Lapsi juorusi isovanhemmille meidän riidelleen pahasti

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Kerroin kyllä, että mä joudun tuon takia nyt kuuntelemaan paljon jeesuksesta ja mun loma täällä meni pilalle. Kerroin että mummo nyt luulee, että meillä erotaan ja luuleeettä jeesuksesta puhuminen auttaa siinä.
 
"jee"
Pöh, leirikö siihen auttaa ettei riitoja tule :D Riitoja tulee kyllä mut minkalaisia, se riippuu teistä.

No ei se ole vakavaa, että lapsi kieli isovanhemmille. Lapsi sai purkaa sydäntään. Ainoana lapsena on muutenkin vaarassa kasvaa kieroksi kun ei ole "vertaistukea" katselemassa omien vanhempien oloa.
 
"aapee"
Näistä vanhempien eroaikeista lapset puhuvat myös päivähoidon henkilökunnalle. Ei ole mukava kuulla ollenkaan. :(
Minä kirjoitin wilmaan opelle, että lapsi kuuli tämmöisen riidan ja voi olla ahdistunut tai puhua jotain, mutta että olemme menossa parisuhdeleirille ja asiat varmaan voi vielä korjata meidän liitossa. Opettaja kiitti tiedosta ja avoimuudesta.

Ihan loppukeväänä kysyin, niin ei ollut puhunut mitään tai muutenkaan käyttäytynyt ahdistuneesti.
 
"aapee"
[QUOTE="jee";28679165]Pöh, leirikö siihen auttaa ettei riitoja tule :D Riitoja tulee kyllä mut minkalaisia, se riippuu teistä.

No ei se ole vakavaa, että lapsi kieli isovanhemmille. Lapsi sai purkaa sydäntään. Ainoana lapsena on muutenkin vaarassa kasvaa kieroksi kun ei ole "vertaistukea" katselemassa omien vanhempien oloa.[/QUOTE]

Riitoja tulee ja menee, mutta ei meillä ole aiemmin puhuttu erosta.

Ei ole muuten vakavaa, mutta mä saan jeesustelua. Eikä hän purkanut sydäntään, vaan kosti mulle. On sitten varmasti jo kieroon kasvanut ainokainen.

Meillä kun tämä sisaruksen saaminen ei tunnu millään onnistuvan. On ollut keskenmeno, nyt tuo vamma (se oli sellainen että lapsi olisi elänyt ehkä tunteja jos olisin synnyttänyt) :(
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28679249]Kolmas kerta jeesusta jo... tekisi mieli soittaa miehelle ja kertoa, että tullaan jo huomenna pois ja miksi. Mies varmasti riemastuu lapselle tästä.[/QUOTE]

Lapsi joutuu kuuntelemaan teidän riitojanne. Ehkä nyt pääset siihen olotilaan, joka on lapsella kun haluaisi olla jossain muualla.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28679174]Minä kirjoitin wilmaan opelle, että lapsi kuuli tämmöisen riidan ja voi olla ahdistunut tai puhua jotain, mutta että olemme menossa parisuhdeleirille ja asiat varmaan voi vielä korjata meidän liitossa. Opettaja kiitti tiedosta ja avoimuudesta.

Ihan loppukeväänä kysyin, niin ei ollut puhunut mitään tai muutenkaan käyttäytynyt ahdistuneesti.[/QUOTE]

Sinulla on ongelmia omien vanhempiesi kanssa, myöskän ne eivät ole lapsesi syytä.
 
  • Tykkää
Reactions: Short Brief
"aapee"
[QUOTE="vieras";28679269]Sinulla on ongelmia omien vanhempiesi kanssa, myöskän ne eivät ole lapsesi syytä.[/QUOTE]

Ei ole, ja olen puhunut niistä lapselle tyyliin meillä on tässä uskontoasiassa näkemysero. Lapsi ei kyllä tiennyt, että ero olisi punainen vaate heille.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28679264]Lapsi joutuu kuuntelemaan teidän riitojanne. Ehkä nyt pääset siihen olotilaan, joka on lapsella kun haluaisi olla jossain muualla.[/QUOTE]

Hän on kuullut yhden tämmöisen vakavan riidan. Perheissä riidellään, joskus mies ja lapsikin ottavat yhteen, tai minä ja lapsi. Aina on sovittu, kuten nytkin.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28679289]Ei ole, ja olen puhunut niistä lapselle tyyliin meillä on tässä uskontoasiassa näkemysero. Lapsi ei kyllä tiennyt, että ero olisi punainen vaate heille.[/QUOTE]

Eikö ole omitusita, että kirjoitat Wilmaan opettajalle yksittäisestä riidasta kun taas lapsen mainitessa sa,asta asiasta omille vanhemmillesi olet räjähtämispisteessä?
 
