Lapsi kertoi päiväkodissa,että

"meidän isi hakkaa aina äitiä".

Olin itse vieressä kun tämän sanoi. Lopulta sitten selvisi että hän tarkoittaa sitä kun miehellä tapana ohimennessä läpsästä mua takamukselle :D
Kiva oli selvittää siinä tädeille,sanoivat kyllä että kyllä he olisivat huomanneet jos sellaista oikeasti tapahtuisi,että eivät lapset sellaisessa tilanteessa ole näin sosiaalisia ja iloisia kun meidän trio on,mutta silti..
:headwall:
 
vierailija
joskus joku päiväkodin täti sanoi vanhempainillassa suunnilleen näin: "aina ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lapset päiväkodista kertovat. ei mekään uskota kaikkea, mitä ne kodistaan kertovat." (ja siis hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa sanoi tämän :) )
 
mammaus
No meidän lapsi sanoi, että 'meille tulee vauva'. Itse emme sitä hänelle olleet vielä kertoneet, mutta hoitopaikan tädit kun kyselivät että pitääkö juttu paikkansa niin pakko oli myöntää.
 
Mari
Alkuperäinen kirjoittaja ellapuu:
"meidän isi hakkaa aina äitiä".

Olin itse vieressä kun tämän sanoi. Lopulta sitten selvisi että hän tarkoittaa sitä kun miehellä tapana ohimennessä läpsästä mua takamukselle :D
Kiva oli selvittää siinä tädeille,sanoivat kyllä että kyllä he olisivat huomanneet jos sellaista oikeasti tapahtuisi,että eivät lapset sellaisessa tilanteessa ole näin sosiaalisia ja iloisia kun meidän trio on,mutta silti..
:headwall:
Meillä kans poika 4vuotiaana kailotti kovaan ääneen tupaten täydessä laivaterminaalissa, et isi aina hakkaa äitiä ja ampuu kaikki eläimet. Mies myös ohimenneesään läpsii välillä takamukselle sekä käy muutaman kerran vuodessa hirvimetsällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
joskus joku päiväkodin täti sanoi vanhempainillassa suunnilleen näin: "aina ei kannata uskoa ihan kaikkea, mitä lapset päiväkodista kertovat. ei mekään uskota kaikkea, mitä ne kodistaan kertovat." (ja siis hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa sanoi tämän :) )
Mä olen viljellyt tätä ihan samaista sanontaa noille hoitolasten vanhemmille. :D

*muoks* Sillä muuten mun olis jo ollut tehtävissä neljä lastensuojeluilmoitusta, parilla äidillä olis pitänyt olla puupalttoo niskassa ja jokainen lapsi ois taatusti ollut teho-osastolla henkitoreissaan, jos siis kaikki jutut ottaa ihan kirjaimellisesti mitä lapsukaiset kertoilee. :D
 
hoitotäti
Kävipä kerran niinkin, että meillä tarhassa eräs lapsi kertoi, että isi läpsii äitiä ja hakkaa joskus. Luultiin, että tämä on tätä aikuisten keskinäistä "tykkäämistä" tai leikkiä tai jotain. Pääleppäin ei olis ikinä voinut uskoa, että mitä oikeasti tapahtui. Molemmat perheen lapsista olivat tasaisia ja rauhallisia. Niin vaan selvisi, että lapsi oli tosissaan, kun kerran äitiä vietiin sairaalaan...hakattuna.

Tässä työssä on välillä puunja kuoren välissä. Mitä uskon, mikä on vain lapsen puhetta. tämä nyt oli ikävä tapaus, mutta useimmiten lapset puhuvat viattomasta asiasta kuten ap:n jutussa. Se on vaan hoitajana niin mahdottoman vaikeata alkaa kaikkia asioita setvimään, mikä on totta ja mikä ei, jos varsinkin vanhemmat kieltävät hymyssäsuin ja sanovat vain, että kunhan leikitellään vain tms.

No, elämä on tätä...
 

Yhteistyössä