisoikeutta tai äidin lapsivapaita viikonloppuja kaada noin jatkossa.
 
Mie
Se ymmärrän, että lasta ei kuljeteta ehdoin tahdoin kipeänä paikasta toiseen. Mutta minkä takia äiti on muka parempi hoitaja, onhan se isäkin hoitaja vaikkakin etä-sellainen? Jäi vain vastauksista sellainen mielikuva, että "se on tottakai äiti, joka hoitaa".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Se ymmärrän, että lasta ei kuljeteta ehdoin tahdoin kipeänä paikasta toiseen. Mutta minkä takia äiti on muka parempi hoitaja, onhan se isäkin hoitaja vaikkakin etä-sellainen? Jäi vain vastauksista sellainen mielikuva, että "se on tottakai äiti, joka hoitaa".
ei suinkaan se vaan että lasta pitäisi jonkun tapaamissopimuksen mukaan sairaana paikasta toiseen kuljettaa! Jos lapsi olisi sairastunut isällä kesken viikonlopun, niin silloin toki olisi sanonut että osaa se isäkin hoitaa. Eri juttu sairastua toisessa paikassa kuin se että sairaana pitää paikasta toiseen kulkea varsinkin kun ei ihan pakko ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Se ymmärrän, että lasta ei kuljeteta ehdoin tahdoin kipeänä paikasta toiseen. Mutta minkä takia äiti on muka parempi hoitaja, onhan se isäkin hoitaja vaikkakin etä-sellainen? Jäi vain vastauksista sellainen mielikuva, että "se on tottakai äiti, joka hoitaa".
ei suinkaan se vaan että lasta pitäisi jonkun tapaamissopimuksen mukaan sairaana paikasta toiseen kuljettaa! Jos lapsi olisi sairastunut isällä kesken viikonlopun, niin silloin toki olisi sanonut että osaa se isäkin hoitaa. Eri juttu sairastua toisessa paikassa kuin se että sairaana pitää paikasta toiseen kulkea varsinkin kun ei ihan pakko ole.
no mut on syytä muistaa et jotkut asuu lähekkäin eikä parin kilometrin autossa istuminen ole maailmanloppu. en mäkään sairasta lasta laittais satojen kilometrien päähän. tosin meillä lapset sairastaa mulla vaik välimatkaa isälle on vähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Se ymmärrän, että lasta ei kuljeteta ehdoin tahdoin kipeänä paikasta toiseen. Mutta minkä takia äiti on muka parempi hoitaja, onhan se isäkin hoitaja vaikkakin etä-sellainen? Jäi vain vastauksista sellainen mielikuva, että "se on tottakai äiti, joka hoitaa".
ei suinkaan se vaan että lasta pitäisi jonkun tapaamissopimuksen mukaan sairaana paikasta toiseen kuljettaa! Jos lapsi olisi sairastunut isällä kesken viikonlopun, niin silloin toki olisi sanonut että osaa se isäkin hoitaa. Eri juttu sairastua toisessa paikassa kuin se että sairaana pitää paikasta toiseen kulkea varsinkin kun ei ihan pakko ole.
no mut on syytä muistaa et jotkut asuu lähekkäin eikä parin kilometrin autossa istuminen ole maailmanloppu. en mäkään sairasta lasta laittais satojen kilometrien päähän. tosin meillä lapset sairastaa mulla vaik välimatkaa isälle on vähän.