"..."
Kyllä meillä riidellään lasten kuullen. Ja myös sovitaan. Sehän kuuluu normaaliin elämään. Ei se ole normaalia että kotona ei koskaan riidellä. Mutta sopiminen on myös tärkeä oppia. Ja selittää lapsille tilanne.
 
"vieras"
Hitto mikä pelkuri sä olet! Et sitten uskalla kertoa vanhemmilles miten asiat teidän elämässä oikeesti on ja nyt sitten sen paljastuminen on lapsesi vika?

Kestä ne jeesuspuheet ja ole vanhempi lapsellesi. Onhan toi nyt ikävää, mutta tollanen lapsen uhkailu ei ole mikään aikuismainen ratkaisu.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28679301]Eikö ole omitusita, että kirjoitat Wilmaan opettajalle yksittäisestä riidasta kun taas lapsen mainitessa sa,asta asiasta omille vanhemmillesi olet räjähtämispisteessä?[/QUOTE]

Opettajalle kirjoitin, että tietää missä mennään. Opettaja ei laittanut wilmaan yhtään jeesusviestiä eikä muutenkaan ole moralisoinut asiaa.

Opettaja näkee lasta enemmän kuin isovanhemmat. Me nähdään max 3, useimmiten 2 kertaa vuodessa, noin 5 päivää.

Vanhemmat ikävä kyllä alkoivat heti jeesuskampanjan.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28679315]Opettajalle kirjoitin, että tietää missä mennään. Opettaja ei laittanut wilmaan yhtään jeesusviestiä eikä muutenkaan ole moralisoinut asiaa.

Opettaja näkee lasta enemmän kuin isovanhemmat. Me nähdään max 3, useimmiten 2 kertaa vuodessa, noin 5 päivää.

Vanhemmat ikävä kyllä alkoivat heti jeesuskampanjan.[/QUOTE]

Ja et kykene vanhemmilesi sanomaan vastaan, ettet halua yhtäkään valistuspuhetta?

Sen sijaan uhkailet 8 v. lastasi, se ei edelleenkään ole lapsesi syy että riitelet miehesi kanssa etkä kestä omia vanhempiasi.
 
"aapee"
[QUOTE="...";28679307]Kyllä meillä riidellään lasten kuullen. Ja myös sovitaan. Sehän kuuluu normaaliin elämään. Ei se ole normaalia että kotona ei koskaan riidellä. Mutta sopiminen on myös tärkeä oppia. Ja selittää lapsille tilanne.[/QUOTE]

Me ollaan sovittu tämäkin riita lapsen nähden, ja puhuttu että se oli hyvin paha riita, mutta nyt on sovittu. Ja selitetty että mikään ei johdu hänestä, kun oikeaa syytä en käy kertomaan hänelle. Hän ei tiennyt että odotan.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28679329]Me ollaan sovittu tämäkin riita lapsen nähden, ja puhuttu että se oli hyvin paha riita, mutta nyt on sovittu. Ja selitetty että mikään ei johdu hänestä, kun oikeaa syytä en käy kertomaan hänelle. Hän ei tiennyt että odotan.[/QUOTE]

Teillä oli sovittu yksittäinen riita, josta ei saa isovanhemmille kertoa. Kuitenkin kerrot tuosta opettajalle?
 
Blue
Kun olin kahden, uhkasin lasta jos vielä puhuu mitään meidän kotiasioita noille. Sanoin etten tuo häntä sen jälkeen enää mummolaan ikinä.

Ottaa aivoon toi juoruämmä.


Toisaaltaan, vaikka lapsi oliskin sen ihan kostoksi tehnyt niin syytä/mallia siihen käyttäytymiseen ei tarvitse kovin kaukaa hakea... :whistle:

Ehkä pieni peiliinkatsomisen paikka miksi kotiasiat mättää.
 
