Lapsi joka viikonloppu kylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kemin mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kemin mamma

Vieras
Onko teidän mielestä normaalia? Siis kun meillä on eräs tyttö ollut vuosia joka viikonloppu kylässä. Usein öitäkin, mutta vähintään pe iltapäivän, la päivän, ja su päivän. Viime vuonna taisi olla yksi viikonloppu, kun hän ei ollut meillä ja oltiin kotona, lisäks varmaan pari viikonloppua, ettei oltu kotona->ei voinut tulla. Eikä mitään merkitystä, onko isänpäivä, äitienpäivä, uusi vuosi. Jouluaattona sentään on ollut illan kotonaan. Viikonloppuöitään ei kuitenkaan vietä kotonaan koskaan, jos ei meillä, niin sukulaisissaan. Kivahan se, että omalla tytöllä on kavereita, mutta mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Kemin mamma:
Yhden kesän? Tämä on ollut 10 kesää, talvea, syksyä ja kevättä viikonloput ja lomat pois kotoaan.

Miten lapsen vanhemmat salli tommosen? Miksi se ei oo vastavuoroista, miten kehtaavat ja miksi eivät halua olla lapsen kanssa lomia???... :o

Itse olin mummolassa pienenä, sekä nuoruudessani kaikki mahdolliset vapaa-ajat eli viikonloput, lomat ja pyhät. Ja kaikki omasta ´halustani olla ukin kanssa touhuumassa kaikenlaisia asioita ja kuuntelemassa sen sotakokemuksia ja muita tarinoita menetetystä karjalasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kemin mamma:
No näin luulen minäkin. Meillä osallistuu normaaleihin touhuihin. Siivoaa, saunoo, syö, ja tekee mitä me muutkin.

Taitaa olla enemmän kotonaan teillä, ku "kotonaan". Hienosti olet jaksanut hoitaa vierasta lasta. :flower:

Taitaa olla mahdotonta päästä tilanteesta ja lapsen kannalta se vois olla katastrofi.

Lapsi raukka! Ei varmaan ole kovin rakastettu kotonaan.Kauhealta kuulostaa... Ymmärrän että on vaikea sanoa,ettei ota lasta vastaan,koska tilanne on tuo. En tiedä mitä muuta sanoa...

Mutta ajattele miten tärkeä ihminen olet tytölle, ehkä olet pelastanut hänen koko elämänsä, antanut mm. oikean kuvan perheestä. Ehkä häntä pelottaa olla kotona. Tietysti sinun omalle lapsellesi voi olla raskasta kaverin ainainen seura, mutta sinähän teet hyväntekeväisyyttä.

No aina ei jaksais. Mutta taas kun se seisoo surkeana pihassa, ei ole sydäntä jättää sitä sinnekään. Saattaa seistä tunteja ulkona joskus vaikkapa kauppareissun ajan odottamassa, kun ei aina mahdu kyytiin.

Yhteistyössä