mutta entäs mitä lapsi haluaa? minä ainakin lapselle suon sairaana hoitajaksi sen kenen lapsi haluaa. Niinpä isä on ollut kakkosen kanssa sairaalassa kun kakkonen niin halusi ja minä taas nuorimman kanssa. toki tässä ap:n tapauksessa ei tuolainen kyseessä mutta kuitenkin lapsi sairaana haluaa ekstrahoivaa ja jäädäänhän kotiin hoitamaan sairasta lasta ja yleensä se on äiti kuka jää eikä isältä edes kysytä haluaako jäädä
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tuskin heillä kovin hauskaa yhdessä olisi jos lapsi sairastaa koko viikonlopun.. :)
Miksi pitäisi olla vaan kivaa?Jos matka on sopivan lyhyt ja on vain vähän lämpöä,niin minä en ymmärrä miksi isä ei voisi olla välillä hoitovuorossa..
Peesi tähän. Ei se etäisä ole pelkkä viihdytysyksikkö. Jos on ihan hillittömän kipeä ja / tai matka on pitkä ja raskas niin sitten ei ole syytä alkaa rehaamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
mutta entäs mitä lapsi haluaa? minä ainakin lapselle suon sairaana hoitajaksi sen kenen lapsi haluaa. Niinpä isä on ollut kakkosen kanssa sairaalassa kun kakkonen niin halusi ja minä taas nuorimman kanssa. toki tässä ap:n tapauksessa ei tuolainen kyseessä mutta kuitenkin lapsi sairaana haluaa ekstrahoivaa ja jäädäänhän kotiin hoitamaan sairasta lasta ja yleensä se on äiti kuka jää eikä isältä edes kysytä haluaako jäädä
no en ole lapsilta kysellyt.. lapset kun on aina sairaana mulla. tosin meillä ei ex edes sairaana lapsia halua (kysytty on) joten vaihtoehdot on tässä. pääsääntöisesti olen kuitenkin sitä mieltä et sen etävanhemman olisi osallistuttava niihin ikäviimpiinkin vanhemmuuden osiin.
 
Miä oon yh-aikonani pitänyt kipeät lapset kotona sairastamassa ja samaten jos ovat isällä sairastuneet niin ovat tulleet kotia. En osais olla rauhallisena ite vaan pähkäilisin koko ajan kuinka menee. Meillä lapset turvautuu äitiin kipeinä.

Mutta jos nuo olivat molemmat kipeitä samaan aikaan niin isi tuli meille että pääsin toista viemään lääkäriin tai käymään kaupassa.

Minusta kipeän lapsen paikka on koti ja oma sänky. Siis se koti jossa lapsi enimmäkseen asuu. Mutta jokainen elää omalla tavallaan ja tekee omat ratkaisunsa :)
 
meillä kävellenkin isän luo on vain 10 minuuttia eli autolla minuutti matkaa.Isällä ei aivot ihan kohdallaan muutenkaan.5kk eron jälkeen on mennyt kihloihin, häät tulossa ja uusi odottaa jo lastakin.Omat lapset jääneet hieman sivuun ja taitavat olla hieman "ylimääräisenä".Tässä on sattunut tän alotuksen jälkeen niin uskomattomia asioita että ei voi edes pieni pää kaikkia käsittää.Itselläni ei siis todellakaan ole mitään tunteita exää kohtaan enää enkä mustasukkaisuudesta tänne vuodata tällasta, mutta kyllä omien lasten hyvinvointi hieman arveluttaa.Jos exän uusi huutaa puhelimessa mulle päin naamaa:"Ymmärrä että kun meidän lapsi syntyy me ei oteta sun lapsia tänne ainakaan ekaan kuukauteen" ja "Sun lapset tulee mun kotiin syömään ja olemaan" niin kyllä tässä alkaa vitsit olla vähissä.Et varmaan kiva lapsille, joo!Lastenvalvoja sanoi että en voi tehdä mitään asialle jollen saa yksinhuoltajuutta tai halua siitä oikeudessa tapella.Isä tuo lapsia kotiin oman mielensä mukaan ja ilmoittaa siitä tekstiviestillä kun ei voi mukamas soittaa ettei uudelle naiselle tule paha mieli.Naurettavaa käytöstä sanon minä! Mutta jokainen omassa arvossaan.Mulla oma elämä niin hyvällä mallilla että ei vois vähempää kiinnostaa kunhan mun tytöillä on kaikki hyvin!
 

Yhteistyössä