"aapee"
Olen mä sanonut, etten kaipaa jeesusjuttuja, ja ko. riita on sovittu, mitään eroa ei ole tulossa jne. Mutta jatkavat aina vaan. Eli nyt tilanne on, että me riidellään mun vanhempien kanssa riidasta, mikä on jo sovittu...
 
voi luoja
[QUOTE="aapee";28679249]Kolmas kerta jeesusta jo... tekisi mieli soittaa miehelle ja kertoa, että tullaan jo huomenna pois ja miksi. Mies varmasti riemastuu lapselle tästä.[/QUOTE]

Olepa nyt aikuinen ja ota vastuu itsellesi. Et sinä voi luottaa siihen, ettei 8-vuotias lipsauttelisi teiltä kuulemiaan asioita, tahallaan tai tahattomasti, joten on teidän aikuisten oma vika, jos ette osaa olla riitelemättä lapsen kuullen. Lapsi ehkä halusi olla sulle ilkeä ja kertoa "salaisuuden", mutta tuskinpa se tajuaa, miten arasta asiasta oli kyse, ja millaiset seuraukset oli. Yhtä hyvin se olisi voinut möläyttää jotain muuta.

Jos sinä pyydät miestäsi hakemaan, et kai tosissasi "kantele" sille, että jouduitte lähtemään koska lapsi puhuu mitä puhuu?! Kai meinaat vielä uhkailla lastasi, että kerrot kohta iskälle, mitä se teki, ihan kuin olisit lapsellesi joku lällättelevä pikkusisko? Jos sinä haluat sieltä pois, niin älä siitä lasta syytä, eikä perimmäinen syy kuitenkin ole se, että sä et kestä sun vanhempien juttuja?

Ihan naurettavaa syytella 8-vuotiasta tuosta tilanteesta. Etkö sinä voi aikuisena ihmisenä sanoa vanhemmillesi, että nyt loppuu se saarna ja teidän asioihin sekaantuminen, tai lähdette pois?
 
"aapee"
Kun olin kahden, uhkasin lasta jos vielä puhuu mitään meidän kotiasioita noille. Sanoin etten tuo häntä sen jälkeen enää mummolaan ikinä.

Ottaa aivoon toi juoruämmä.


Toisaaltaan, vaikka lapsi oliskin sen ihan kostoksi tehnyt niin syytä/mallia siihen käyttäytymiseen ei tarvitse kovin kaukaa hakea... :whistle:

Ehkä pieni peiliinkatsomisen paikka miksi kotiasiat mättää.
Mä en ole kostanut mitään.

Edelleen en ymmärrä sun kommenttia, että päästä se lapsi pois. Minne?

Olen katsellut lentoja huomiseksi. Kävin äsken sanomassa vanhemmilleni, että jos jeesusjutut ei nyt lopu, me lähdetään seuraavalla mahdollisella lennolla kotiin.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28679370]Olen mä sanonut, etten kaipaa jeesusjuttuja, ja ko. riita on sovittu, mitään eroa ei ole tulossa jne. Mutta jatkavat aina vaan. Eli nyt tilanne on, että me riidellään mun vanhempien kanssa riidasta, mikä on jo sovittu...[/QUOTE]

Ja sinä syytät tästä 8 v. lasta?

Meilläkin monet isäni ja äitini riidat lapsuudessa olivat äitini mielestä minun syytäni... osalla aikuisista kun on niin kovin vaikea kantaa vastuuta omasta käytöksestään.

Kuinka hyvin kuvittelet lapsen osaavan eritellä käytöstään? :) Kun aikuinenkaan ei näemmä siihen pysty.
 
Blue
[QUOTE="aapee";28679391]Mä en ole kostanut mitään.

Edelleen en ymmärrä sun kommenttia, että päästä se lapsi pois. Minne?

Olen katsellut lentoja huomiseksi. Kävin äsken sanomassa vanhemmilleni, että jos jeesusjutut ei nyt lopu, me lähdetään seuraavalla mahdollisella lennolla kotiin.[/QUOTE]

Ahaa, eli kostaa ei saa mutta muuten ei ole väliä kuinka epäasiallisesti perheenjäsentä kohtaan käyttäytyy?? No sanopa se sitten lapsellesikin jotta hänelläkin on sitten tieto siitä mitä teidän perheessä saa tehdä. :)

Päästä lapsi pois uhkailevan ja asiattomasti käytäytyvän äidin luota. Ja isänkin kun kerran sanoit että "kunhan isä tästä kuulee niin varmasti "riemastuu" lapselle... : /

Päästelet suustasi tuollaisia ja sitten mietit miksi lapsi käyttäytyy samalla lailla. Mitä kohtaa et nyt tässä tajua että lapsi mallioppii kaiken vanhemmiltaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: ElaineH

Yhteistyössä